Kan man dyrke søde kartofler i dk?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-02-09 15:19

Er temperaturen til at man kan dyrke søde kartofler i Danmark?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-02-09 14:20

In news:498ee9ff$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:
> Er temperaturen til at man kan dyrke søde kartofler i Danmark?

Hej Hans.

Jeg prøvede lige af nysgerrighed at google lidt, og fandt denne side.:

http://www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=234

Det er jo en subtropisk plante, og de skriver at den godt med lidt optimisme
kan dyrkes her i landet (i drivhus), man skal bare ikke forvente det helt
store resultat.

Der er mange gode links når man søger på "søde kartofler", bl.a. er der
nævnt en farmer der avlede en sød kartoffel på 40 kg. !!! Det var godt nok
ikke så lidt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-09 00:12

Tove Krieger skrev:

> http://www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=234

Tak! - har lige videresendt den til min kone

> Det er jo en subtropisk plante, og de skriver at den godt med lidt
> optimisme kan dyrkes her i landet (i drivhus), man skal bare ikke
> forvente det helt store resultat.

I Flensborg koster de 60 kr. kiloet for økologiske, så dét ku jo godt
motivere

> Der er mange gode links når man søger på "søde kartofler", bl.a. er
> der nævnt en farmer der avlede en sød kartoffel på 40 kg. !!! Det var
> godt nok ikke så lidt.

Nej, der var godtnok til et par uger dér
Hans
www.zofiaoghans.dk