Billige Motor dele.
Fra : Torben Pd 57 Sirius

Dato : 07-02-09 07:23

Hej NG

Jeg ser at Biltema, har nogle stumper til b.la. volvo pente motor.
Olie filter og impeller, til priser langt under dem Claus V. sælger
dem til. Er der nogen der har erfaringer med dele fra Biltema,

Passer de,
Hvordan med levetiden.
Større slid på moter
Andet.

Det koster jo spidsen af en jet-jager hvis jeg skal købe originale
reservedele og jeg har en mistanke om at det jeg betaler for er en
kasse hvor der står volvo udenpå.

Har jeg ret eller ??

Min Dieselmotor er en Volvo Penta 2001 fra 1986 den kører ok taber
lidt olie, men jeg fylder en sjat på når der er lavvande på
oliepinden.

På forhånd Tak

Hilsen
Torben
Polaris Drabant 57 Sirius

Fra : Finn

Dato : 08-02-09 15:45

Hej,

Jeg kan ikke bidrage med erfaringer lige med de dele du nævner, men jeg
køber meget andet ved Biltema og er meget tilfreds med, at de nu har været i
Aalborg i nogle år.

Jeg er enig med dig i din holdning til priser på "mærkevarer". Så jeg købte
før jul nogle dele til min motor ved shipshop.dk - til hvad jeg synes er
rimelige priser:
1 x Volvo - impeller, MD1, MD2, MD6A, MD2010, MD2020 (001-515100/5152) =
123,00 DKK
1 x Volvo brændstoffilter til MD2010 - 2020 - 2030 - 2040 - Orig.resercedels
nr.: 861477 (001-517730) = 73,00 DKK
1 x Volvo oliefilter til MD2020-MD2030 - Orig. reservedelsnr. 861474
(001-517570) = 73,00 DKK

Desværre er Shipshop ved at omlægge deres netbutik, så det er ikke muligt at
købe hos dem igen før sidst på måneden.

Mvh,

Finn
Tidligere pd sejler nu Jeanneau S.O.

"Torben Pd 57 Sirius" <tgbank@it.dk> skrev i meddelelsen

Fra : HH

Dato : 08-02-09 08:32

Jeg har fra tid til anden brugt komponenter fra Biltema, købt i
Sverige da vi her i Nordsjælland ikke har nogen Biltema.....
Impellerne er bedre end de originale fra VP
Oliefiltre og tærezink har fungeret tilfredsstillende.

Hans-Henrik

Fra : Harding Larsen

Dato : 08-02-09 20:40

Prøv at gå ind på www.biltema.dk og søg under "båd"; her vil du
finde meget udstyr til lave priser, der slet ikke kendes i
bådbranchen. Især oliefiltre og impeller til kølevandspumper er
billige.
Mon ikke det er dele lavet på samme fabrikker som dem der pakkes
i "originale" embalager.
I min tid i Thailand kom jeg ofte på fabrikken som lavede
Lacoste trøjer. De blev eksporteret til Frankrig og videre ud
til forbrugerlandene.
De kunne også købes lokalt på "brættet" for 12 kr pr. stk.
Det hændte at repræsentanter fra Lacoste kom til Thailand og
beklagede sig over de mange kopivarer der blev solgt. Derfor tog
de med politiet ud til den gade hvor de blev solgt, ifølge
politiet. Gaden blev ryddet for trøjer, forretningsejerne græd
(krokodilletårer) og i weekenden kunne de så købes fra politiets
boder på weekend-markedet (til 12 kroner).

Jo impeller, oliefiltre, tærezink m.m. fra Biltema er
fortræffelige

Mvh/Harding

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 11-02-09 09:07

Ja.

Man køber kun et filter i original Volvo æske. Så tager man det ud og
konstaterer på skriften at det er et Bosch filter. Noterer nummeret og
"køber" de resterende hos den lokale (uautoriserede) automekaniker for en
håndfuld øl. Hans indkøbspris er ca 30 kr. Alternativt kan man købe 10 af
ham for rigtige penge og sætte dem i kælderen/skuret og så har man til
resten af motorens levetid.

Det er nøjagtig det samme. Det er kun papæsken Volvo laver (eller 'får'
lavet, for den laver de heller ikke selv)

Verden vil bedrages.

--

Bjarke
Position: Lisbon, Portugal