Island
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-09 20:21

Jeg skal til Island i næste uge, men jeg har lidt svært ved at finde ud af,
hvad bedste anbefaling er i forhold til valuta.

Er der nogle herinde der har været der for nylig, og som har erfaringer.

Her er de forslag jeg har hørt indtil nu:

Visakort (problemet kunne være, at der bliver vekslet til en for høj kurs -
al øvrig handel er jo suspenderet)
Medbring danske 100 kr. sedler
Medbring euro i sedler.

Andre bud ?

vh Palle

Fra : Visbjerg

Dato : 11-02-09 08:23

Kommer i Island to gange om året, men har dog ikke været der siden oktober
08. Men noget erfaring har jeg da fra sidste tur.

Et godt råd er helt at holde sig fra Amarican Express, MasterCard og lign.
da de har "opfundet" en kurs der slet ikke passer til den reelle. Med
Visakort er du bedre tjent, da de ligger sig tættest på den rigtige kurs.

Jeg tror at jeg ville tager nogle EURO med. Så er man på den sikre side.

Visbjerg

Fra : bosol

Dato : 11-02-09 01:41

Du behøver ikke købe € men kan tage DKK med http://www.jardbodin.is/English/Lake_Myvatn/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-02-09 17:30

On Tue, 10 Feb 2009 20:21:17 +0100, "Palle Johansen" <invalid> wrote:

> [...]
>
>Her er de forslag jeg har hørt indtil nu:
>
>Visakort (problemet kunne være, at der bliver vekslet til en for høj kurs -

Har lige været der..

Brugte visa hele vejen, det tager de overalt og kursen er rimelig.

Du kan slet ikke købe islandske penge herhjemme og det anbefales ikke
at du tager nogen med retur heller.

Hvis du vil have rede penge med så er DKK ligeså gode som EUR.

Henrik Madsen

Fra : Armand

Dato : 11-02-09 18:03

Henrik Madsen skrev:

> Har lige været der..
> Brugte visa hele vejen, det tager de overalt og kursen er rimelig.

Nu ligger kursen vel også rimelig fast, omend lav. Problematikken med
Visa (m.fl.) ligger tilbage til dengang I-kronen nærmest var i frit fald
uden nogen anede hvor den ville ende!

--
Armand.