skærmopløsning ekstern skærm
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 10:06

Jeg fik en besked tilsendt om min g4, powerbook 15 tommer.

Det drejer sig om, hvilken opløsning maskinen kan trække på en ekstern
skærm. Jeg fik tilsendt et billede fra en manual med følgende oplysninger om
grafikkortet:

Resolutions: 1280 x 854(native) .... osv,

men så står der også:

External Resolution: Up to2048 by 1536 pixels

Og så er spørgsmålet: Hvordan tilgår jeg den opløsning,der står under:
external resolution????

Med gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-09 10:24

Svend Erik Jørgensen <hamselv@esenet.dk> wrote:

> [...]
> External Resolution: Up to2048 by 1536 pixels
>
> Og så er spørgsmålet: Hvordan tilgår jeg den opløsning,der står under:

Hvad kan din eksterne skærm trække ?

/thomas

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 10:38

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan din eksterne skærm trække ?
>
> /thomas

Den har 1680 x ? som max, og den mulighed ville jeg gerne udnytte, jfr. det
med External Resolutions.

Gode hilsener
Svend Erik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-09 10:53

> [...]

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Den har 1680 x ? som max, og den mulighed ville jeg gerne udnytte, jfr. det

DVI eller VGA ? .. hvilke opløsninger kan du se under System
indstillinger -> Skærm ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-02-09 11:35

Thomas von Hassel skrev den 10-02-2009 10:53:

> DVI eller VGA ? .. hvilke opløsninger kan du se under System
> indstillinger -> Skærm ?

Powerbooken har VGA. Den burde kunne trække skærmen problemløst hvis
den har VGA-stik.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-09 11:51

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Powerbooken har VGA. Den burde kunne trække skærmen problemløst hvis
> den har VGA-stik.

Der er da masser af PowerBook's der har DVI ... men det er mere for at
finde ud af om han kører dvi-dvi eller vga-vga eller har en mystisk
adapter imellem ...

/thomas

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 12:14

> Der er da masser af PowerBook's der har DVI ... men det er mere for at
> finde ud af om han kører dvi-dvi eller vga-vga eller har en mystisk
> adapter imellem ...
>
> /thomas

Der køres DVI - DVI.

Hilsener

Svend Erik

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 12:03

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Powerbooken har VGA. Den burde kunne trække skærmen problemløst hvis den
> har VGA-stik.

Nej, den har kun dvi-stik.

Hilsen Svend Erik

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 11:53

> DVI eller VGA ? .. hvilke opløsninger kan du se under System
> indstillinger -> Skærm ?

Det er DVI.
Under System - Skærm:
'Opløsninger fra 640 x 480 og op til 1280 x 854
Farve: Millioner
Opdateringsfrekvens (med gråt) i/t

Håber oplysningerne kan hjælpe til at finde de højere opløsninger skærmen
angiveligt skal kunne til ekstern opløsning?

Hilsener

Svend Erik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-09 11:58

> [...]

> Håber oplysningerne kan hjælpe til at finde de højere opløsninger skærmen
> angiveligt skal kunne til ekstern opløsning?

Det lyder som om du har slået skærm dublering til ...

/thomas

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 10-02-09 12:16

> Det lyder som om du har slået skærm dublering til ...
>
> /thomas

Ja, jeg må se om jeg kan få slået den fra, det må jo stå i manualen.
Tror du så, at jeg kan tilgå de højere opløsninger?

Hilsen og tak for jeres gode forsøg på hjælp.

Svend Erik

Hil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-09 12:22

> [...]

> Ja, jeg må se om jeg kan få slået den fra, det må jo stå i manualen.
> Tror du så, at jeg kan tilgå de højere opløsninger?

ja ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-09 00:37

> ja ..

Men du skal jo selvfølgelig slutte en skærm til først. Man ser kun de
opløsninger, der er relevante for skærmen.
--
Henrik Münster
Esbjerg