Forbedre nærlys
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-02-09 23:36

Hej

Jeg erindrer, at Thansen førte et sæt med ledninger og relæer, så man
kunne trække en 12V direkte fra batteriet, og forbedre lysudbyttet på
biler hvor lygtespændingen er for lav. Men nu kan jeg skisme ikke finde
sættet. Der er et sæt til montering af et ekstra lygtesæt, men er det
dét sæt? Ser ikke så imponerende ud endda, så jeg tillader mig at tvivle ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rene Egeztrøm Jensen

Dato : 09-02-09 23:51

Har købt 5 af de sæt nu til extra lygter de har og monterer på egne og andre
biler virker fint så køb du bare.
har så dog også købt nye stik ben til selve stikket der går på pæren for
undgå klippe i bilens org ledningsnet ..

men fint sæt thansen har der til 99kr

Mvh Rene

--
Mvh Rene Egesrøm Jensen
Munkfort 13, Skærup

Fra : alexbo

Dato : 09-02-09 23:54

"Kim Voss Schrader" skrev

> Der er et sæt til montering af et ekstra lygtesæt, men er det dét sæt? Ser
> ikke så imponerende ud endda, så jeg tillader mig at tvivle ;)

Det vil i hvert fald kunne bruges, hvor meget det gavner kan du prøve bare
ved at holde en ledning fra batteriet på pæren mens den er tændt, kan du se
forskel vil relæet give den samme forskel.
Du kan også måle volt på pæren med og uden prøveledningen, så ved du på
forhånd om det er værd at montere et relæ.
men sættet kan kun klare et blus nær eller fjern.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-09 00:08

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
> sættet. Der er et sæt til montering af et ekstra lygtesæt, men er det
> dét sæt? Ser ikke så imponerende ud endda, så jeg tillader mig at tvivle ;)

Et par relæer og lidt ledning. Så er du kommet lige så langt. Skal selv
i gang med min Opel. 1,3v spændingsfald gør sit. Satte lige et par
Osram nightbreaker i. Det gav faktisk en del. Men køb ikke som jeg hos
Thansen. De tager kr.219. Harald tager kr.169.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : oz3bto

Dato : 10-02-09 11:29

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang med min Opel. 1,3v spændingsfald gør sit. Satte lige et par Osram
> nightbreaker i. Det gav faktisk en del. Men køb ikke som jeg hos Thansen.

Bare man så undgår at køre på veje i knap så god stand

Knaldede 2 styk forlygte pære på en køretur på rømø strand.. Så kom der dem
i igen til en 50er .. De holder fint endnu (10+ rømø ture)

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-02-09 11:00

> [...]
> sættet. Der er et sæt til montering af et ekstra lygtesæt, men er det dét
> sæt? Ser ikke så imponerende ud endda, så jeg tillader mig at tvivle ;)

Hej Kim er det sådan et her du søger
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=75847

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-02-09 21:28

Hej!

Tak for jeres bidrag. Har købt et par sæt fra T-Hansen og vil lege med
det imorgen aften.

Og mht. at klippe i det originale ledningsnet, så f... it ;) Bilen er
alligevel så gammel (og slidt), at det kan være lidt lige meget om der
er klippet i et par ledninger (bare det er lavet pænt).

Så kan jeg jo samtidigt få fyldt noget 5W30 på bilen og kigget lidt
efter slør og andre defekter. Ikke at sådan en Escort plejer at fejle
det store :)

Nå ja, den har lige rundet 301.500km.

--
Mvh, Kim Voss Schrader