Hvem er bedst?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-02-09 20:30

Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
Prioritér gerne ...

Sean Connery
Clint Eastwood
Jack Nicholson
Al Pacino

--
Jørgen Grandt

Fra : F. Hansen

Dato : 06-02-09 20:38

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> Prioritér gerne ...
>
> Sean Connery
> Clint Eastwood
> Jack Nicholson
> Al Pacino
>
> --
> Jørgen Grandt
Jack
Al
Clint
Sean

Fra : Max

Dato : 06-02-09 20:48

Hej Jørgen

> Sean Connery
> Clint Eastwood
> Jack Nicholson
> Al Pacino

De er alle suveræne ettere, man kan ikke vælge en frem
for en anden hvis ikke det er til en specifik rolle.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-02-09 21:58

In news:498c8fcf$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> Prioritér gerne ...
>
> Sean Connery
> Clint Eastwood
> Jack Nicholson
> Al Pacino

Jack Nicholson
Al Pacino
Sean Connery
Clint Eastwood

Clint Eastwood er bedre som instruktør end skuespiller synes jeg. Nicholson
og Pacino kan spille djævelsk godt, men min yndling er Sean Connery.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 16-02-09 20:59

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Clint Eastwood er bedre som instruktør end skuespiller synes jeg.
> Nicholson og Pacino kan spille djævelsk godt, men min yndling er Sean

ja jeg tænker også tit på hvem der i grunden er bedst - man kan jo sige det
er cremen af cremen vi har med at gøre her
men hvis jeg skal lægge hånden på hjertet så er den skuespilller præstasion
der har gjort mest indtryg på mig nogen sinde
nok Robert Di Nirro i Deer Hunter ...

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 06-02-09 23:07

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> Prioritér gerne ...
>
> Sean Connery
> Clint Eastwood
> Jack Nicholson
> Al Pacino

Hmmm...synes det er svært at svare på. Vil hellere svare på hvem der har
være med i flest gode film...

Clint
Sean
Jack + Al

De to sidste herre har jo begge ry for at være fantastiske skuespillere, og
de er nok også de dygtigste af de fire. Men synes faktisk ikke de har være
med i så mange gode film. De har helt klar begge være med i fantastiske
film, men ser man over hele deres karriere, så er der altså rigtig mange
middelmådige eller deciderede svipsere i mellem.

Hvorimod Clint næsten altid er med i gode til fremragende film, og Sean har
altså også klaret sig godt. Men hverken Sean eller Clint er vil nogen
specielt store skuespillere, de spiller meget de samme typer, tilgengæld så
spiller de også de typer fantastisk. Clint er fx ret god til at udtrykke
meget, uden næsten at røre en muskel i ansigtet.

BK

Fra : Zeki

Dato : 07-02-09 15:15

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> [...]

- Nicholson - uden sammenligning!
- Pacino. Se 'Dog Day Afternoon' f.eks

Eastwood og Connery er begge lige gode. De "spiller" altid mere eller mindre
bare sig selv.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-02-09 04:22

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse

> Eastwood og Connery er begge lige gode. De "spiller" altid mere eller
> mindre bare sig selv.

Det er faktisk rigtigt - men de gør det meget godt ...

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-02-09 10:20

Bo Mørch Mogensen skrev:

> Det er faktisk rigtigt - men de gør det meget godt ...

Hånden på hjertet: Hvem af os ved hvordan de to gamle gutter virkelig
er, og hvordan de ter sig privat? Jeg kender godt talemåden om at han
eller hun bare spiller sig selv, men er vi ikke enige om at det er en
kliché vi hægter på dem, fordi vi ikke rigtig ved hvad vi ellers skal
kalde deres måde at optræde på?

Man kan måske sige, at nogle skuespillere spiller naturligt - men gør de
nu også det?

Sorry. Fik lige et filosofisk anfald.

--
Jørgen Grandt

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 18:08

> Man kan måske sige, at nogle skuespillere spiller naturligt - men gør de
> nu også det?
>
> Sorry. Fik lige et filosofisk anfald.

Det skal der sgu også være plads til :)
men jeg tror det der menese med det er at de spiller den de nu altid har
spillet - Robert Redford gør det også
men jeg synes også han slipper rigtigt godt fra - jeg kan f.eks ikke huske
jeg nogen sinde har set dårlig film med ham

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-02-09 18:02

Jørgen Grandt skrev:

> Sean Connery
> Clint Eastwood
> Jack Nicholson
> Al Pacino

Min egen favoritliste hvad angår /filmskuespillere/ nu til dags ser
sådan ud:

Jack Nicholson
Al Pacino
Clint Eastwood
Sean Connery

--
Jørgen Grandt

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-02-09 19:06

Jørgen Grandt wrote:

> Min egen favoritliste hvad angår /filmskuespillere/ nu til dags ser
> [...]

Hvem er Jack Nicholson og Al Pacino?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-02-09 20:07

Erik Olsen skrev:

> Hvem er Jack Nicholson og Al Pacino?

To af mine legekammerater. Fætre.

--
Jørgen Grandt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-02-09 03:41

On Feb 6, 8:30 pm, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> Prioritér gerne ...
>
> Sean Connery
> Clint Eastwood

delt 1. plads.
Clint'en desuden en rigtig god instruktør.

> Jack Nicholson

2 af de her nævnte.

> Al Pacino

3, men jeg kan finde en del som jeg synes er bedre.
Specielt har jeg set flere gode præstationer fra Sean Penn.
Og disse er IMO også bedre en Al Pacino:
Morgan Freeman, Harrison Ford, Samuel L. Jackson, Tom Hanks, Dustin
Hoffman,
Runners ups kan være folk som:
Michael Caine, Viggo Mortensen, Denzel Washington, Tom Cruise

Nogen utvivlsomt glemt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-02-09 04:21

On Feb 6, 8:30 pm, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Al Pacino

3, men jeg kan finde en del som jeg synes er bedre.

Har du aldrig set good father ? en duft af kvinde ? Johnny & Frankie ?

Sammen med Robert Di Nirro er han da imho en af de 2 bedste skuespiller der
nogen sinde har levet

men ok det er en smags sag jeg mener også de 2 bedste film der er lavet
nogen sinde er apocalyso now og deer hunter...

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 12-02-09 22:36

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> Prioritér gerne ...

Al Pacino (især hans præstation i filmene Heat og Duft af en Kvinde).

Sean Connery (især i filmene Indiana Jones 3 og Medicine Man).

Clint Eastwood (især i filmene Lige på Kornet og A Perfect World).

Jack Nicholson (især i filmene Heksene Fra Eastwood og As Good As It Gets).

Men uanset rækkefølge så har du da valgt 4 skuespillere som sjælendt har
lavet noget makværk! :).

Mvh
Silver.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-02-09 04:17

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er den bedste og/eller dygtigste skuespiller af følgende fire?
> [...]

De er som sagt gode alle sammen og man bør ikke devaluere den ene ved at
fremhæve den anden
men jeg vil sige Al Pacino han kan lave næste hvad som helst Jack Nicholson
er formidabel i de rigtige roller
og dem er der mange af - gøgereden - a sence of a women - as good as it gets
osv osv.
Sean Connery & Clint Eastwood er hver for sig formidable ... men de bliver
for ofte låst i nogen helte roller
Hvis en skuespiller oprigtigt er go så skal han også kunne spille et dumt
svin og slippe godt fra det

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-02-09 10:15

Bo Mørch Mogensen skrev:

> Sean Connery & Clint Eastwood er hver for sig formidable ... men de
> bliver for ofte låst i nogen helte roller
> Hvis en skuespiller oprigtigt er go så skal han også kunne spille et
> dumt svin og slippe godt fra det

Connery og Eastwood har ikke /altid/ kun spillet helte eller godheden
selv.

--
Jørgen Grandt

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 18:10

> Connery og Eastwood har ikke /altid/ kun spillet helte eller godheden
> selv.

Tænke tænke ...? jeg kan ikke lige komme på hvad ??
man kan måske være åben for om Dirty Harry var en flink fyr - men jeg tror
nu pointen var at han altid kæmpede den
Hmm retfærdige sag ... at 5 afro amerikaner må lade livet i stedet for
rehabilitering i fængslet ja det er jo så hvad det er :)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-02-09 00:02

Bo Mørch Mogensen skrev:

> Tænke tænke ...? jeg kan ikke lige komme på hvad ??

Connery var en grum satan i "Forhøret" (The Offence) og i "Jagten på
Røde Oktober", tror jeg nok. Eastwood var heller ikke ligefrem noget
dydsmønster i "Elitesoldaten" og i "De nådesløse".

--
Jørgen Grandt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-02-09 02:10

On Feb 19, 12:01 am, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Connery var en grum satan i "Forhøret" (The Offence) og i "Jagten på
> Røde Oktober", tror jeg nok.

Han var da bestemt sympatisk i "Jagten på Røde Oktober" hvor han ville
afhoppe og redde sin besætning.

> Eastwood var heller ikke ligefrem noget
> dydsmønster i "Elitesoldaten" og i "De nådesløse".

Måske en hård hund i "De Nådesløse", men lidt i en god sags tjeneste.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-02-09 10:14

Christian B. Andresen skrev bl.a.:

> Han var da bestemt sympatisk i "Jagten på Røde Oktober" hvor han ville
> afhoppe og redde sin besætning.

Øh, nå! Var det det den handlede om. Okay.

--
Jørgen Grandt