Spørgsmål vdr. Adope PhotoShop
Fra : Preben Virkus

Dato : 28-07-01 12:21

Jeg har en del PhotoShop billeder liggende på en MAC !

Hvordan konverteres disse til et JPG format der kan bruges på en PC'er ? Jeg
har hørt, at man kan konvertere hele mapper med indhold med PhotoShop - men
hvordan ? Kan man samtidig konventere billederne til at have samme bredde ?

Hvis du kan hjælpe - Skriv, send evt. dit telefonnummer og jeg ringer dig op
!

Preben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-07-01 20:31

Preben Virkus <pv@trendtoys.dk> wrote:

> [...]
> hvordan ? Kan man samtidig konventere billederne til at have samme bredde ?

Alt afhængig af din Photoshop-version kan du et sted i programmet finde
en Actions-palette. Her kan du "optage" en række handlinger, f.eks.
ændring af størrelse og arkivering, som du kan afspille på en mappe af
billeder med Batch-funktionen.

--
René

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 29-07-01 13:20

JPEG billeder passer da til både mac og pc?

Hvorfor anvender man ellers JPEG på nettet?

Thomas Neumann
Photosnop

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-07-01 14:16

> [...]

> hvordan ? Kan man samtidig konventere billederne til at have samme bredde ?

Giv den det rette suffix - så skulle de kunne åbnes i Photoshop på
PC'en.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-07-01 18:31

> Jeg har en del PhotoShop billeder liggende på en MAC !
>
> Hvordan konverteres disse til et JPG format der kan bruges på en PC'er ?

Hvis billederne er jpg omdøber du dem bare så filnavnet ender på .jpg så den
'dumme' PC kan genkende dem. Hvis de er PS-filer arkiverer du dem bare som
jpg (gem som) og husker endelsen.

Jeg
> har hørt, at man kan konvertere hele mapper med indhold med PhotoShop - men
> hvordan ? Kan man samtidig konventere billederne til at have samme bredde ?

Jeg vil da anbefale dig at beskære (og iøvrigt at behandle) billederne
enkeltvis - du vil vel gerne kontrollere hvordan de enkelte billeder tager
sig ud i sidste ende...?! Men det kommer jo selvfølgelig på formålet. Jeg
kender ikke til en egnet måde at klare det hele i et hug.

- Michael

PS. Iøvrigt kan PS-filerne jo også bruges på en PC'er med PS hvis de bare
har endelsen .psd