camper leje i usa/nz/aus
Fra : søren brix

Dato : 09-02-09 10:13

er der nogen der kender dem her http://www.motorhomebookers.com/ da vi på
tænker at brugen dem til leje af en camper i usa til september ??

mvh

Søren

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 09-02-09 14:36

Jeps, jeg har brugt dem - 3 gange endda - og det har været en
fuldstændig upåklagelig oplevelse. Vær opmærksom på at det er en
"broker" - de udlejer altså ikke selv, men fungerer som agent/bureau
for en række udlejere.

Og når du i bookingen kommer til den side hvor du skal vælge firma,
vil jeg KRAFTIGT anbefale dig at vælge Road Bear. De er ikke bare
bedre, men MEGET bedre end de tre andre udlejningsfirmaer. Deres RV´s
er max et år gamle, og er betydeligt bedre udstyrede end
konkurrenternes.

Du er velkommen til at skrive til mig på saruman(*)mail.dk (erstat (*)
med @) hvis du har spørgsmål - jeg har efterhånden kørt USA tyndt i RV
´s...

Pizzaman

Fra : Jensb

Dato : 10-02-09 18:26

saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedre, men MEGET bedre end de tre andre udlejningsfirmaer. Deres RV´s
> er max et år gamle, og er betydeligt bedre udstyrede end

Har i brugt Road Bear mange gange? Har i haft problemer med at få deposita
retur?
Jeg har nemlig kigget på dem, da de udlejer A-class RV. Men har hørt lidt
rygter om, at de er MEGET fokuseret på at bilerne skal sælges når de har
været udlejet en periode, så der skulle bl.a. være lagt plastik på gulvet,
det kan jo så være ok, men hørte også at de skulle være meget griske med at
tilbageholde depositum, hvis de kan finde den mindste årsag til det. Så
foreløbig er det blevet Cruiseamerica jeg har brugt, men jeg er jo stadig
lidt hooked på at finde et sted hvor man kan leje A-class.

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 16-02-09 05:23

> [...]
> foreløbig er det blevet Cruiseamerica jeg har brugt, men jeg er jo stadig
> lidt hooked på at finde et sted hvor man kan leje A-class.

Vi har brugt Road Bear flere gange, og der har aldrig været problemer.
Vi har altid fået vores depositum retur uden modregning - det sker
samtidig med at man afleverer RV´en, så det er ikke noget man skal gå
og vente på. Jeg kan anbefale, at man filmer/fotograferer RV´en
grundigt i forbindelse med udleveringen, så man kan dokumentere evt.
skader. Men vi har som sagt aldrig haft nogen problemer.

Jeg kan bekræfte, at der er gennemsigtig plastic monteret henover den
del af gulvet der er tæpper på. Bryder man sig ikke om det, er man
velkommen til at tage det af, men hæfter så naturligvis for pletter,
skader mv. på tæppet.

Vi har aldrig oplevet Road Bear som urimelige, tværtimod virker de som
et firma med udpræget styr på tingene (modsat flere af Cruise Americas
franchise-lokationer). Og ja, de passer på deres RV´s - og forventer
at kunderne gør det samme. Det er givetvis én af grundene til at de
kan udleje køretøjer af så høj standard.

Fra : Jensb

Dato : 16-02-09 18:27

> [...]
> grundigt i forbindelse med udleveringen, så man kan dokumentere evt.
> skader. Men vi har som sagt aldrig haft nogen problemer.

Jamen jeg vil da helt klart overveje dem næste gang, da jeg som sagt er lidt
hooked på at prøve en class-A.

Jens

Fra : søren brix

Dato : 16-02-09 19:28

"Jensb" <ingen@spam.til.mig> skrev i meddelelsen

> <saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen jeg vil da helt klart overveje dem næste gang, da jeg som sagt er
> lidt hooked på at prøve en class-A.

Hej

Hvordan med Moturis er de også okay eller hvad ??

de åbner nemlig kontorer/udlejning oppe ved seatlle her til foråret...

og de er jo noget kun billigere end cruise america, dog har de kun en dansk
agent (jeg kan ikke finde andre) Nemlig Kuoni/apollo ferie,

og de skriver også på deres hjemme side at deres campere ikke er ældre end
2007/08 ???

hvordan iøvrigt med evt.afbestillings hvis man lejer igenemm
motorhomebrokers ??

mvh

Søren Brix

Fra : Jensb

Dato : 16-02-09 20:34

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og de er jo noget kun billigere end cruise america, dog har de kun en
> dansk agent (jeg kan ikke finde andre) Nemlig Kuoni/apollo ferie,

Husk at regne alle de ekstra tillæg med, før du sammenligner priser. Jeg vil
ikke afvise at Moturis er billigere end Cruiseamerica i nogle tilfælde, men
det er ikke nødvendigvis i alle situationer at de er billigst. Så vidt jeg
lige kunne regne mig frem til, skulle de ihvertfald have ca. 8000 kr. mere
for mit lejemål, end jeg har givet hos Cruiseamerica, bl.a. fordi man hos
Cruiseamerica kan tilkøbe fri kilometer.

Jens

Fra : michael

Dato : 16-02-09 23:35

søren brix skrev:
> [...]
> dansk agent (jeg kan ikke finde andre) Nemlig Kuoni/apollo ferie,
>
> og de skriver også på deres hjemme side at deres campere ikke er ældre

Jeg var for fire år siden på en 14 dages tur i det sydvestlige USA med
udgangspunkt i San Francisco og vi lejede hos Moturis. Der var bestemt
intet at klage over, så jeg kan klart anbefale dem.

Nu prøver vi så det nordvestlige USA samt British Columbia og Alberta i
Canada og lejer denne gang hos Cruise America.

/michael

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 19-02-09 12:03

> [...]
> 2007/08 ???
>
> hvordan iøvrigt med evt.afbestillings hvis man lejer igenemm

Kvalitetsmæssigt ligger Moturis i mellemklassen - dvs. de er bedre end
Cruise America, men ikke helt på niveau med f.eks. Road Bear.

Og så skal du være opmærksom på, at oplysningen om hvilke årgange
deres RV´s er fra, godt kan snyde en del. Der er gennem årene nemlig
gået voldsom inflation i årgangsbetegnelserne, hvor producenterne
sender deres nye modeller på markedet tidligere og tidligere. En af de
store producenter, Winnebago, sendte f.eks. deres 2010/11 modeller på
markedet her i december 2008(!). Så når man engang i 2012 lejer en
Winnebago 2010/11 i forventningen om at det er en næsten ny RV, vil
man altså hænge på en 4 år gammel model... Det samme gør sig gældende
for de fleste af de øvrige producenter.

Så - når Moturis reklamerer med 2007/8 modeller, kan det altså være RV
´s der er produceret helt tilbage i 2005. Og ønsker du at leje en ny
eller næsten ny RV, skal du derfor gå efter en udlejer der oplyser
hvor GAMLE de er (f.eks. max. 12 måneder), fremfor hvilken ÅRGANG de
har.