/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den nye trend hos lastvognschauffører i S
Fra : Mogens


Dato : 11-02-09 23:37

Man tror det er løgn, men nu er de (lastvognene) sgu begyndt konstant at
køre i det midterste spor på de 3-sporede motorveje ved Göteborg og
Stockholm. Sandsynligvis grundet tilkørslerne - eller hvad??

Ikke 10 vilde hk (eller 170 TDI hk) kan få dem ind til højre. Nope - de
bliver naturligvis liggende og skaber en megakø i myldretrafikken, idet alle
andre jo skal venstre om lastvognene (man overhaler ALDRIG indenom i
Sverige) trods det faktum, at højre sporet er gabende tomt.

Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt anderledes -
dét var sgu tider :)



 
 
Tom (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 11-02-09 23:44


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:rqIkl.6541$U5.69770@newsb.telia.net...
> Man tror det er løgn, men nu er de (lastvognene) sgu begyndt konstant at
> køre i det midterste spor på de 3-sporede motorveje ved Göteborg og
> Stockholm. Sandsynligvis grundet tilkørslerne - eller hvad??
>
> Ikke 10 vilde hk (eller 170 TDI hk) kan få dem ind til højre. Nope - de
> bliver naturligvis liggende og skaber en megakø i myldretrafikken, idet
> alle andre jo skal venstre om lastvognene (man overhaler ALDRIG indenom i
> Sverige) trods det faktum, at højre sporet er gabende tomt.
>
> Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt anderledes -
> dét var sgu tider :)

mellem os sagt, så tror jeg nok at hvis det havde set sikkert nok ud....at
jeg havde taget lastbilen indenom

--
Tom



Mogens (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-02-09 21:23


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:499354c5$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> mellem os sagt, så tror jeg nok at hvis det havde set sikkert nok ud....at
> jeg havde taget lastbilen indenom

Sådan kør man simpelthen ikke herovre



Ukendt (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-09 23:49

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt anderledes -
>dét var sgu tider :)

Så det sidste Onsdag - Danskere og Polakker ;)

Jeg tror svensken også er ved at få "normaliseret" kørselen, til
europæiske normer ... Yicksss

--
Jan_stevns

Mogens (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-02-09 21:24


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:kcl6p45k74r9ffvf454dr6fsh4dc1qh5tj@news.tele.dk...

> Så det sidste Onsdag - Danskere og Polakker ;)

'kay...

> Jeg tror svensken også er ved at få "normaliseret" kørselen, til
> europæiske normer ... Yicksss

Jeg synes ikke at ha set på samme måde som her - det er jo sygt...



Finn Guldmann (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-09 07:13

Mogens skrev:
> Man tror det er løgn, men nu er de (lastvognene) sgu begyndt konstant at
> køre i det midterste spor på de 3-sporede motorveje ved Göteborg og
> Stockholm. Sandsynligvis grundet tilkørslerne - eller hvad??
>
Det må være dig der er vågnet op fra et eller andet. For det er der da
ikke noget nyt ved.

> Ikke 10 vilde hk (eller 170 TDI hk) kan få dem ind til højre. Nope - de
> bliver naturligvis liggende og skaber en megakø i myldretrafikken, idet alle
> andre jo skal venstre om lastvognene (man overhaler ALDRIG indenom i
> Sverige) trods det faktum, at højre sporet er gabende tomt.
>
"(man overhaler ALDRIG indenom i Sverige)" Den er ny for mig.

Det jeg har kunnet observere er at "man overhaler i det spor man er".

> Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt anderledes -
> dét var sgu tider :)
>
"Gamle dage" må være fra dengang der kun var to spor, eller sådan noget.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Mogens (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-02-09 21:27


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:gn0elu$26l4$1@newsbin.cybercity.dk...

> Det må være dig der er vågnet op fra et eller andet. For det er der da
> ikke noget nyt ved.

Måske - jeg er i alt fald begyndt at køre lidt mere. FR'en ryger til 30.000
km service imorgen

> "(man overhaler ALDRIG indenom i Sverige)" Den er ny for mig.

Nope - sån er'et

> Det jeg har kunnet observere er at "man overhaler i det spor man er".

Det er noget andet end bevist at gå efter en overhaling indenom. Jeg taler
ikke om at overhale indenom ifm. rundkørsler og lysreguleringer, men "ude"
på motorvejen...

> "Gamle dage" må være fra dengang der kun var to spor, eller sådan noget.
>

Gl. dage var dengang, hvor en lastvognschauffør havde forstand på biler og
dét at køre dem...



Finn Guldmann (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-09 21:34

Mogens skrev:
>> "(man overhaler ALDRIG indenom i Sverige)" Den er ny for mig.
> Nope - sån er'et
>
Tilsyneladende ikke for alle.

>> Det jeg har kunnet observere er at "man overhaler i det spor man er".
> Det er noget andet end bevist at gå efter en overhaling indenom. Jeg taler
> ikke om at overhale indenom ifm. rundkørsler og lysreguleringer, men "ude"
> på motorvejen...
>
Jeg regner skam også med at vi snakker om motorvejen. F.eks. på vej mod
Göteborg fra syd.

Der er det nærmest ren anarki.

>> "Gamle dage" må være fra dengang der kun var to spor, eller sådan noget.
>>
> Gl. dage var dengang, hvor en lastvognschauffør havde forstand på biler og
> dét at køre dem...
>
Så er "gamle dage" nok ikke så gamle endda.


--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Armand (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-09 21:54

Finn Guldmann skrev:
> Mogens skrev:
>>
>
>> Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt
>> anderledes - dét var sgu tider :)
> "Gamle dage" må være fra dengang der kun var to spor, eller sådan noget.
>
>
Mine "gamle dage i Sverige" stammer fra midt 90'erne hvor jeg var meget
overrasket over det daværende (á var igennem nedlægning dengan) system
med tosporede landeveje med permanent vigespor: så snart man kom op bag
et vogntog trak vedkommende ud til højre så man kunne passere!
Et kæmpe tab for trafik-forståelsen at et så velfungerende princip blev
droppet

--
Armand.

Leonard (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-02-09 22:25

Armand wrote:

> Et kæmpe tab for trafik-forståelsen at et så velfungerende princip
> blev droppet

Det dersens nødspor er vistnok netop droppet i Sverige, da det ikke
just var til gavn for trafiksikkerheden. Noget med at den daglige brug
af det medførte nogle kraftige ulykker, når der engang imellem var
noget, der spærrede nødsporet.

Du vil nok også helst have dig frabedt at lastbilerne begynder at
trække ind i nødsporet på den danske motorvej for at lukke personbiler
forbi.

--
Leonard

Ukendt (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-09 22:39

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :

>Du vil nok også helst have dig frabedt at lastbilerne begynder at
>trække ind i nødsporet på den danske motorvej for at lukke personbiler
>forbi.

Føj da et ? at opkaste ..............

( de kan jo ikke engang hitte ud af at hjælpe hinanden )
--
Jan_stevns

Per Henneberg Kriste~ (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 16-02-09 08:40


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4994939c$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>
>> Et kæmpe tab for trafik-forståelsen at et så velfungerende princip
>> blev droppet
>
> Det dersens nødspor er vistnok netop droppet i Sverige, da det ikke
> just var til gavn for trafiksikkerheden. Noget med at den daglige brug
> af det medførte nogle kraftige ulykker, når der engang imellem var
> noget, der spærrede nødsporet.
>
> Du vil nok også helst have dig frabedt at lastbilerne begynder at
> trække ind i nødsporet på den danske motorvej for at lukke personbiler
> forbi.

Man snakker ellers meget om at åbne nødsporene for alt trafik - lige som
visse strækninger på visse tidspunkter i Tyskland.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Leonard (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 16-02-09 11:31

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Man snakker ellers meget om at åbne nødsporene for alt trafik - lige
> som visse strækninger på visse tidspunkter i Tyskland.

Hvilket jeg synes er totalt tåbeligt, hvis vejenes kapacitet skal øges,
skal det ikke være på bekostning af sikkerheden.
Det er dog også et andet scenarie, hvis det vedtages at nødsporet
bruges som kørebane, for så skal lastbilerne ikke trække derind, men
køre derinde hele tiden.

--
Leonard

Finn Guldmann (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-09 22:23

Armand skrev:
>>> Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt
>>> anderledes - dét var sgu tider :)
>> "Gamle dage" må være fra dengang der kun var to spor, eller sådan
>> noget.
> Mine "gamle dage i Sverige" stammer fra midt 90'erne hvor jeg var meget
> overrasket over det daværende (á var igennem nedlægning dengan) system
> med tosporede landeveje med permanent vigespor: så snart man kom op bag
> et vogntog trak vedkommende ud til højre så man kunne passere!
> Et kæmpe tab for trafik-forståelsen at et så velfungerende princip blev
> droppet
>
Der må jeg så godtnok stille mig aldeles uenig

For mig kan de simpelthen ikke få fjernet de sidste strækninger med det
p*s hurtig nok.

Trækker lastbilen ud på cykelstien for at gøre plads til en bil følger
den næste og den næste og den næste efter, og hvis der så kommer et
eller andet på cykelstien, en cykel f.eks., er det pludselig lastbilen
der skal til at bringe sine 60 tons til standsning.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Hans Kjærgaard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 13-02-09 01:56

On Thu, 12 Feb 2009 21:53:44 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Mine "gamle dage i Sverige" stammer fra midt 90'erne hvor jeg var meget
>overrasket over det daværende (á var igennem nedlægning dengan) system
>med tosporede landeveje med permanent vigespor: så snart man kom op bag
>et vogntog trak vedkommende ud til højre så man kunne passere!
>Et kæmpe tab for trafik-forståelsen at et så velfungerende princip blev
>droppet
Jeg troede også at dette fine princip var guds gave til bilisten, men
flere svenskere havde en helt anden mening om dette når vi snakkede om
det.
Princippet er fint nok hvis det ikke lige var fordi det har kostet for
mange liv i Sverige. Mange er i bedste mening kørt ud i vigesporet og
blevet overrasket (specielt om natten) over at der kan være div.
fremmedobjekter derude så som cykelister, fodgængere (med barnevogn),
en mørklagt bil, vigesporet ophører og meget andet, der skal ikke
meget fantasi til at fortælle at det giver uheld at møde den slags
uventede ting.

At princippet dyrkes til overflod i Rusland (imod deres færdselslov)
gør det ikke bedre, der dukker der endnu flere mærkværdige objekter op
på/ved vejene. Og trist for ham der ikke følger princippet for så
kommer der en lastbil (uden fartbegrænser) op på siden af en og guider
en pænt ind til højre. Så kan man lære det.............

/Hans

Folmer Rasmussen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-02-09 12:02

On Wed, 11 Feb 2009 22:37:11 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Man tror det er løgn, men nu er de (lastvognene) sgu begyndt konstant at
>køre i det midterste spor på de 3-sporede motorveje ved Göteborg og
>Stockholm. Sandsynligvis grundet tilkørslerne - eller hvad??
>
>Ikke 10 vilde hk (eller 170 TDI hk) kan få dem ind til højre. Nope - de
>bliver naturligvis liggende og skaber en megakø i myldretrafikken, idet alle
>andre jo skal venstre om lastvognene (man overhaler ALDRIG indenom i
>Sverige) trods det faktum, at højre sporet er gabende tomt.

>--

Jeg forstår ikke, at du mere og mere konsekvent taler imor bedre
vidende. I det omfang at motorvejene ligger i byzone, overhales der
hvor det er muligt. Det gælder også nødspor og busbaner.

>--

>Kæft nogen klovner, mand - i guder. I gamle dage var det helt anderledes -
>dét var sgu tider :)

>--

Har du nu måttet lette lidt på gassen igen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 18:08


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bjkap49g27qqku45ae9rauc2gqcvqbdp59@4ax.com...

> Jeg forstår ikke, at du mere og mere konsekvent taler imod bedre
> vidende. I det omfang at motorvejene ligger i byzone, overhales der
> hvor det er muligt. Det gælder også nødspor og busbaner.

Man overhaler ikke indenom på de steder, jeg taler om - og da slet ikke som
du angiver

> Har du nu måttet lette lidt på gassen igen?

Ja, også i den grad. Men det er tankevækkende, at en erfaren chauffør ik'
engang kan se den manglende komik i den her sammenhæng, IMO...



Folmer Rasmussen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-02-09 19:47

On Fri, 13 Feb 2009 17:08:16 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:bjkap49g27qqku45ae9rauc2gqcvqbdp59@4ax.com...
>
>> Jeg forstår ikke, at du mere og mere konsekvent taler imod bedre
>> vidende. I det omfang at motorvejene ligger i byzone, overhales der
>> hvor det er muligt. Det gælder også nødspor og busbaner.
>
>Man overhaler ikke indenom på de steder, jeg taler om - og da slet ikke som
>du angiver

>--

Har du konkret nævnt de steder du taler om? Sverige er stort.

I de større byer er de ikke værre/bedre til trafikkultur end i
Danmark.

>--

>> Har du nu måttet lette lidt på gassen igen?
>
>Ja, også i den grad. Men det er tankevækkende, at en erfaren chauffør ik'
>engang kan se den manglende komik i den her sammenhæng, IMO...

>--

Hvem taler om komik?

Jeg bemærker kun, at jeg oplever andre ting end dig............i
Sverige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 19:50


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:isfbp4dtenk3k3vihqede9i3r91qc411t8@4ax.com...

> Har du konkret nævnt de steder du taler om? Sverige er stort.

Det skriver jeg da ellers allerede i 1. indlæg...

> I de større byer er de ikke værre/bedre til trafikkultur end i
> Danmark.

Det er ret markant de steder jeg nævner...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408931
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste