Slippe af med kalkfjerner?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-02-09 20:32

Hej

Jeg har nogle pakninger og noget liggende i Borup Stærk Kalkfjerner og
det er noget krads stads. Men hvordan slipper jeg af med det igen? Der
står ikke noget på flasken og jeg har ikke umiddelbart lyst til bare
at hælde det i vasken.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-02-09 20:36

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det er noget krads stads. Men hvordan slipper jeg af med det igen? Der
> står ikke noget på flasken og jeg har ikke umiddelbart lyst til bare

Aflever det på genbrugspladsen, hvad havde du selv forestillet dig?
Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-02-09 20:43

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> writes:

> Aflever det på genbrugspladsen, hvad havde du selv forestillet dig?

At folk kunne svare på en ordenlig måde.

Det var sådan set også min plan, men hvis nu folk kunne fortælle mig
at hvis jeg bare tynder de 40 ml op med 5 liter vand, så svarer det
til almindelig eddike, så gad jeg ikke køre på genbrugspladsen med
det.

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-02-09 23:53

> [...]
> at hvis jeg bare tynder de 40 ml op med 5 liter vand, så svarer det
> til almindelig eddike, så gad jeg ikke køre på genbrugspladsen med

Jeg spurgte, ikke for at fornærme dig, men fordi det interesserede mig, om
du selv havde gjort dig nogle tanker om, hvordan det kunne bortskaffes.

/Preben

Fra : CC

Dato : 09-02-09 20:47

"Trine Kornum Christiansen" skrev i meddelelsen

> [...]
> det er noget krads stads. Men hvordan slipper jeg af med det igen? Der
> står ikke noget på flasken og jeg har ikke umiddelbart lyst til bare
Prøv at se på http://www.borup-kemi.dk/ evt. send en mail til dem.
Umiddelbart menre jeg du helt trygt kan skylle det ud i kloaken.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-02-09 21:03

"CC" <CC@mail.dk> writes:

> Prøv at se på http://www.borup-kemi.dk/ evt. send en mail til dem.
> Umiddelbart menre jeg du helt trygt kan skylle det ud i kloaken.

Det kom jeg også lige i tanke om. :)

Der står: "Undgå at udlede større mængder koncentreret spild og rester
til kloak."

Det vælger jeg at tyde som at jeg godt kan blande de 40 ml op med en
balje vand og hælde i vasken.

Fra : Per H

Dato : 09-02-09 23:51

On Mon, 09 Feb 2009 20:31:46 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> skrev:

> [...]
>det er noget krads stads. Men hvordan slipper jeg af med det igen? Der
>står ikke noget på flasken og jeg har ikke umiddelbart lyst til bare

Jeg ville ikke betænke mig spor. Ned i wc´et med det.
Om det er miljø korekt, er jeg derefter ligeglad med.

per

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-02-09 02:05

Per H wrote:

> Jeg ville ikke betænke mig spor. Ned i wc´et med det.

Kalkfjerner er højst sandsynligt syrebaseret, så man risikerer at det
påvirker kloakrørene, hvis de er af cement (som mine er).

Stig Johansen

Fra : Finn Erichsen

Dato : 10-02-09 06:55

Trine jeg syntes det Stig skriver er korrekt og det er også
rigtigt hvad de skriver fra Borup.

>Kalkfjerner er højst sandsynligt syrebaseret, så man risikerer
at det
>påvirker kloakrørene, hvis de er af cement (som mine er).

Jeg syntes nu ikke det er det rigtige at smide det i kloakken.
Har dine børn ikke en sandkasse. Hvis ja så tag lidt sand i en
plastik skål og hæld kalkfjernere ned til det og lad det stå et
par dage nu er syren nemlig neutraliseret, derefter kan du bare
smide det på jorden eller i din kompostbunke hvis du har en
sådan. Bland det eventuelt lidt rundt med jord eller kompost

Cheers Finn
--
Finn Canberra Australia

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-02-09 03:05

> [...]
> det er noget krads stads. Men hvordan slipper jeg af med det igen? Der
> står ikke noget på flasken og jeg har ikke umiddelbart lyst til bare

Det kan du roligt gøre og skylle efter for rørenes skyld.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen