Vanding af plantesække
Fra : Andreas

Dato : 08-02-09 23:16

Jeg er ved at være træt af mine kapilærkasser, og vil prøve noget
alternativt

Man kan som bekendt ferievande potteplanter med strimmel
bomuldsstofstrimmel i en flaske

Men kan man også klare en hel plantesæk, med en dunk ved siden af, med en
stofstrimmel i og ned i sækken.

hvad tror i ?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-02-09 07:26

On Sun, 8 Feb 2009 23:15:35 +0100, "Andreas" <nono@spam.dk> wrote:

> [...]
>bomuldsstofstrimmel i en flaske
>
>Men kan man også klare en hel plantesæk, med en dunk ved siden af, med en

I princippet burde det da være muligt.
Men jeg er bange for at en uges ferie midt sommer, hvor det bliver
rigtig varmt, vil kræve mere vand end de fleste lige tror - og har
spande eller dunke til. Især hvis det er en plantesæk med agurker
og/eller tomater i.

På den anden side er det jo ret let at afprøve. Både hvor meget vand der
egentlig skal til, og hvor stor stofstrimlen skal være.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ivan

Dato : 09-02-09 13:17

"Andreas" <nono@spam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bomuldsstofstrimmel i en flaske
>
> Men kan man også klare en hel plantesæk, med en dunk ved siden af, med en

Dav

jeg har lavet noget lig. i kolonihaven, for år tilbage. Det virkede ikke.
Derfor lavede jeg noget drypvanding, der er det kun gået galt en gang, meget
varm sommer og et par dage forlang tid væk.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-02-09 18:54

> Man kan som bekendt ferievande potteplanter med strimmel
> bomuldsstofstrimmel i en flaske

Man kan også sætte flasken på hovedet i potteplanten. Så er der vand til
flere dage - det virker fint i mine krukker. Jeg er dog mest til
selvvandersystemet, da det kan tage mere vand pr. gang og derfor ikke skal
passes så præcist.

Mvh Maria