Andet multimedie
bentjuul 3670
Samle/dele wmv video
Fra : Edmund

Dato : 28-07-01 07:14

Hvordan samler / deler man wmv filer.(Windows Media)

Er der ikke nogen af Windows Media programmerne der
kan gøre det.

MVH Edmund

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-07-01 08:44

"Edmund" <edmund@email.dk> wrote in message
> Hvordan samler / deler man wmv filer.(Windows Media)
>
> Er der ikke nogen af Windows Media programmerne der
> kan gøre det.

Med Windows Media Encoder kan du sætte startfram og slutframe. Hermed kan
du lade et videoklip med f.eks. 1500 frames køre fra frame 0 til frame 750
og den næste bid fra frame 751 til 1500. Hermed er den delt op i to bidder
af samme længde.

<http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/da/download/default.asp>

Om du kan samle dem igen tør jeg ikke sige, men jeg tror det ikke. Måske
var Winzip eller WinRAR en løsning, da du her kan lave flere pakkede filer
i en defineret størrelse. F.eks. kan du pakke en 10MB video i 4 bidder af
2,5MB.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Edmund

Dato : 28-07-01 09:18

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.SPAM> skrev

> [...]
> og den næste bid fra frame 751 til 1500. Hermed er den delt op i to bidder

Bliver wmv filen så ikke genkomprimeret?

Når computeren(p333) lige har brugt 10 timer på at komprimere 112min 25 gb
avi til 712 mb wmv, er det træls at starte forfra.

Man kan samle 2 wmv med Windows Media MultiSource Encoder(stitcher)
men de bliver genkomprimeret.

Mvh Edmund

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-07-01 12:21

> "Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.SPAM> skrev

> Bliver wmv filen så ikke genkomprimeret?

Jo, det vil den blive, men det var jo ikke spørgsmålet. :)

> Når computeren(p333) lige har brugt 10 timer på at komprimere 112min 25
> gb avi til 712 mb wmv, er det træls at starte forfra.

Sæt den igang natten over. Ellers brug Winzip som tidligere beskrevet.

> Man kan samle 2 wmv med Windows Media MultiSource Encoder(stitcher)
> men de bliver genkomprimeret.

Okay, det var jeg ikke klar over. Windows Media har ikke min interesse! ;)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Edmund

Dato : 28-07-01 12:03

> [...]
> og den næste bid fra frame 751 til 1500. Hermed er den delt op i to bidder

Hvor gør man det henne, jeg kan ikke finde det i Encoder 7.1

MVH Edmund

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-07-01 12:45

> "Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.SPAM> skrev
>
> Hvor gør man det henne, jeg kan ikke finde det i Encoder 7.1

Jeg har den ikke installeret på nogle af mine maskiner lige nu, men den
skulle ligge på "forsiden" hvor du også bestemmer destinationsfilen,
størrelsen af videoen og hvilket codec, der skal bruges. Jeg mener dog at
det var en ældre version jeg brugte (6.4 måske), men jeg tvivler da på at
funktionen er belvet fjernet i den nyere version(?).

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen