/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Lever I muslimer under loven og går I derv~
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 07-02-09 12:58

"Kall, Mogens" skrev ...

Newsgroups:
News:dk.livssyn.kristendom
Sent: Saturday, April 17, 2004, CET 20:23, GMT 18:23
Subject: Re: Jesus - Messias eller ej?
1912 news:EDegc.144071$jf4.7610045@news000.worldonline.dk
>
> Cyril - lad mig være ærlig:
>
> Hvis jeg fortalte muslimerne, at Muhammed umuligt kan være en sand profet,
> fordi han har spillet fodbold; ja, så ville de jo dø af gri[n]!


Kristelig Dagblad citerer i dag lørdag den 7. februar 2009, side 16, fra
debatten på www.religion.dk :

=== citat start ===

Ingen forskel på loven og åbenbaringen i islam

"I islam er der ingen principiel forskel på loven og åbenbaringen. Det er
også derfor, at muslimer lever under loven, ligesom jøderne gjorde under den
gamle pagt (GT), mens kristne lever under nåden og drives af Guds ånd (Gal
5,18).

Islam lovgiver, kristendommen viser vejen. Islam handler om ydre
hellighed, mens kristendommen er hjertets religion. Islam kan ændre folk
udefra og ind, kristendommen indefra og ud ... "

Massoud Fouroozandeh, tidligere muslim, nu præst i Church of love.

=== citat slut ====


Lever I muslimer under loven (ligesom jøderne gjorde under den gamle
pagt°) ?


Hmm ... (memory on ang. den gamle Pagt°) ...

Subject: De 10 Bud - tvang, lovtrældom eller frihed ?
0654 news:5Mq%a.51036$Kb2.2304471@news010.worldonline.dk
>
> Det er indlysende, at vi ikke prøver på at leve op til De Ti bud for at
> blive frelst. ...

samt ...

1912 news:EDegc.144071$jf4.7610045@news000.worldonline.dk
>
> Loven er afskaffet, Ef.2,15 se Ap.G.15,20.
>
> Skyldsbrevet naglet til korset, Kol.2,14.

Se evt. også ...
2395 news:bjuuc.6178$Vf.282647@news000.worldonline.dk
3855 news:5uv5e.110572$Vf.4170304@news000.worldonline.dk


I den forbindelse bør vi måske lige ihukomme forskellen mellem den gamle
Pagt, Jødedommen, og den ny Pagt, Kristendommen (set udfra en kristen
synsvinkel):

(Forholdet mellem lov og tro)

Var det ved at overholde de jødiske love,
at I fik Helligånden ?
Eller fik I Ånden bare ved at høre og tro ?
...
I (galaterne) begyndte med at vandre i Guds Ånds kraft;
vil I nu fuldføre i jeres egen kraft og egne præstationer ?

(Gal. 3,2-3 Bibelen på hverdagsdansk)


Lever I muslimer i en art lovtrældom ? -

Altså dét, at man evig og altid skal gøre sig *fortjent* til et-eller-andet
(herunder frelse osv.) ?

Og dermed også kan FRYGTE en eventuel fortabelse, apropos frelsesvished (Ef.
6,17a + 1.John. 4,18) ?


Hmm, ...

Fortjent (og dét, ligefrem at frygte sin Skaber) ? ... (memory on from) ...


Newsgroups:
News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab.psykologi
Sent: Saturday, January 03, 2009, CET 17:33, GMT 16:33
Subject: Præstationsløs identitet - Was: Det levende hus
8272 news:gjo411$2p2q$1@newsbin.cybercity.dk
8271 news:gjnp0h$2kf1$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
> > > identitet til med tiden at erobre den ægte.
[ ... ]
> > 1. fase
> >
> > Vi må med andre ord ha' spejlet til at gengive virkeligheden korrekt,
> > uden al for mange løgne osv.
[ ... ]
> ... vor *præstationsløse* identitet; altså noget, hvor man ikke skal
> arbejde og således gøre sig fortjent til ydelsen ... modsat fx. en tjeners
> præstationsfikserede fastlåste rolle.

samt ...

8403 news:gmendu$1m8k$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Børn i alle aldre ... morede sig ofte over
> alle de sjove grimasser, man kunne lave (og se sig selv) her foran
[ ... ]
> ... Lad os prøve at lære moget af My. Lad os prøve at finde ind til
> den enkle og barnlige begejstring over at være sammen med en far, der
> elsker os ...


Empati-(?)-Interrupt:

Med andre ord må I muslimer *savne* umådelig meget det inderlige nære,
intime forhold til Jeres (og vores) Skaber°, oder was ?

Går I muslimer derved glip af "hovedretten" ?...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-02-07, Saturday, day no 38, CET 12:53, GMT 11:53)
- "Ja."

-

NB!

Pas på, fordi opfølgningen er X-postet til mange nyhedsgrupper pga.
meddelsens bredde vifte af spørgsmål lige fra det religiøse til det
psykologiske.


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8411 news:gmfude$25b0$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8412



 
 
Jesus-loves-you (25-03-2009)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 25-03-09 22:49

"Jesus-loves-you" skrev
8412 <news:gmjt0n$n24$1@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/d3f7ce35d0d19962>
>
> Empati-(?)-Interrupt:
>
> Med andre ord må I muslimer *savne* umådelig meget det inderlige nære,
> intime forhold til Jeres (og vores) Skaber°, oder was ?
>
> Går I muslimer derved glip af "hovedretten" ?...


Interrupt RETURN from ...

Newsgroups:
News:dk.politik
News:dk.videnskab.religion
Sent: Tuesday, March 24, 2009, CET 21:42, GMT 20:42
Subject: Al-Qaeda kalder til kamp i Sudan, apropos et "retfærdigt" paradis
8632 <news:49c945b4$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/f05a989e0222c76a>
>
> > > TV2 TTV s144 Ons 04 Mar (2009, CET) 15.28.29
> > >
> > > Sudans præsident kræves anholdt
> > >
> > > Den Internationale Straffedomstol, ICC,
> > > meddelte i dag, at den havde udstedt en
> > > anholdelsesbegæring på Sudans præsident
> > > Omar al-Bashir for krigsforbrydelser og
> > > forbrydelser mod menneskeheden i
> > > Darfur.
[ ... ]
> > ICC viser med arrestordren på Bashir, at den handler præcist på den
> > måde, den var tiltænkt, og at den ikke ligger under for politisk pres.
[ ... ]
> TV2 TTV s158 Tir 24 Mar (2009, CET) 20.40.05
>
> Al-Qaeda kalder til kamp i Sudan
[ ... ]
> Og det er jo navnlig heri, kære muslimske venner, at I nok kan se hvilket
> "retfærdigt" Paradis, al-Qaeda har at tilbyde, apropos ...
>
> I Allahs, den "upartiske", "retfærdige" dommers navn!
>
> Compare with ...
>
> I må ikke øve uret, når I holder
> rettergang; ...
[ ... ]
> (3.Mos. 19,15)


Faldt lige over denne:

Det tilkommer ikke noget menneske,
at Allah skulle tale til det undtagen ved ... *6
(Sura 42,52)

Forestil dig at leve i en evighed i Paradis sammen med en anden og denne
slet ikke taler til dig!

Det bliver da et meget *fattigt* forhold, ikke sandt ?

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-03-25, Wednesday, day no 84, CET 22:17:00, delay 0, GMT 21:17:00)
- "Jo."

Compare with ...

(the *original*-version)

Gud sagde ...

Gud Jahve dannede ... (dyr) ...
og førte dem hen til Adam for at se,
hvad han ville kalde dem;
og hvad Adam kaldte de forskellige levende væsener,
det blev deres navn.

(1.Mos. 2,19)

Sjov adfærd denne Gud - for øvrigt - har, ikke sandt ?

Han ikke blot taler med Adam. Han *interesserer* sig jo for Adam, og
*respekterer* ham, modsat en tyran, som blot forlanger betingelsesløs
underkastelse, som om mennesker bare var en slave, man kan kommandére
rundt med (som en art robot), apropos al-Qaedas "paradis"!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8637 <news:49ca1b11$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8638



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste