Tysklandstur fra kbh...
Fra : Dak

Dato : 11-02-09 19:19

Nogen som har prøvet at regne eller ved hvor meget sodavand/slik man
skal købe ind for før det kan betale sig at tage turen?

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Dak

Dato : 11-02-09 19:38

Dak skrev:
> Nogen som har prøvet at regne eller ved hvor meget sodavand/slik man
> skal købe ind for før det kan betale sig at tage turen?

Har regnet ud til min bil kan klare max 30 rammer sodavand i lastevne.
så kan det betale sig? eller kan det bedre betale sig at køre til
sverige? De har jo tilbud på broen til 99kr pr. overkørsel i weekenden
pt.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 19:56

"Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message

> Har regnet ud til min bil kan klare max 30 rammer sodavand i lastevne. så
> kan det betale sig? eller kan det bedre betale sig at køre til sverige? De
> har jo tilbud på broen til 99kr pr. overkørsel i weekenden pt.

Man skal virkelig se sig for, for der bliver købt alt for meget...
Grænse butikkerne har det med at de har nogle fine tilbud i aviserne, alt
andet er som regel dyere end i alm. supermarked i tyskland...
Ex.vis så koster 6 flasker vin der ikke er på tilbud mellem 95 og 135 kr i
grænsebutikkerne, men SK i flensborg by har dem fast pris til 85kr...

Dernæst så køre de ofte med 4*1kg pingvin til 100kr, det er jo meget
billigt, men man æder hele lortet på en gang og bliver fed...
køber man ikke 4 poser er prisen ligepludselig helt anderledes...

Kasper / der kommer der ofte :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 19:44

Dak skriver:

> Nogen som har prøvet at regne eller ved hvor meget sodavand/slik man
> skal købe ind for før det kan betale sig at tage turen?

Det kan ikke betale sig....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 11-02-09 20:02

> Det kan ikke betale sig....

Jo fordi jeg har aldrig prøvet det før så vil gerne bare have oplevelsen
af at køre en smugler-tur. og sådan en oplevelse kan der ikke sættes
pris på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 20:07

Dak skriver:

> Jo fordi jeg har aldrig prøvet det før så vil gerne bare have oplevelsen
> af at køre en smugler-tur. og sådan en oplevelse kan der ikke sættes
> pris på.

Så lad være med at spørge om det kan betale sig

Fra : Nicolai Lang

Dato : 12-02-09 18:57

On Wed, 11 Feb 2009 19:43:39 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Det kan ikke betale sig....

Vi synes det er dejligt at kunne tage sig en kold dåse cola (Zero)
hver aften. Med op til 5 geeks i huset til dagligt, og
weekendforbruget + de løse så holder 80 rammer ca. ½ år.

Og så får vi en lørdagstur ud af det.

Vi slipper for diskussion over hvem der har drukket mest af 1½/2
liters flasken, vi slipper for slatne slatter.

Prisen pr. dåse når vi henter med trailer i C5'eren (2.0 benzin) er
2,15 kr. incl. færge og brændstof. Det er ved 3 rammer for 115 kr. Og
vi bor i Græsted i Nordsjælland. 80 rammer er det vi kan laste ved 2
personer i bilen og stadig have til lidt specialiteter i et tysk
supermarked.

Det er rigtigt at vi ville ikke drikke så meget hvis vi købte det
lokalt. Men vi betaler gerne lidt for lidt "luksus" i hverdagen.

Dåserne samles og køres til genbrug. Naturligvis.

Næste gang henter vi i min Peugeot 307sw (1.6HDI). Vi kan kun laste 60
rammer, men uden trailer går det hurtigere, den er billigere i
brændstof og vi sparer lidt på færgen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 11-02-09 19:52

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogen som har prøvet at regne eller ved hvor meget sodavand/slik man skal
> købe ind for før det kan betale sig at tage turen?

Bliv hellere hjemme. Derved sparer du allermest.
- Vi ser det så ofte. - Folk kører til Tyskland for at spare på deres
indkøb.
Men - men. De fylder deres vogn op med kæmpe dynger af slik og andre ting,
som de helt sikkert ikke ville have købt derhjemme.
Og øl og sodavand i rigelige mængder.
Nu er lageret fyldt godt op, så vi kan rolig tage en ekstra øl eller
sodavand en gang imellem. Ville de mon også gøre det, når de skulle hente
drikkevarerne henne i Brugsen?
Jeg tvivler.
Så hvor blev besparelsen af?
Hilsen Matthias

Fra : Dak

Dato : 11-02-09 20:01

Matthias H Matthiessen skrev:

> [...]
> Nu er lageret fyldt godt op, så vi kan rolig tage en ekstra øl eller
> sodavand en gang imellem. Ville de mon også gøre det, når de skulle

Nu er det også bare mest for at prøve det. Har aldrig prøvet at køre
en smugler-tur før. Regner ikke med at gøre det mere en en gang pr.
år.

Fra : Leonard

Dato : 11-02-09 20:27

Dak wrote:

> Nu er det også bare mest for at prøve det. Har aldrig prøvet at
> køre en smugler-tur før. Regner ikke med at gøre det mere en en
> gang pr. år.

At hente 30 kasser sodavand er ikke at smugle, hvis du beholder dem og
drikker dem selv. Hvis du skal smugle og der skal være noget gevinst i
det (samt en risiko og noget spænding) så skal du sikkert ikke lede ret
llænge før du kan finde nogen, der gerne vil betale dit brændstof for
at hente noget hvidt pulver eller et par mennesker på den anden side af
grænsen.

Henter du 30 kasser sodavand for at drikke dem selv, så tager det et
helt år, hvis du drikker 2 dåser om dagen. Husk så på hvor langt du
skal løbe hver dag, for ikke at blive overvægtig af det.

Jeg kunne sagtens finde på andre ting end en smuglertur, som
undskyldning for at køre en tur til Tyskland. Fx en tur til Berlin og
se deres tekniske museum eller noget lignende et andet sted.

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 20:34

Leonard skriver:

> [...]
> llænge før du kan finde nogen, der gerne vil betale dit brændstof for
> at hente noget hvidt pulver eller et par mennesker på den anden side af

Så må han nok holde sig til pulveret.

At gemme 2 mennesker i en Matiz er vidst ønsketænkning.....

> Jeg kunne sagtens finde på andre ting end en smuglertur, som
> undskyldning for at køre en tur til Tyskland. Fx en tur til Berlin og
> se deres tekniske museum eller noget lignende et andet sted.

LOXX eller MiWuLa kunne vel også trække?

Fra : Leonard

Dato : 11-02-09 20:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> At gemme 2 mennesker i en Matiz er vidst ønsketænkning.....

Der skal jo lidt udfordring til

> LOXX eller MiWuLa kunne vel også trække?

LOXX er kedeligt i forhold til MiWuLa. Faktisk var turen til Hamborg
planlagt til imorgen, men min makker har meldt fra. Han mener det er
vigtigere at overvåge de håndværkere, der er ved at bruge hele hans
formue på at bygge et hus til ham ... han har sikkert ret

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 21:49

Leonard skriver:

> LOXX er kedeligt i forhold til MiWuLa. Faktisk var turen til Hamborg
> planlagt til imorgen, men min makker har meldt fra.

Det er også lidt kedeligt selv.
Vi tager nok i samlet flok derned til april...

> Han mener det er
> vigtigere at overvåge de håndværkere, der er ved at bruge hele hans
> formue på at bygge et hus til ham ... han har sikkert ret

Sikkert

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-09 20:47

Hej
Matthias H Matthiessen wrote:
> Bliv hellere hjemme. Derved sparer du allermest.

Tysklandsture er ikke altid for at spare. Nogle gange er det faktisk også
bare for turen/oplevelsen, afhængigt af om man har prøvet før, eller ej.

> Nu er lageret fyldt godt op, så vi kan rolig tage en ekstra øl eller
> sodavand en gang imellem.

Netop.

> Ville de mon også gøre det, når de skulle
> hente drikkevarerne henne i Brugsen?

Sikkert ikke, men nu kan de jo gøre det, for samme pris som ellers henne i
brugsen.

> Så hvor blev besparelsen af?

Den står på lageret sammen med sodavandene.

Mvh
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 21:48

"Martin [TMM]" skriver:

> Tysklandsture er ikke altid for at spare. Nogle gange er det faktisk også
> bare for turen/oplevelsen, afhængigt af om man har prøvet før, eller ej.

Spørger man så om det kan betale sig?

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 17:28

Dak skrev:
> Nogen som har prøvet at regne eller ved hvor meget sodavand/slik man
> skal købe ind for før det kan betale sig at tage turen?

Sædvanligvis tre rammer sodavand/øl for 110kr og ind imellem ned til 100kr!
Slik er ikke billigere end hvis man køber det på tilbud i supermarkedet!

Regn selv videre!

--
Armand.
(der bor 100 km fra Padborg og ind imellem henter 12-18 rammer sodavand)