Så skete det igen
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-09 17:12

http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090211/LN_ROSKILDE/451863596/3000

Igen hærværk mod en af stærekasserne ved Roskilde (Køgevej).
Det er den samme som var udsat for hærværk for nogle uger siden.
Og så oven i købet et dobbelt hærværk, først bliver kassens linse smadret
med en sten og dagen efter bliver den hærget af et kanonslag.
Politiet har dog (et noget sparsomt) signalement af dem med kanonslaget.

Måske Politiet skulle indhegne dem med pigtråd/minefelter.
Eller måske sætte et skjult kamera op, som filmede gerningsmændene.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 17:24

Per Beer Hansen wrote:
> http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090211/LN_ROSKILDE/451863596/3000
>
> Igen hærværk mod en af stærekasserne ved Roskilde (Køgevej).
> Det er den samme som var udsat for hærværk for nogle uger siden.

Man kunne næsten have sagt sig selv, at de stærekasser ville blive hærget.
Men når nyhedsinteressen har lagt sig, så får de nok lov at stå i fred og
ro.
Eller.. måske er danskerne bare anderledes end vores eu-fætre og kusiner og
bliver ved indtil kasserne fjernes pga. pengemangel. De kan vel snart ikke
engang tjene sig selv hjem med al den hærværk.
Vi er dog også det eu-land der i forvejen betaler mest for vores biler,
bilforsikringer, ejerafgift og alle mulige andre bilrelaterede afgifter, så
måske mener hærværksmændende/kvinderne at nok er nok.

St.M.

Fra : Leonard

Dato : 11-02-09 17:42

St. M. wrote:

> Vi er dog også det eu-land der i forvejen betaler mest for vores
> biler, bilforsikringer, ejerafgift og alle mulige andre bilrelaterede
> afgifter, så måske mener hærværksmændende/kvinderne at nok er nok.

Det er dog det allernemmeste i verden at undgå ekstra udgifter ved
kørsel forbi de stærekasser, der er jo ovenikøbet placeret et skilt før
kassen, så hastigheden kan komme under grænsen. Hvis man ikke kan magte
det, så er der sikkert en hel del andet i trafikken man heller ikke
magter.

--
Leonard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-09 17:47

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kassen, så hastigheden kan komme under grænsen. Hvis man ikke kan magte
> det, så er der sikkert en hel del andet i trafikken man heller ikke

Politiet havde lavet en "test" en af de dage, hvor kameraet var ude af
drift.
De havde manuelt målt hastigheden, et stykke efter skilt/kamera og det viste
faktisk, at der kun var 2 der kørte for hurtigt.
Det var over en periode på ca. 1,5 timer og der var rimeligt tæt trafik
under hele testen.
Så de fleste kan åbenbart godt læse/forstå skiltningen, heldigvis.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 08:22

> [...]
> under hele testen.
> Så de fleste kan åbenbart godt læse/forstå skiltningen, heldigvis.

Kører forbi den nordlige stærekasse på Hovedvej 14 flere gange dagligt.
Mine medtrafikanter er åbenlyst så bange for at blive 'knipset' at farten
sjældent overstiger 70 km/t forbi kassen.
Når kassen så er passeret, bliver højre fod MEGET tung.

Så JA farten er sænket, men kun forbi kassen, men det virker umiddelbart som
om farten er blevet hævet på den efterfølgende strækning.

Bo

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 12-02-09 10:57

Bo rasmussen wrote:
> [...]
>
> Så JA farten er sænket, men kun forbi kassen, men det virker umiddelbart
> som om farten er blevet hævet på den efterfølgende strækning.

Som om at de lige skal indhente det tabte?

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-09 17:48

> [...]
> kassen, så hastigheden kan komme under grænsen. Hvis man ikke kan magte
> det, så er der sikkert en hel del andet i trafikken man heller ikke
Problemet er dem som har kørt på den strækning de sidste 20år. Pludselig
kommer der et ny skilt op og de bliver bon'et et par gange :)

Her i Holstebro er der på en stor del af ringvejen kommet 70kmt skilte op.
Dem opdagede jeg første tre uger efter de var blevet sat op og det ved at
der blev snakket om dem til middag ude på arbejdet :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 20:17

Leonard wrote:
> Det er dog det allernemmeste i verden at undgå ekstra udgifter ved
> kørsel forbi de stærekasser, der er jo ovenikøbet placeret et skilt

Nej. Det ALLERnemmeste er jo netop hvis der ikke var nogen stærekasse.
Så skal man ikke engang flytte foden fra speederen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 20:18

"St. M." skriver:

> Nej. Det ALLERnemmeste er jo netop hvis der ikke var nogen stærekasse.
> Så skal man ikke engang flytte foden fra speederen

Nej, det allernemmeste var at du tog en taxa. Så behøves du ikke at
bruge energi på at træde på speederen eller bekymre dig om
stærekasser.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : JBH

Dato : 11-02-09 20:21

> "St. M." skriver:

> Nej, det allernemmeste var at du tog en taxa. Så behøves du ikke at
> bruge energi på at træde på speederen eller bekymre dig om
> stærekasser.......

mvh
JBH

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-02-09 18:02

> "St. M." skriver:

> Nej, det allernemmeste var at du tog en taxa. Så behøves du ikke at
> bruge energi på at træde på speederen eller bekymre dig om
> stærekasser.......

Nej det ALLER allernememste er da bare at blive hjemme.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-09 01:33

On Feb 11, 5:47 pm, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Dem opdagede jeg første tre uger efter de var blevet sat op og det ved at
> der blev snakket om dem til middag ude på arbejdet :)

Godt det ikke var et lille barn på cykel så......

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Leonard

Dato : 12-02-09 12:12

Christian B. Andresen wrote:

> Godt det ikke var et lille barn på cykel så......

Jeg tror lige jeg vil bruge et af Mogens' udtryk: Gosh!

--
Leonard

Fra : ShutEye

Dato : 12-02-09 15:10

> Jeg tror lige jeg vil bruge et af Mogens' udtryk: Gosh!

Ja det var sgu ikke en af de kvikke bemærkninger!

Har oplevet det samme her i Ballerup.
Der gik vist en måned eller to før jeg lagde mærke til at '60' skiltet var
blevet fjernet :)

Fra : JBH

Dato : 11-02-09 18:54

> [...]
>
> Måske Politiet skulle indhegne dem med pigtråd/minefelter.
> Eller måske sætte et skjult kamera op, som filmede gerningsmændene.

Sgu nogle underlige individer som ikke kan finde ud af at overholde loven,
og tilmed vil begå kriminalitet for at kunne fortsætte deres ulovligheder.
Mon det er de samme typer som heller ikke respekterer det røde lys....

Men kunne starte med at sætte en passende straframme (=fængsel) i stil med
den straf man risikerer hvis man begår hærværk mod f.eks. jernbane
bomme/signaler eller andre trafiksignaler

mvh
JBH

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 11-02-09 12:25

On 11 Feb., 18:53, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> den straf man risikerer hvis man begår hærværk mod f.eks. jernbane
> bomme/signaler  eller andre trafiksignaler

Så du ikke ham nordmanden der va blevet blitzet et par gange af samme
fuglekasse.

Han kørte den ned og smed hele lortet i den nærmeste sø. Desværre var
der nogle der havde set det hele og meldte ham. Nu har han en regning
på 650000 kr og skal 3 mdr bag tremmer.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 18:28

<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Han kørte den ned og smed hele lortet i den nærmeste sø. Desværre var
>der nogle der havde set det hele og meldte ham. Nu har han en regning
>på 650000 kr og skal 3 mdr bag tremmer.

Han burde have en præmie på 650.000,- i stedet ... og dem der meldte ham en
gigantisk, kejserrøvfuld.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-09 22:11

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:BLKdnWlhPfG6wQnUnZ2dnUVZ_r6dnZ2d@giganews.com...

> Han burde have en præmie på 650.000,- i stedet ... og dem der meldte ham
> en gigantisk, kejserrøvfuld.

Hvor ville det dog blive et dejligt land at leve i, hvis en dag du skulle
blive statsminister

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : claus.b.p.

Dato : 12-02-09 02:18

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og tilmed vil begå kriminalitet for at kunne fortsætte deres ulovligheder.
> Mon det er de samme typer som heller ikke respekterer det røde lys....
Og så kan vi lige starte de sædvanlige generaliseringer... (Brian, Perler,
kvinder, - find selv på flere.)

> Men kunne starte med at sætte en passende straframme (=fængsel) i stil
> med den straf man risikerer hvis man begår hærværk mod f.eks. jernbane
> bomme/signaler eller andre trafiksignaler
Og så til og med indføre nogle straframmer som er helt ude af proportion med
forseelsens omfang. Hvorfor skulle denne form for hærværk lige være værre
end andre former for hærværk, der er jo ingen risiko for andre forbundet med
hærværket? Bør man så også indføre livsvarigt fængsel for graffitister der
overmaler vejskilte? Der kan jo sagtens opstå en forøget risiko for andre
trafikanter ved sådan noget griseri.
Jeg kunne ikke finde på at begå hærværk mod kasserne, men hvis hærværket
skulle medføre at de bliver pillet ned og erstattet med rigtige levende
betjente, ville jeg græde tørre tårer.

/Claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-09 01:41

On Feb 12, 10:11 pm, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
> [...]
> i meddelelsennews:BLKdnWlhPfG6wQnUnZ2dnUVZ_r6dnZ2d@giganews.com...

> Hvor ville det dog blive et dejligt land at leve i, hvis en dag du skulle

Anarkistan
Grundlov:

§1: Der er kun denne §.

Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 14-02-09 05:05

On 12 Feb., 22:11, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Hvor ville det dog blive et dejligt land at leve i, hvis en dag du skulle
> blive statsminister

Det ville i hvert fald blive en del nemmere at være bilist. Dermed
ikke sagt at der ikke skulle være regler. Disse regler skulle bare
ikke have til formål at kriminalisere folk for at kunne stjæle penge
fra dem.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-02-09 19:36

> [...]
>
> Måske Politiet skulle indhegne dem med pigtråd/minefelter.
> Eller måske sætte et skjult kamera op, som filmede gerningsmændene.

Nej jeg synes ikke de skal lave minefelter. Det er alt for farligt, og det
vil ramme de forkerte mennesker, typisk børn som måske vil synes det kunne
være spændende at hoppe over hegnet..

At fartkontrolboksene bliver udsat for hærværk har opførerne forhåbentlig
taget med ind i overvejelserne, da de stod og vaklede om de skulle sættes op
eller ej. Om "et stykke tid" må de jo overveje
om maskinerne kan løbe rundt, eller om hærværket får regnskabet til at gå i
minus - hvis det går i minus, så må de så undersøge hvor mange færre uheld
der har været på stræjkningen efter maskinerne blev sat op, og så holde
mindre uheld op mod større udgift for staten...

Mvh Anders

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-09 20:51

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen

> Nej jeg synes ikke de skal lave minefelter. Det er alt for farligt, og det
> vil ramme de forkerte mennesker, typisk børn som måske vil synes det kunne
> være spændende at hoppe over hegnet..

Det var nu også ment som en joke

> [...]
> op eller ej. Om "et stykke tid" må de jo overveje
> om maskinerne kan løbe rundt, eller om hærværket får regnskabet til at gå

Svjv så kører sådan et system udelukkende med underskud, forstået på den
måde, at samtlige bødepenge ryger direkte i statskassen.
Opsætning/vedligeholdelse af stærekasserne derimod, de har deres eget
budget/kasse.
At det så i sidste ende er den samme stat, der står for det hele, det er en
anden snak.

>- hvis det går i minus, så må de så undersøge hvor mange færre uheld der
>har været på stræjkningen efter maskinerne blev sat op, og så holde mindre
>uheld op mod større udgift for staten...

Ifølge Dagbladet Roskilde (papirudgaven) i dag, så har Politiet allerede
lavet en måling, et par km efter en af stærekasserne og den viste at farten
generelt er sat væsentligt ned.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 08:25

> Ifølge Dagbladet Roskilde (papirudgaven) i dag, så har Politiet allerede
> lavet en måling, et par km efter en af stærekasserne og den viste at
> farten generelt er sat væsentligt ned.

Det virker nu ikke sådan - tværtimod ;-(

Bo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-09 18:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Måske Politiet skulle indhegne dem med pigtråd/minefelter.
> Eller måske sætte et skjult kamera op, som filmede gerningsmændene.

Og i dagens avis står der, at stærekassen var sat ud af drift på grund af
snevejret.
Men så igen, der er vel ikke nogen der kører for hurtigt i den slags vejr.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-09 01:41

On Feb 12, 7:43 pm, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:

> Dream on...

Jo hårdere vinter jo færre dræbte og svært tilskadekomne.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 18:26

> [...]
> Og så oven i købet et dobbelt hærværk, først bliver kassens linse smadret
> med en sten og dagen efter bliver den hærget af et kanonslag.

Det var da dagens gode nyhed.

(nu bliver jeg nok kanøflet af de hellige)

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 18:42

wrote in news:s7mdnW47IbYBxgnUnZ2dnUVZ_sWWnZ2d@giganews.com:

> Det var da dagens gode nyhed.
> (nu bliver jeg nok kanøflet af de hellige)

Næ, men du bliver til grin over din latterlige kamp mod vindmøller :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 18:53

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Næ, men du bliver til grin over din latterlige kamp mod vindmøller :)

Det kan jeg leve med.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-02-09 19:44

On Thu, 12 Feb 2009 18:16:25 +0100, Per Beer Hansen wrote:

> Men så igen, der er vel ikke nogen der kører for hurtigt i den slags
> vejr.

Dream on...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-09 22:07

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Måske Politiet skulle indhegne dem med pigtråd/minefelter.
> Eller måske sætte et skjult kamera op, som filmede gerningsmændene.

Så lige denne:

http://www.fdm.dk/public/nyheder/Trafikpolitik/Veje%20og%20trafik/2009/Saadan%20virker%20fotofaelderne.htm?TId=45217386572

Der er åbenbart ikke kamera i alle standerne.
Gad godt vide om der var kamera i den der blev hærget.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-02-09 21:37

On Fri, 13 Feb 2009 00:41:27 -0800, Christian B. Andresen wrote:

> Jo hårdere vinter jo færre dræbte og svært tilskadekomne.

Korrekt. Men der er jo altid nogen...

Efter ham der missede Borups Alle på vej ud ad Bispeengbuen så har jeg i
hvert fald ikke meget tillid til menneskeheden.