.wav til "noget brugbart"
Fra : Steen

Dato : 07-02-09 00:11

Jeg skulle lægge nogle wav-filer ind i iTunes, og programmet importerede fint.
Problemet kom da jeg skulle afspille, så var der ikke andet end hvid støj....

Er wav-filer ukomprimerede/tabsfrie - og hvordan konverterer jeg til
noget brugbart (mp3/mp4/flac)?

Steen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-02-09 09:38

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> hvordan konverterer jeg til
> noget brugbart (mp3/mp4/flac)?

Gratis software: Audacity
Betalings med flere funktioner: Amadeus Pro

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-02-09 09:43

On 2009-02-07 00:10:59 +0100, Steen <isteen+usenet@gmail.com> said:

> [...]
>
> Er wav-filer ukomprimerede/tabsfrie - og hvordan konverterer jeg til

Switch kan konvertere som du ønsker.

Wav optager i den opløsninger du vælger, og det er klart at 44,1/16
lyder bedre end 32,25/8, så om det er tabsfrit er vist et sprøgsmål om
hvad du mener med der intet tab er?

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Steen

Dato : 07-02-09 10:36

On 2009-02-07 09:43:06 +0100, Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> said:

> Switch kan konvertere som du ønsker.

Jeg havde faktisk prøvet Switch, og det kom der også kun hvid støj ud af.
Prøvede så at brænde en (audio)CD med Toast = Hvid støj

Ret mærkeligt - for wav-filen spiller fint i VLC, det er jo bare ikke
et særligt handy format

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-02-09 11:13

Steen skrev:

> [...]
> Prøvede så at brænde en (audio)CD med Toast = Hvid støj
>
> Ret mærkeligt - for wav-filen spiller fint i VLC, det er jo bare ikke et

WAV er flere forskellige formater (lidt som en zipfil).

iTunes understøtter ikke dem alle :(

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-02-09 13:37

> [...]

> Prøvede så at brænde en (audio)CD med Toast = Hvid støj
>
> Ret mærkeligt - for wav-filen spiller fint i VLC, det er jo bare ikke

Så må du bruge VLC til at konvertere til et andet format.

Fra : Steen

Dato : 07-02-09 13:57

On 2009-02-07 13:36:49 +0100, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Så må du bruge VLC til at konvertere til et andet format.

Ahaaa....det vidste jeg ikke man kunne.
Godtnok er VLC en lille multidims - men at man ligefrem kan bruge
programmet til at konvertere lydfiler med, det var jeg ikke klar over