Tophastighed afprøvet / Tysk motorvej
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 28-07-01 10:18

Så, efter 4.600 km's kørsel siden april, kom dagen i går hvor jeg ville
prøve tophastighed på min 600 som jeg jo har købt i år.

På alle mine tidligere maskiner har jeg på et-eller-andet-tidspunkt prøvet
tophastighed (JA, JA, efter speedometret forstås) og da jeg ikke har råd til
at miste hverken kørekort eller penge, sker det altså i Tyskland.
Undtagelsen er lige min 125 (+ en 185 engang), som lige kan snegle sig op på
motorvejshastighed herhjemme.

Da jeg kom til den tyske grænse, gav jeg gas ..... de første 500 meter. Så
kom den første danske bilist ud i en laaangsom overhaling. Efter den var det
vistnok en bil med campingvogn efterfulgt af en lastvogn. Ind imellem var
der lige lidt luft, så jeg kunne komme op de første 200 km/t i 5. gear - så
måtte jeg bremse ned igen.

Nu ved jeg godt, at fredag kl. ca. 13.00 skal medføre trafik af lastbiler og
folk på ferie, men alligevel. Efter 30 km. kørsel sydpå, vendte jeg om -
uden at have kørt max. hastighed. 20 km. nordpå, med samme nedslående
resultat, så jeg vendte endnu engang næsen sydpå: Denne gang var jeg så
"heldig" at komme til at ligge i ydersporet efter en lastbil der var ved at
overhale 2 lastbiler over en ca. 4-5 km strækning. Da den trak ind, var der
fri bane meeeeget langt. Slutresultatet blev, at 30 km syd for grænsen kunne
jeg konstatere at 220 km/t (JA, iflg. speedometret) nok var topfarten

Min konklusion er, at nu er de tyske motorveje ved at være så fyldte, at jeg
er glad for ikke at have en maskine der kan køre 300 km/t Så må det jo
være umuligt at prøve fartgrænsen af

På vejen hjem var jeg lige forbi Jörgs Lederstube/Bikers outfit eller hvad
det nu hed lige syd for Flensborg. De havde et stort udvalg i tøj og hjelme:
Schubert, Craft mfl. Jeg manglede dog ikke noget, så tog kun "en kigger".
Hidtil har jeg kun besøgt Hein Gericke + et par andre i Flensborg, men den
anden her kan også anbefales.

Til imødegåelse af indlæg om farlig kørsel: Jeg er 36 år og har kørt mc
siden jeg var 18. Jeg går ikke ind for uforsvarlig kørsel, og mener at
høj-farts-kørsel skal finde sted på de dertil indrettede veje/baner.
Herhjemme kunne jeg "aldrig" finde på at køre mere end 1.000 kr. for stærkt

--

/Jens S., Esbjerg,
som naivt tror at et speedometer viser 100% korrekt

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-07-01 11:37

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:3b628459$0$3280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
kunne
> jeg konstatere at 220 km/t (JA, iflg. speedometret) nok var topfarten

Samme resultat kom jeg til på min GSXF'er ( sidste år ) 220 på
speedometeret.

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der faktisk savner sit røde "badekar" )

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-07-01 17:39

> Samme resultat kom jeg til på min GSXF'er ( sidste år ) 220 på
> speedometeret.

Der burde nu nok være en smule mere i dem. Suzuki siger 210 km/t for
GSX600F, og 205 km/t for SV650S. Min gamle SV'er kunne køre 213 km/t (229
km/t indikeret), og da det er samme hjul, speedodrev, speedometer osv,
såeehh...

Hvis GSX600F kan køre lige så meget stærkere end Suzuki siger, som SV'eren
kan, så skulle den altså kunne køre 218 km/t, hvilket så ville indikeres som
235 km/t. Kan den "kun" køre de 210 km/t, så ville der stadig kunne
indikeres 226 km/t på speedometeret. Det er dog bagateller, men når man nu
alligevel er nede for at prøve...

Mvh
Steen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-07-01 20:15

> [...]
som
> 235 km/t. Kan den "kun" køre de 210 km/t, så ville der stadig kunne

med en person på 170 og 62kg kan det da også godt være at den kan få 5 km/t
mere på klokken

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 28-07-01 11:46

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote in
message news:3b628459$0$3280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så, efter 4.600 km's kørsel siden april, kom dagen i går hvor jeg ville
> prøve tophastighed på min 600 som jeg jo har købt i år.
SNIP

Det lyder jo meget godt. Men helt ærligt, en fredag eftermiddag i
feriesæsonen kan det vel ikke undre at der er trafik på Autobahn?!?
I mine øjne er det da det mest forsvarlige (med undtagelse af lukket bane)
du har gjort, nemlig at afprøve hastigheder på Autobahn. Så der er ingen
fordømmelse herfra.
Personligt har jeg kun afprøvet tophastigheder (speedometer kilometer) på
mine tidligere cykler. Deraf ved jeg at en XT250 går 120 km/t, en XS500 160
km/t og en GT750 190 km/t (ved 7000 o/min, hvor rødt felt begynder, og med
en blå, tåget motorvej i sidespejlet ZX-10'eren har jeg "kun" haft oppe
på ca. 230 km/t på en hjemtur fra Prag, og der var en del mere at hente.
Spm. er om jeg nogensinde når at afprøve det.

Iøvrigt kan jeg, ud fra personlig erfaring oplyse at med dagens bødetakster
ligger 1000 kr. grænsen på ca. 65 km/t... :-/

Asger
ZX-10 (stadig til salg)

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 28-07-01 13:43

"Asger Steffensen"
skrev
SNIP
> Iøvrigt kan jeg, ud fra personlig erfaring oplyse at med dagens
bødetakster
> ligger 1000 kr. grænsen på ca. 65 km/t... :-/
*********************
1.000 kr. grænse:
Iflg. DR tekst-tv side 543:
Max. 50 -> 69 km/t
Max. 80 -> 111 km/t
Max. 110 -> 142 km/t = motorvej hvor bøderne er forholdsmæssigt højere,
forstå det hvem som kan.
Begrebet "kørsel efter forholdene" burde vel spille mere ind, men er nok
svært definér-bar.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : MicJen

Dato : 28-07-01 14:06

Hej!

Ja, så er det jo ikke uden stolthed i stemmen at jeg kan sige at jeg har
haft min CB 500 oppe på 210 km/t på speedpmetret. Det var godt nok også ned
at en lang bakke og med vind+sol i ryggen...og så lidt hjemve...
Men husk nu at kigge MC'en efter og især dækkene for diverse ting og sager
inden du gi'r dig i kast med en tophastighedstest...
Mvh
Michael
CB 500

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-01 17:52

> [...]

> høj-farts-kørsel skal finde sted på de dertil indrettede veje/baner.
> Herhjemme kunne jeg "aldrig" finde på at køre mere end 1.000 kr. for

Jeg synes faktisk din holdning er ganske sund, men jeg har også lige oplevet
at blive overhalet på en ikke-særligt-overskuelig landevej af en gut i
shorts på en CBR600. Jeg kørte 120 og han kørte meget hurtigere.

Rittig

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-07-01 20:11

> [...]
> at blive overhalet på en ikke-særligt-overskuelig landevej af en gut i
> shorts på en CBR600. Jeg kørte 120 og han kørte meget hurtigere.

Jeps, scary! Sidste sommer en gang blev jeg overhalet af en R1'er med
råbejern. Han kørte vel 200, og det var immervæk på landevej! Selv med den
larmepotte på, kunne jeg slet ikke høre ham før han var forbi mig (jeg havde
jo også hjelm på) - den der med at 'loud pipes saves lives' skal man altså
lige tage med et gran salt. Kæmpe chok!

Mvh
Steen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 30-07-01 11:43

prøvede et på motorvej med 170 km/t i tyskland og var ved at overhæle en bil
på den tosporet motorvej....da der kommer en drønende forbi med nok 100 km/t
mere end hvad jeg kørte....dvs overhalede mig i min egen bane !!!

meget skræmmende !

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Kenneth

Dato : 31-07-01 22:51

> [...]
km/t
> mere end hvad jeg kørte....dvs overhalede mig i min egen bane !!!

HeHe, man skal sgu se sig for på tysk motorvej, der er ALTID een som har
mere fart på, har en nyere/større MC, flere hk etc..

--
Venligst
Kenneth

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-07-01 20:20

> Jeps, scary! Sidste sommer en gang blev jeg overhalet af en R1'er med
> råbejern. Han kørte vel 200
> Kæmpe chok!

men han syntes uden tvivl at det var fedt at brøle forbi en der kørte så
meget langsommere

--
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg