Monitor vs. Wifi
Fra : Christian Lynbech

Dato : 10-02-09 20:01

Har lige haft en ret mystisk og temmelig frustrerende oplevelse.

I fredags installerede jeg en ny harddisk i min powermac G5 og
reinstallerede systemet. Alt gik fint lige indtil jeg skulle på det
trådløse net. Det ville den bare ikke. Jeg prøvede alle mulige ting og
nåede at geninstallere maskinen sådan noget som 4 gange hen over
weekenden.

Det mærkelige var at ifølge iStumbler så var der ikke noget i vejen med
signalet, det havde da også fungeret fint indtil jeg begyndte at rode
med maskinen. Flyttede jeg computeren ind i det rum hvor access punktet
står, så kunne den også sagtens komme på.

I min desparation prøvede jeg så at ændre den eneste anden lille
ubetydelige ting som jeg også havde ændret. Jeg havde nemlig sat en fin
Dell 22" monitor på maskinen, men da den gamle CRT monitor var tilbage på
plads så fungerede det trådløse net igen uden problemer!!!!

Er det bare en uheldig skærm eller kan man generelt risikere den slags
støj (eller hvad du nu var galt) fra LCD monitors? I så fald skal man jo
være forsigtig hvis man skal ud og investere i en ny skærm.

Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)