Session probs
Fra : kasper

Dato : 11-02-09 15:13

Heey allesammen.
Jeg har et stort problem med både sessions og cookies, får denne
fejl:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
session cookie - headers already sent by (output started at
C:\AppServ\www\cssm\test.php:1) in C:\AppServ\www\cssm\test.php
on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
session cache limiter - headers already sent (output started at
C:\AppServ\www\cssm\test.php:1) in C:\AppServ\www\cssm\test.php
on line 2

i en fil der ser sådane ud:
Kode
<?
session_start();
?>

hvad gør jeg fejl?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-02-09 15:19

kasper wrote:
> [...]
> session cookie - headers already sent by (output started at
> C:\AppServ\www\cssm\test.php:1) in C:\AppServ\www\cssm\test.php

Kode
> <?
> session_start();
> ?>

Der må ikke være outputtet noget kode FØR du sætter session_start(); Det
er inklusiv mellemrum osv... sørg for at session_start() ligger øverst i
filen - alternativt sikre dig der ikke outputtes noget før session_start.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 15:23

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
Kode

> [...]
> filen - alternativt sikre dig der ikke outputtes noget før session_start.

Det eneste der er i filen er:
<?
session_start();
?>

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-02-09 15:25

kasper wrote:
> Det eneste der er i filen er:
> <?
> session_start();
> ?>

I så fald må du have et mellemrum eller linjeskift *før* <?. Der må
intet whitespace (mellemrum) eller linjeskift være udenfor <? tag'et før
session_start() sendes.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-09 15:50

kasper skrev:

> Det eneste der er i filen er:
> <?
> session_start();
> ?>

Og der er ingen tom linje ovenover?

Bliver filen kaldt fra en anden fil?

--
Bertel

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 15:58

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]

nej jeg åbner selve filen og når det er gjort skrive den
fejlene...

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-02-09 16:08

kasper wrote:
> Bertel Lund Hansen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> nej jeg åbner selve filen og når det er gjort skrive den
> fejlene...

Der *er* noget foran så.

Omdøb filen til .phps og send et link til filen - samt et sted hvor vi
kan se selve filen.

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 16:14

> [...]
>
> Der *er* noget foran så.
>
> Omdøb filen til .phps og send et link til filen - samt et sted hvor vi

her kan filen findes:
http://helstedxd.he.funpic.org/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-09 16:44

kasper skrev:

> her kan filen findes:
> http://helstedxd.he.funpic.org/

Jeg lavede en test med det indhold på mit webhotel. Det gav en
blank side uden fejl.

Derefter indsatte jeg et mellemrum foran <?, og så kom fejlen:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
session cache limiter - headers already sent (output started at
/home/www/temp.lundhansen.dk/test.php:1) in
/home/www/temp.lundhansen.dk/test.php on line 2

--
Bertel

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 17:25

Bertel Lund Hansen wrote in
> [...]
> /home/www/temp.lundhansen.dk/test.php:1) in
> /home/www/temp.lundhansen.dk/test.php on line 2

men den fil jeg lagde ud var den jeg havde til at ligge, hvor
fejlen kommer i?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-09 17:42

"kasper" <zejekasper@hotmail.com> skrev

> men den fil jeg lagde ud var den jeg havde til at ligge, hvor
> fejlen kommer i?

Her kunne man ikke se den rå kildekode. Kun fejlmeddelelsen.
Og inden jeg nåede at tænke mig om, kom der et irriterende Partypoker-banner
henover det hele, så jeg skyndte mig at lukke vinduet igen, da der ikke
engang var et kryds jeg kunne lukke det flyvende banner med..

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 18:00

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> henover det hele, så jeg skyndte mig at lukke vinduet igen, da der ikke
> engang var et kryds jeg kunne lukke det flyvende banner med..

Da jeg kun programere for andre og køre det hele localhost skulle jeg jo finde
et gratis host

Fra : Leif Neland

Dato : 12-02-09 09:46

"kasper" <zejekasper@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg kun programere for andre og køre det hele localhost skulle jeg jo
> finde
> et gratis host

Klistrer din gratis-host så partypoker-spam på din side?
Så er det nok det, der gør at der er noget før din egen kode. Og derfor
fejlen opstår.

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-02-09 13:59

kasper wrote:

> her kan filen findes:
> http://helstedxd.he.funpic.org/

Bemærk, at du har en utf8 BOM i starten, så som Johan skriver, så *er* der
noget foran.

Stig Johansen

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 15:59

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]

men får nogenlunde samme fejl når jeg prøver at lave cookies

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-09 16:37

kasper skrev:

> [...]

Output er startet i linje 1.
Fejlen dukker op i linje 2.

Står der tegn foran <? på første linje?

--
Bertel

Fra : Dan Storm

Dato : 11-02-09 16:07

kasper skrev:
> [...]
> session cache limiter - headers already sent (output started at
> C:\AppServ\www\cssm\test.php:1) in C:\AppServ\www\cssm\test.php

Kode
> <?
> session_start();
> ?>

Det står jo at du har output i test.php i linie 1. Men at
session_start() fejler i linie 2.

Men hvis første linie starter med <? uden forudgående whitespace, så er
det nok serveren den er gal med.

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-09 16:22

kasper skrev:

> Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send

Får du fejlen, når du afvikler test.php direkte, eller når
du afvikler en fil, der inkluderer test.php? I sidstnævnte
tilfælde er det nok en anden kode efter inkluderingen, der
udløser fejlen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : kasper

Dato : 11-02-09 16:23

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> du afvikler en fil, der inkluderer test.php? I sidstnævnte
> tilfælde er det nok en anden kode efter inkluderingen, der

dirikte

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-09 17:46

"kasper" <zejekasper@hotmail.com> skrev

> dirikte

Det lyder som klassikeren:
Serveren tolker et tegnsæt, mens din fil er gemt i et andet tegnsæt.
(konflikt mellem UTF-8 og ISO-8859-1).
Hvis min antagelse holder, er der i den forbindelse indsat et tegn som du
ikke kan se.

Jeg kan ikke huske hvordan jeg selv løste problemet, men hvis det er det der
er problemet, er der med garanti andre her i gruppen der kan tage den
derfra.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 11-02-09 18:19

Philip Nunnegaard skrev:
> [...]
>
> Jeg kan ikke huske hvordan jeg selv løste problemet, men hvis det er det
> der er problemet, er der med garanti andre her i gruppen der kan tage

Jeg plejer at åbne filen i UltraEdit, der håndterer binære filer og
dermed viser _alt_, den indeholder.

Notepad o.lign. duer ikke, for den forsøger at tolke indholdet og
springer over det, den ikke forstår.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-09 18:32

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev

> Jeg kan ikke huske hvordan jeg selv løste problemet, men hvis det er det
> der er problemet, er der med garanti andre her i gruppen der kan tage den
> derfra.

OK! Jeg fandt tråden som indeholdt løsningen på mit problem, men jeg er dog
ikke så sikker på at den lige løser dit (kaspers) problem. Men her er
tråden:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html/browse_thread/thread/95ee220f569739da/95a8bba7451ef1d1?hl=da&lnk=gst&q=sitemap#95a8bba7451ef1d1

Det er ping-pongen mellem Stig Johansen og mig, der er interessant i denne
sammenhæng.