Centrering af tekst i IE7 og FF3
Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-09 14:36

Hej

Jeg er rendt ind i et problem som burde være så enkelt, men jeg kan ikke
hitte ud af hvorfor.

Forsiden på min hjemmeside http://www.modelbaneteknik.dk/index.htm ser
rigtig ud i IE7 med al tekst centreret, men i FF3 er linkene
venstrestillet.

Hvorfor hulen det?

Jeg har prøvet at pille elementer ud af siden indtil kun linkene er
tilbage, men de er stadig venstrestillet i FF3.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-02-09 14:49

Erik Olsen:
> [...]
>
> Hvorfor hulen det?
>
> Jeg har prøvet at pille elementer ud af siden indtil kun linkene er tilbage,

Nu har du ikke skrevet hvordan du har gjort...
I FF med FireBug, fortæller jeg a.knap at det skal centreres med
margin: 0px auto;
og vupti, står dine link midt på siden...
Så let som at skifte spor.

Der er en almindelig vildfarelse om at hvis et element - som f.eks. din
centreres inde i det element.
Men det gælder altså kun for tekst - ikke billeder, link og andre
elementer.
Det bliver ikke nemmere af, at browserne ikke er enige om det... Men
standarden er ikke i tvivl

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-09 15:17

Birger Sørensen wrote:

> [...]
> I FF med FireBug, fortæller jeg a.knap at det skal centreres med
> margin: 0px auto;
> og vupti, står dine link midt på siden...

Ja, vupti ...

> Der er en almindelig vildfarelse om at hvis et element - som f.eks.
> din <div id="side"> indholder en text-align : center; så skal alting
> centreres inde i det element.

Netop sådan har jeg gjort senest.

> Men det gælder altså kun for tekst - ikke billeder, link og andre
> elementer.

Aha, så man kan altså ikke centrere et link eller et billede med
text-align: center; heller ikke inline.

> Det bliver ikke nemmere af, at browserne ikke er enige om det... Men
> standarden er ikke i tvivl

Mange tak for forklaringen, så blev jeg også lidt klogere i dag.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen