Brev fra policen ang. bøde
Fra : oz3bto

Dato : 11-02-09 14:00

Bøden betjenten ville give mig for at forlade køretøjet ulåst er annuleret

Ingen videre forklaring men er underskrevet af vores lokale politimester..
Han har stiftet bekendtskab men hunden da der var røveri på Q8 tanken
kæresten arbejder på

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-09 15:12

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ingen videre forklaring men er underskrevet af vores lokale
> politimester.. Han har stiftet bekendtskab men hunden da der var røveri på

Dit held. For du har stadig overtrådt færdelslovens §28 stk.4.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : oz3bto

Dato : 11-02-09 16:47

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Dit held. For du har stadig overtrådt færdelslovens §28 stk.4.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Nu kan jeg ikkke lige huske hvad der står i den men bilen var sikret imod
at andre kunne køre aftsed i den ifølge politimesteren

Fra : Polo

Dato : 11-02-09 17:20

Underskrevet af politimesteren??

Er det politimester Striks fra Andeby??

Der findes ingen politimestre i DK. Kun indenfor div. idrætsgrene o.a. (Og
så en enkelt eller to i København.)

Nu er det hele vel ikke bare en god historie!!!

Lars.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-09 17:53

Polo skrev:
> [...]
> (Og så en enkelt eller to i København.)
> Nu er det hele vel ikke bare en god historie!!!

/ \-/ \
._\ | /_.
.__\__Y__/__.
_{___}_
' (@I@) '
~^~

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : oz3bto

Dato : 11-02-09 18:14

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så en enkelt eller to i København.)
>
> Nu er det hele vel ikke bare en god historie!!!

Der står vist inspektør på stemplet men hal bliver altså kaldt den lokale
politimester hvad enten han n er det eller ej

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 18:57

oz3bto wrote:
> "Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der står vist inspektør på stemplet men hal bliver altså kaldt den
> lokale politimester hvad enten han n er det eller ej

Er han så halinspektør

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 11-02-09 19:57

> Er han så halinspektør

Hal-Finn?

/tue

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-09 17:58

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan jeg ikkke lige huske hvad der står i den men bilen var sikret imod
> at andre kunne køre aftsed i den ifølge politimesteren

Der står:
"Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at
køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv. Føreren skal endvidere træffe
foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan benyttes af
andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i funktion.
Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke typer låseanordninger
der skal anvendes."

Det er selvfølgeligt åbent for fortolkning, men det må være hævet over
enhver tvivl, at man som minimum skal fjerne tændingsnøglen fra
tændingslåsen. At din hund er en bidsk satan tror jeg ikke i juridsk
forstand fritager dig fra dette princip. Så kunne vi jo alle hver komme med
hver vores fortolkning af, hvornår vi mente at have sikret vores køretøjer
mod uberettiget benyttelse. Meningen i loven er klar nok. Du skal tage
nøhlen med dig, og desuden låse din bil. Derfor mener jeg at du er heldig,
at de lokale pansere ikke gider at høre mere på dig og opgiver bøden. Efter
min mening har du overtrådt færdselsloven.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Brian Lund

Dato : 11-02-09 18:13

> [...]
> forstand fritager dig fra dette princip. Så kunne vi jo alle hver komme
> med hver vores fortolkning af, hvornår vi mente at have sikret vores

Hvorfor ser jeg i mit hovede bjørnefælder og andet sjovt i biler parkeret i
vejkanten?

Brian

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 11-02-09 20:02

> [...]
> er heldig, at de lokale pansere ikke gider at høre mere på dig og opgiver
> bøden. Efter min mening har du overtrådt færdselsloven.

Eller også forstår policen ånden i loven, altså bilen skal beskyttes imod
tyveri, fint, det vil de fleste gøre ved at låse og fjerne nøglen, men det
er måske ikke den eneste måde?? Hejse den op i en kran? fylde den med
byggeskum? vikle den ind i stålwire? Lade en stor rocker sidde på
passagersædet?
Hvorfor lovgiver man så ikke om kvaliteten af de låse der bruges? Find en
Escort eller en 12-7ér så er du kørende med en ispind..
Jeg læser det som en politimand der kan se ud over de firkanter du gerne vil
passe sagen ind i? Han bruger sin sunde fornuft. Det kan kun bifaldes.
Vi er efterhånden så regelfikserede at evnet til at tænke selv er taget fra
os, der skal helst lovgives om alt, helt ned i detaljen, ret sørgeligt.

/Carsten

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-09 20:22

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi er efterhånden så regelfikserede at evnet til at tænke selv er taget
> fra os, der skal helst lovgives om alt, helt ned i detaljen, ret

Så du synes at det er op til enhver, selv at finde på metoder til at sikre
at uvedkommende ikke kan stikke af med køretøjet? Det er jeg slet ikke enig
med dig. i. Jeg er ikke tilhænger af detaljerede regler om alt muligt, men
lige præcis dette spørgsmål er da så enkelt, så det næsten ikke kan blive
mere enkelt.
Efterlad ikke din tændingsnøgle i bilen! Og da slet ikke i tændingslåsen. Og
da slet ikke med bilen startet.
Måske er hunden ikke sur på alle. Måske kan den pacificeres nemt med
peberspray eller for den sags skyld en 9mm.
Der er en grund til, at man har nøgler til tændingen på biler. Der findes
ingen acceptabel grund til ikke at tage den med sig når man forlader bilen.
Så enkelt er det faktisk.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-09 20:38

Martin Bak skrev:
> [...]
> ingen acceptabel grund til ikke at tage den med sig når man forlader bilen.

Skal vi ikke lige aflive den der med peberspray? Du kobler endda
skydevåben på også.

Hvis der var nogen der vil tage din bil, som er villig til at bruge
våben, er det vist ligegyldig om det er din hund eller dig selv der
sidder i bilen. De får den.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-09 20:44

> [...]
>
> Hvis der var nogen der vil tage din bil, som er villig til at bruge våben,
> er det vist ligegyldig om det er din hund eller dig selv der sidder i

Helt ligegyldigt er det ikke. Om man skyder en hund eller truer en mand med
våben dækkes ikke af samme paragraffer i straffeloven. Men spørgsmålet er
hypotetisk, sagen er jo bare, at man har pligt til at tage sin tændingsnøgle
med sig når man forlader sin bil, uanset om man så har kongephytonner eller
djævelske køtere i bilen.
(jeg er faktisk ret glad for hunde, bare ikke de små)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : oz3bto

Dato : 12-02-09 08:06

> [...]
> Der er en grund til, at man har nøgler til tændingen på biler. Der findes
> ingen acceptabel grund til ikke at tage den med sig når man forlader

Du skal være velkommen til at teste om hunden kan lide dig... End ikke min
fatter kan få lov at gå ind hvis jeg ike er der .. og det er hvadenten den
er i bilen eller hjemme i haven... Men ja nogen hunde kan man må+ske snakke
til rette.. Men ikke en samojede der har fået afvide den skal passe på

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-02-09 21:16

> [...]
> snakke til rette.. Men ikke en samojede der har fået afvide den skal passe

Så må vi sgu håbe der aldrig er nogle børn eller andre uvidende der kommer
til at åbne døren på din bil, så er det ikke sikkert policen er så
tilgivende, uanset om du syntes den er lig en tyverialarm.

Stef

Fra : N/A

Dato : 12-02-09 16:51

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 11-02-09 12:35

On 11 Feb., 20:22, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> ingen acceptabel grund til ikke at tage den med sig når man forlader bilen.

Min kollegas rottwieler lå et døgn under sengen, inden de trak den ud
for at få den aflivet ved en dyrlæge.

Den var blevet skudt med en taser (strømpistol) under et indbrud.

Benny

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-02-09 23:17

hojvaelde@gmail.com skrev:

> Min kollegas rottwieler lå et døgn under sengen, inden de trak den ud
> for at få den aflivet ved en dyrlæge.

Hvorfor skulle den aflives?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : oz3bto

Dato : 12-02-09 08:08

<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

for at få den aflivet ved en dyrlæge.

Den var blevet skudt med en taser (strømpistol) under et indbrud.

-------------------------------

Sidste indbrud her kostede tyven 18 sting i den ene røvballe .. Han havde
ellers en kølle med men nåede ikke at få den brugt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-09 09:26

oz3bto skrev:

> Sidste indbrud her kostede tyven 18 sting i den ene røvballe .. Han
> havde ellers en kølle med men nåede ikke at få den brugt

Sådan!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 17:04

Hans Paulin (6310) skrev:

> Sådan!

Hvilket lige giver plads til en lille historie som min kammerat kom hjem
med fra hundetræning:
En fra trænings-holdet kom ikke et par uger da hans hund var blevet
banket halvt ihjel af en indbrudstyv. Han berettede om hændelsen at det
var svært at fange vagthavendes interesse ved anmeldelsen, men fordi der
tilfældigvis var en hundepatrulje i nærheden kom der alligevel hurtigt
et par betjente forbi for at tage sagen i øjensyn - Først lidt
rutinemæssigt, grænsende til det ligegyldige, men da de så hundens
tilstand kom de helt op at ringe: De rekvirerede straks politiets egen
dyrlæge til kræet og fik spredt rygtet om en person der tydeligvis havde
været i nærkontakt med en hund (den havde jo ikke bare lige stillet sig
op til at modtage tæsk!) hvilket skulle vise sig effektivt eftersom at
man langt længere nede i Jylland fik kodet et par Litauere der havde
søgt behandling for kødskader sammen med hund og indbrud

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-02-09 22:35

> [...]
> hvilket skulle vise sig effektivt eftersom at man langt længere nede i
> Jylland fik kodet et par Litauere der havde søgt behandling for kødskader

De to ligegyldige mennesker skulle have haft samme tur - de fortjener ikke
andet...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Jensen

Dato : 13-02-09 10:53

On Thu, 12 Feb 2009 22:35:24 +0100, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
wrote:

>De to ligegyldige mennesker skulle have haft samme tur - de fortjener ikke
>andet...

Sludder, spænd dem til jydekrogen og kør en tur.
Forinden har man selvfølgelig givet deres testikler en tur med taseren,
trukket deres tænder ud og flået neglene af dem.

--
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 13-02-09 23:26

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Sludder, spænd dem til jydekrogen og kør en tur.
> Forinden har man selvfølgelig givet deres testikler en tur med taseren,
> trukket deres tænder ud og flået neglene af dem.

*Thumbs up*

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-09 23:18

Armand skrev:

snip

> En fra trænings-holdet kom ikke et par uger da hans hund var blevet
> banket halvt ihjel af en indbrudstyv.

Føj for s*tan!

> [...]
> vise sig effektivt eftersom at man langt længere nede i Jylland fik
> kodet et par Litauere der havde søgt behandling for kødskader sammen

Hæ hæ!

Jeg ville lyve hvis jeg sagde det gjorde mig ondt for dem!

Håber hunden kom sig!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 16:51

hojvaelde@gmail.com skrev:
> [...]
> for at få den aflivet ved en dyrlæge.
>
> Den var blevet skudt med en taser (strømpistol) under et indbrud.

OG??
En Taser er i sådan forbindelse et værktøj på linie med dirke og
brækjern :-|
Selv den bedste lås kan brækkes op, og selv den største Rottweiler kan
"tases" eller bedøves!

--
Armand

Fra : N/A

Dato : 12-02-09 16:51

Fra : Martin Bak

Dato : 15-02-09 09:45

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Dit held. For du har stadig overtrådt færdelslovens §28 stk.4.

Ikke fordi jeg mener at det bliver mere lovligt af det, men Politiet kan
skam også selv lave nummeret:
http://ekstrabladet.dk/112/article1126120.ece

--
Martin