Arvet fast ejendom
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 10-02-09 08:50

Har sammen med mine to søskende arvet en andelsbolig og et sommerhus.
Andelsboligen skal sælges så hurtig så muligt, mens vi måske venter
lidt med sommerhuset, indtil priserne derpå er mere gunstige. Der er
ingen gæld i hverken andelsbolig eller sommerhus.

Bør vi tage den faste ejendom ud af boet og sætter os alle tre på som
ejere, og så sælge det, eller skal vi lade boet være uafsluttet og så
sælge det derfra?

mvh
Michael

Fra : Hauge

Dato : 10-02-09 17:11

mbk112@hotmail.com wrote:
> Bør vi tage den faste ejendom ud af boet og sætter os alle tre på som
> ejere, og så sælge det, eller skal vi lade boet være uafsluttet og så
> sælge det derfra?

Det bedste er vel hvis i køber ejendommene sammen til nutidsprisen og sælger
det om 3 år, hvor priserne måske er bedre, så undgår i skattefar af den
højere salgspris hvis det foregår igennem boet.

Mvh Hauge

Fra : Poul Christensen

Dato : 10-02-09 18:52

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in news:4991a735$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> det om 3 år, hvor priserne måske er bedre, så undgår i skattefar af den
> højere salgspris hvis det foregår igennem boet.

Øh Hvilken beskatning ?

Hvis afdøde har brugt sommerhuset er der ingen beskatning, når boet sølger
det.

Om boet kan udskyde salget helt til der kommer bedre tider er en helt anden
sag.......

mvh poul christensen

Fra : Hauge

Dato : 10-02-09 19:10

Poul Christensen wrote:
> Øh Hvilken beskatning ?

Arveafgift som det første, og beskatning hvis køberen sælger huset inden en
given tid.

> Hvis afdøde har brugt sommerhuset er der ingen beskatning, når boet
> sølger det.

Men arvingerne skal betale arveafgift, så er det jo bedst at arven er så
lille som mulig.

/Hauge

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 10-02-09 12:50

> [...]
> det.
>
> Om boet kan udskyde salget helt til der kommer bedre tider er en helt anden

Kan forstå, at man har 12 mdr inden boet skal være afsluttet. Er det
korrekt?

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 10-02-09 12:53

> Arveafgift som det første, og beskatning hvis køberen sælger huset inden en
> given tid.

Hvad er det for en beskatning? Hvilke tal ligger til grund for denne
beskatning? Bliver vi og beskattet, hvis vi holder det indenfor boet
og sælger det derfra?

/Michael