I der nede på Fyn. I har hugget min sne :-~
Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 10-02-09 14:21

Hey kan i ikke sende lidt sne her op. Der er helt grønt her oppe.

PS: Det er på nordsiden af Limfjorden.

Benny

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-02-09 22:35

On Tue, 10 Feb 2009 13:20:56 -0800 (PST), hojvaelde@gmail.com wrote:

>Hey kan i ikke sende lidt sne her op. Der er helt grønt her oppe.
>
>PS: Det er på nordsiden af Limfjorden.

Hvis du betaler Finn for at køre med det , må du få næsten alt det han
kan flytte her fra Midtsjælland, hvis vi får nok )
Og nej, vi har ca. 1 cm ,-))) pt. Men mere er vist på vej ;-(

Fra : Lars [6710]

Dato : 10-02-09 23:22

Ivan Madsen skrev:

> Hvis du betaler Finn for at køre med det , må du få næsten alt det han
> kan flytte her fra Midtsjælland, hvis vi får nok )
> Og nej, vi har ca. 1 cm ,-))) pt. Men mere er vist på vej ;-(

Var tilfældigvis hos en kunde i Ringe(Midtfyn) idag da det væltede ned
med sne.
Det var ret underholdende at køre derfra ved 16 tiden

Men en ting undrer mig...
Alle de der hævder at de IKKE behøver vinterdæk, for de kan jo bare lade
bilen stå den ene dag om året det gi´r sne...... Hva pokker laver de så
på vejen idag ??
Selvom der er sne kan man altså godt, ihvertfald med det rette fodtøj,
køre mere end 25 km/t.....

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Armand

Dato : 11-02-09 00:38

Lars [6710] skrev:

> Men en ting undrer mig...
> Alle de der hævder at de IKKE behøver vinterdæk, for de kan jo bare lade
> bilen stå den ene dag om året det gi´r sne...... Hva pokker laver de så
> på vejen idag ??

Touché!

--
Armand.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-02-09 08:36

> [...]
> vejen idag ??
> Selvom der er sne kan man altså godt, ihvertfald med det rette fodtøj,

Hvis du mødte mig på motorvejen med 85-90 km/t omkring kl 22.45 igår på vej
mod jylland så var det altså ikke (kun) på grund af sneen, jeg er ved at se
hvor langt den lille mazda kan køre på literen!

Der er nemlig vinterdæk på, så det var ikke pga. sneen jeg kørte langsomt.

Jeg kan nemlig knapt nok klemme den over 16 km/l men den er opgivet til 19,2
EU miks og 22,7 landevej!
Så i de dage her hygger jeg mig med at ligge bag ved Folmer og de andre...

Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-02-09 10:35

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 19,2 EU miks og 22,7 landevej!
> Så i de dage her hygger jeg mig med at ligge bag ved Folmer og de andre...

Så er det med at undgå koldstarter og de lave gear. Kort sagt - kør en tur
sydpå og vend når tanken er halvfuld. Så finder du ud af at den kører
virkelig langt på literen i forhold til hvad den plejer ...

--
Per

Fra : Brian Lund

Dato : 11-02-09 13:42

> Så er det med at undgå koldstarter og de lave gear. Kort sagt - kør en tur
> sydpå og vend når tanken er halvfuld. Så finder du ud af at den kører
> virkelig langt på literen i forhold til hvad den plejer ...

Nu kører jeg "heldigvis" næsten kun lange ture (55km til arbejde) så motoren
plejer at blive godt varm. Den er dog i de her tider ikke helt varm de
første 10-15 km eller sådan...

Brian

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 13:00

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 13:00

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-09 00:12

Ivan Madsen skrev:
> Hvis du betaler Finn for at køre med det , må du få næsten alt det han
> kan flytte her fra Midtsjælland, hvis vi får nok )
> Og nej, vi har ca. 1 cm ,-))) pt. Men mere er vist på vej ;-(

Hvorfor skulle jeg da køre på Djævleøen efter sne? Har da rigelig selv.

Hernede er vi oppe omkring 10 cm nu.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 11-02-09 08:40

> Hey kan i ikke sende lidt sne her op. Der er helt grønt her oppe.
>
> PS: Det er på nordsiden af Limfjorden.

Årh så meget har vi da heller ikke fået! Der kom et par cm i søndags... De
smeltede mandag! Så er der kommet et par cm igen i aftes og nat...

Men jeg har da været ude på de små veje og lege lidt!

Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-09 01:41

On Feb 10, 11:21 pm, "Lars [6710]" <l...@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> [...]
> Alle de der hævder at de IKKE behøver vinterdæk, for de kan jo bare lade
> bilen stå den ene dag om året det gi´r sne...... Hva pokker laver de så

Nemlig, de bliver jo ikke hjemme eller lader bilen stå.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : ShutEye

Dato : 12-02-09 15:26

>Nemlig, de bliver jo ikke hjemme eller lader bilen stå.

Jeg har tit moret mig lidt over jer 'vinterdæks-fanatikere' :)
Hvordan hulen kan i konkludere at dem der kører langsomt eller ligger i
grøften er dem der stadig har sommerdæk på?
I stopper vel ikke og kigger? Man kan ikke, på vores bil, se om der er
vinterdæk på eller ej, da begge sæt sidder på almindelige, ens stålfælge.
Man skal altså ud af sin bil og hen på under 1 meters afstand (og jeg skal
holde stille) før man kan konstatere hvilken type dæk jeg kører på.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 12-02-09 16:01

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man skal altså ud af sin bil og hen på under 1 meters afstand (og jeg skal
> holde stille) før man kan konstatere hvilken type dæk jeg kører på.

Det kunne også være man holder bagved når de ikke kan sætte igang op ad en
lille bakke, eller holder foran når de ikke kan bremse ;o(

/Carsten

Fra : ShutEye

Dato : 12-02-09 16:16

> Det kunne også være man holder bagved når de ikke kan sætte igang op ad en
> lille bakke, eller holder foran når de ikke kan bremse ;o(

Og vupti: Du konstaterer at de har sommerdæk på! HAR DU VÆRET UDE OG
KIGGE???

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 11-02-09 10:19

hojvaelde@gmail.com wrote:

> PS: Det er på nordsiden af Limfjorden.

Er hele det område ikke udlagt til brakjord og dermed blottet for veje?

/Jan "Der er på sydsiden af Limfjorden, men kun lige"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-09 01:34

On Feb 12, 3:25 pm, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Jeg har tit moret mig lidt over jer 'vinterdæks-fanatikere' :)
> Hvordan hulen kan i konkludere at dem der kører langsomt eller ligger i
> grøften er dem der stadig har sommerdæk på?

Chanchen er størst, i hvert fald hvad angør dem som ligger i grøften.

Fra : ShutEye

Dato : 15-02-09 00:47

>Chanchen er størst, i hvert fald hvad angør dem som ligger i grøften.

Lige nu ligger du i grøften kammerat!
Hvis du ikke har noget statistisk materiale til at underbygge dine
underdrejede teorier ...
(og det skal helst være andet end "jeg tror at ...")

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 13:00

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-09 01:35

On Feb 12, 4:16 pm, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Og vupti: Du konstaterer at de har sommerdæk på! HAR DU VÆRET UDE OG
> KIGGE???

Kører de op bag i én hvor man selv nemt kunne stoppe er der vist ingen
tvivl.
Det samme med op ad bakke.

Fra : ShutEye

Dato : 15-02-09 00:44

>Kører de op bag i én hvor man selv nemt kunne stoppe er der vist ingen
>tvivl. Det samme med op ad bakke.

Det tager jeg som et nej. Og dermed er dine 'observationer' ugyldige.
Måske der findes bedre/dårligere vinterdæk end dem du kører med?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-09 03:13

On Feb 15, 12:44 am, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Det tager jeg som et nej. Og dermed er dine 'observationer' ugyldige.
> Måske der findes bedre/dårligere vinterdæk end dem du kører med?

Måske, Michelin Alpin er nu vist i toppen, men nogen kan sikkert mene
at Sunny fra THansen er bedre........

Fra : ShutEye

Dato : 16-02-09 18:02

>Måske, Michelin Alpin er nu vist i toppen, men nogen kan sikkert mene
>at Sunny fra THansen er bedre........

Hehe øhm det er nok fåtallet.

Min pointe er også kun at man ikke kan vide hvem der kører på hvad bare
fordi de ligger i grøften :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-09 03:16

http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/16691.aspx

> (og det skal helst være andet end "jeg tror at ...")

Jeg vælger at tro på artiklen

Fra : ShutEye

Dato : 16-02-09 18:09

>http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/16691.aspx

>Jeg vælger at tro på artiklen

Hmm. Continental og DA udtaler sig om effekten ved vinterdæk :)
Læg nu også lige mærke til at jeg ikke har udtalt mig om, hvorvidt vinterdæk
skal til eller ej.
Blot har jeg konstateret at flere (dig ikke mindst :) skriger 'sommerdæk'
bare en enkelt bil skrider ud.
Du VED ikke hvad dæk der sad på den der bil i grøften, for du kigger
selvfølgelig på vejen og kører pænt videre uden at lave kiggekø ... ikke
sandt?

Kører selv med vintersutter nu, men de blev først monteret forrige weekend,
da jeg ikke skifter efter en fast dato, men efter egen vurdering (hjulpet af
DMI og lignende) om risikoen for 'rigtigt' vintervejr.

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 13:00

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-09 01:26

On Feb 16, 6:08 pm, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Hmm. Continental og DA udtaler sig om effekten ved vinterdæk :)

Ja, hvad skulle problemet være i det ?
Continental sælger jo også sommerdæk, så de tjener nok lige meget.
Og DA vil vel reelt hellere have mange kunder at trække op, så de
ville måske foretrække sommerdæk

> [...]
> Du VED ikke hvad dæk der sad på den der bil i grøften, for du kigger
> selvfølgelig på vejen og kører pænt videre uden at lave kiggekø ... ikke

Øh jo....

> Kører selv med vintersutter nu, men de blev først monteret forrige weekend,
> da jeg ikke skifter efter en fast dato, men efter egen vurdering (hjulpet af
> DMI og lignende) om risikoen for 'rigtigt' vintervejr.

Jeg skifter også efter en vurdering, men indtil nu har det altid været
inden første rimglatte veje.

Fra : Dennis

Dato : 18-02-09 13:00

Christian B. Andresen skrev:
--klip--

> Ja, hvad skulle problemet være i det ?
> Continental sælger jo også sommerdæk, så de tjener nok lige meget.

Men mon ikke der er flere penge i at få folk til at købe 2 sæt dæk til
bilen Kan jo ske de ikke bliver slidt helt ned inden der skiftes til
nye dæk, da man "jo ligeså godt" kan købe et nyt sæt og sætte på med det
samme, når der nu alligevel skal skiftes - eller hvad der nu ellers kan
være af grunde. Men det går måske op med, at dækkene ikke slides så
voldsomt, som hvis man kører med de "forkerte" dæk.

> Og DA vil vel reelt hellere have mange kunder at trække op, så de
> ville måske foretrække sommerdæk

Det er da federe for dem at indkassere det årlige kontingent uden at
skulle ud og arbejde for dem
Jo flere de skal hive op, jo mindre tjener de, da de skal bruge flere
omkostninger på at hente flere biler. Og jeg tror langt størstedelen af
dem de hjælper, har abonnement hos dem - men jeg kan jo tage fejl.

Hilsen Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-09 01:27

On Feb 16, 6:02 pm, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Hehe øhm det er nok fåtallet.
>
> Min pointe er også kun at man ikke kan vide hvem der kører på hvad bare
> fordi de ligger i grøften :)

Nej, men jeg fortæller bare at jeg et par steder har læst at der var
overvægt af biler med sommerdæk som skulle have hjælp til at komme på
vejen igen.

Fra : ShutEye

Dato : 17-02-09 17:37

>Nej, men jeg fortæller bare at jeg et par steder har læst at der var
>overvægt af biler med sommerdæk som skulle have hjælp til at komme på
>vejen igen.

Tror gerne på en overvægt, men tit bliver de hysterisk udlagt som om det er
ALLE.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-09 01:06

On Feb 17, 5:37 pm, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Tror gerne på en overvægt, men tit bliver de hysterisk udlagt som om det er
> ALLE.

Det vil jeg godt gove dig ret i, men selv om overvægt jo kan være 51%
så tror jeg det er nærmere 75%.
Men det kunne være godt at se reele undersøgelser med troværdige tal,
og det burde være ret nemt for autohjælpsfirmaerne at udarbejde.

Fra : ShutEye

Dato : 21-02-09 13:32

> [...]
>Men det kunne være godt at se reele undersøgelser med troværdige tal,
>og det burde være ret nemt for autohjælpsfirmaerne at udarbejde.

Ja det ville faktisk være interessant at se.

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 13:00

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-09 05:17

On Feb 18, 12:59 pm, Dennis <use...@mandril.invalid> wrote:
> [...]
> være af grunde. Men det går måske op med, at dækkene ikke slides så
> voldsomt, som hvis man kører med de "forkerte" dæk.

Jeg har både sommer- og vinterdæk og det er det da ikke dyrere af.
Måske en lille smule da jeg skifter vinterdækene ved 3 mm mønster mens
sommerdækene køres ned til 2 mm, men den forskel er minimal.

Måske det er sådan.

Fra : ShutEye

Dato : 21-02-09 13:34

>Jeg har både sommer- og vinterdæk og det er det da ikke dyrere af.
>Måske en lille smule da jeg skifter vinterdækene ved 3 mm mønster mens
>sommerdækene køres ned til 2 mm, men den forskel er minimal.

Jeg kører nu så sjældent på vinterdækkene at de når at blive for gamle inden
de er slidt op.
Det er vel kun en 3-5 uger om året de sidder på bilen.