Hjælp til css
Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 07-02-09 14:10

Hej
Er der en venlig sjæl, der kan fortælle hvor jeg i css`en fjerner
"overskudsplads" i toppen af min hjemmeside, så logo`et står lige
under browserkanten ?

Se her: www.nordhh.dk

Der er flere .css`er at vælge imellem:
www.nordhh.dk/main.css
www.nordhh.dk/scheme.css
www.nordhh.dk/main-msie.css

Mvh : Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 07-02-09 14:13

> Se her: www.nordhh.dk
>
> Der er flere .css`er at vælge imellem:
> www.nordhh.dk/main.css
> www.nordhh.dk/scheme.css
> www.nordhh.dk/main-msie.css

Sorry, det smuttede lige med css adreserne.
www.nordhh.dk/css/main.css

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-02-09 14:53

Claus Renè Jakobsen skrev:
> [...]
> Er der en venlig sjæl, der kan fortælle hvor jeg i css`en fjerner
> "overskudsplads" i toppen af min hjemmeside, så logo`et står lige

Det gør det jo ikke specielt nemmere at
finde ud af hvor problemet er...

Her er et bud:

* {margin:0; padding:0;}
body, div, span, p, a, img, ul, ol, li, caption, table,
thead, tbody, tfoot, tr, th, td, form, fieldset, legend,
label, dl, dt, dd, blockquote, applet, object, h1, h2, h3,
h4, h5 {border:0;}
body {padding:40px 0; font:0.8em/1.5 "arial", sans-serif;
text-align:center;}

i main.css bør være

* {margin:0; padding:0;border:0;}
body {padding:0; font:0.8em/1.5 "arial", sans-serif;
text-align:center;}

Mit gæt er at det er den padding-top og
padding-bottom på 40px der er synderen.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 07-02-09 15:14

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> i main.css bør være
>
> * {margin:0; padding:0;border:0;}
> body {padding:0; font:0.8em/1.5 "arial", sans-serif;

Hej Jørgen
Tusind tak for hjælpen, havde "stirret" mig blind, det var de 40px der
var skyld i miseren ;)