Advarsel mod lappespray i bildæk [link]
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-09 19:01

"Lappespray i bildæk skaber dødseksplosioner hos mekanikeren
To svenske dødsulykker efter reparationer på punkterede dæk lappet med
lappespray får nu Beredskabsstyrelsen til at kræve Arbejdstilsynet og
dækbranchen ind i sagen."
http://ing.dk/artikel/95555-lappespray-i-bildaek-skaber-doedseksplosioner-hos-mekanikeren

/Kim

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 09-02-09 19:14

On Mon, 9 Feb 2009 19:00:51 +0100, "KimT"
<detsortehul"snabela"hotmail.com> wrote:

> [...]
>To svenske dødsulykker efter reparationer på punkterede dæk lappet med
>lappespray får nu Beredskabsstyrelsen til at kræve Arbejdstilsynet og

Det er en gammel nyhed, det er mindst 25 år siden at den slags ulykker
dukkede op i USA, så hvorfor det først nu er nået til Sverige/Danmark
er et åbent spørgsmål.

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 09-02-09 20:16

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en gammel nyhed, det er mindst 25 år siden at den slags ulykker
> dukkede op i USA, så hvorfor det først nu er nået til Sverige/Danmark
> er et åbent spørgsmål.

He he - sådan noget stads er der i en ny Golf istedet for et
reserve-/nødhjul. Desuden er der en pumpe, som tilsluttes
cigartænderstikket - til oppumpning af dækket. Når man efterfølgende med max
80 km/t ankommer til det autoriserede VW-værksted, får man at vide, at
dækket ikke kan repareres og må udskiftes

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-09 20:29

Mogens wrote:
> [...]
> med max 80 km/t ankommer til det autoriserede VW-værksted, får man at
> vide, at dækket ikke kan repareres og må udskiftes

Fullsize-reservehjul kan tilkøbes for 1300 kr. Nødreservehjul for 800 kr.
til nye Golf.

Fra : Mogens

Dato : 09-02-09 20:32

"St. M." <nej> skrev i en meddelelse

> Fullsize-reservehjul kan tilkøbes for 1300 kr. Nødreservehjul for 800 kr.
> til nye Golf.

Fullsize kan ikke være der.
Nødreservehjul vil de i Kastrup have 3.300 kr for.
Iøvrigt kostede punkteringen 1.900 kr - 450 kr alene for en ny dåse
lappespray

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-02-09 22:29

"Mogens" skrev

> Fullsize kan ikke være der.
> Nødreservehjul vil de i Kastrup have 3.300 kr for.
> Iøvrigt kostede punkteringen 1.900 kr - 450 kr alene for en ny dåse
> lappespray
Reservehjul er sgu ikke nødvendige
http://www.youtube.com/watch?v=BQ686rwC2cw&NR=1

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 09-02-09 22:34

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Reservehjul er sgu ikke nødvendige
> www.youtube.com/watch?v=BQ686rwC2cw&NR=1

Chaufføren er nok ikke een af de 1.200 LKW-medarbejdere mere:
www.lkw-walter.dk/dk/tilbage.aspx

Fra : Henrik B.

Dato : 09-02-09 23:04

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Chaufføren er nok ikke een af de 1.200 LKW-medarbejdere mere:
> www.lkw-walter.dk/dk/tilbage.aspx

Denne Porsche-ejer kunne måske godt bruge et lappe-kit - samt en hjerne:
http://www.youtube.com/watch?v=XuYrGaf1wJc&feature=related

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-09 00:07

Henrik B. skrev:

> Denne Porsche-ejer kunne måske godt bruge et lappe-kit - samt en
> hjerne: http://www.youtube.com/watch?v=XuYrGaf1wJc&feature=related

Noen der ka hollandsk?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-09 01:01

Hans Paulin (6310) skrev:
> Noen der ka hollandsk?

Nej, men humlen er at ham de anholder til sidst, fra den lille bil, er
ham der egentlig kørte. De har byttet inde på p-pladsen.

Han havde vist også en sk* på.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-09 01:13

Finn Guldmann skrev:

> Nej, men humlen er at ham de anholder til sidst, fra den lille bil,

Havde de stjålet dén? - eller havde han ringet til en ven?

> er
> ham der egentlig kørte. De har byttet inde på p-pladsen.

Noget sådant foresvævede mig, men jeg ville godt ha alle detalier med

> Han havde vist også en sk* på.

Han var voldsomt stærk i hvert fald!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-09 02:25

Hans Paulin (6310) skrev:
> Havde de stjålet dén? - eller havde han ringet til en ven?

Ja, han brugte en livlinje.

(Han knævrede i øvrigt stadig da de trækker ham ud af bilen.)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-09 09:44

Finn Guldmann skrev:

> Ja, han brugte en livlinje.

> (Han knævrede i øvrigt stadig da de trækker ham ud af bilen.)

Ja, dét så jeg
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-09 12:36

> Fullsize kan ikke være der.
> Nødreservehjul vil de i Kastrup have 3.300 kr for.

Hvad gør man så, hvis man har investeret i sådan et nødhjul og man
punkterer?
Hvis bilen f.eks. er fyldt op med bagage og personer, hvor skal man så gøre
af det punkterede hjul, når man har skiftet?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-02-09 04:38

On Feb 10, 12:36 pm, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
> Hvis bilen f.eks. er fyldt op med bagage og personer, hvor skal man så gøre
> af det punkterede hjul, når man har skiftet?

Passagerne må sidde med det på skødet

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....