Halen - hvilken vej?
Fra : Tina Andersen

Dato : 11-02-09 19:18

Når din kat bare sidder roligt og afslappet, med halen snoet rundt om
sig, hvilken side holder den så sin hale til?

Højre om katten?
Venstre om katten?

Er din kat højre- eller venstrepotet?

Andy og Nanna har begge to halen snoet om deres højre side.

Andy foretrækker at benytte højre pote til at tage ting med og mærke på
ting med.
Nanna benytter primært den venstre pote.

Med venlig hilsen
Tina Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 15-02-09 16:01

> [...]
> Når din kat bare sidder roligt og afslappet, med halen snoet rundt om
> sig, hvilken side holder den så sin hale til?

Hmm, interessant. Jeg tror, at Gia snor til højre. Og når Leise har fået
noget godt at spise, så kommer han valsende ind i stuen, mens han
frydefuldt slikker sig om munden, og laver den sjoveste krølle på den
løftede hale - mod venstre.
Men her må vist nærmere observationer til .-)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 10:54

Tina Andersen wrote:
> [...]
>
> Andy foretrækker at benytte højre pote til at tage ting med og mærke
> på ting med.
> Nanna benytter primært den venstre pote.

Ved at tråden er ved at være lidt gammel, men vil nu svare alligevel.
Siden du, Tina, skrev, har jeg prøvet at lægge mærke til Buster, og hvad han
gør.
Hvilken vej han ligger halen er lidt forskelligt, men jeg har lagt mærke til
at han bruger venstre pote når han skal gribe efter noget, fx. fiske noget
guf ud fra et gemmested.

Meget sjovt at se at katte faktisk også bruger den ene side, ligesom os
mennekser

Louise

Fra : Studo

Dato : 28-02-09 12:08

Den Sat, 28 Feb 2009 10:54:20 +0100 skrev Louise:

> [...]
> Hvilken vej han ligger halen er lidt forskelligt, men jeg har lagt mærke
> til at han bruger venstre pote når han skal gribe efter noget, fx. fiske
Har også holdt øje herhjemme. Højrepotet og helt klart venstresidet. Han
ligger stort set aldrig på højre side.
> Meget sjovt at se at katte faktisk også bruger den ene side, ligesom os
> mennekser
Der er vi ikke anderledes end andre dyr.