TV2's Rabatten om bilsvindlere
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 21:30

Sad lige og så Rabatten på TV2, som handlede om bil-svindel i DK.
Det undrede mig lidt, at folk kan være så naive, som dem i programmet.
Der var en, som troede hun havde købt en Peugeot 206SW 1,6 S16, årg. 2003,
for 31000,-
Vi taler om en bil med DK afgift.
Hun havde forudbetalt pengene, men sælgeren (og bilen) var pist væk.
Hvordan kan man tro på sådan en salgsannonce, når prisen er så meget lavere,
end den normale udsalgspris på et tilsvarende køretøj. Vi snakker over
100000,- lavere. Alle mine alarmklokker ville da ringe højt med det samme.
Men hun forudbetalte gladeligt hele beløbet.
Nogen mennesker vil altså snydes

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-02-09 21:45

> Sad lige og så Rabatten på TV2, som handlede om bil-svindel i DK.

I mit TV hed udsendelsen altså "Basta"....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 21:49

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> skrev i meddelelsen

> I mit TV hed udsendelsen altså "Basta"....

Ja ja okay, rabatten/basta, det er da et fedt
Men lad os da bare kalde det for basta så.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-09 21:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> skrev i meddelelsen

> Ja ja okay, rabatten/basta, det er da et fedt
> Men lad os da bare kalde det for basta så.

I rabatten får man alting lidt billigere ... :)

--
Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 21:58

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> I rabatten får man alting lidt billigere ... :)

Ja med mindre den er blød, så vælter man

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-09 07:47

Martin Christiansen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:498b4c39$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> I mit TV hed udsendelsen altså "Basta"....

Da jeg selv har deltaget i Rabatten, ville jeg blive meget ked af en tur
gennem Basta. Det er jo 2 modsætninger

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-09 12:30

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen

> Da jeg selv har deltaget i Rabatten, ville jeg blive meget ked af en tur
> gennem Basta. Det er jo 2 modsætninger

Ja ja ja, den er feset ind, bare drej kniven rundt i såret, på en gammel
dement stodder

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-02-09 09:21

Per Beer Hansen wrote:

> Ja ja ja, den er feset ind, bare drej kniven rundt i såret, på en gammel
> dement stodder

Dement? Så har jeg et godt tilbud på en Peugeot til dig - interesseret?

--
vh
Torben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-09 12:48

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dement? Så har jeg et godt tilbud på en Peugeot til dig - interesseret?

Ellers tak, jeg har hvad jeg skal bruge

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 05-02-09 21:47

Per Beer Hansen wrote:

> Nogen mennesker vil altså snydes

Når man kan læse om folk, der er blevet snydt af et Nigeriabrev, så
holder jeg i hvert fald op med at undres over hvor naive folk kan være.

Læste om en kvinde, der havde fået en mail om, at hun havde vundet en
jordomrejse el. lign. Hun skulle lige indbetale 18.000 kr. Dem ville
banken ikke låne hende, så hun skiftede bank
--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-09 21:48

Leonard skriver:

> Når man kan læse om folk, der er blevet snydt af et Nigeriabrev, så
> holder jeg i hvert fald op med at undres over hvor naive folk kan være.

Du så nok ikke DR's "Penge" i går - folk låner penge for at kunne betale
afdrag på andre lån......

> Læste om en kvinde, der havde fået en mail om, at hun havde vundet en
> jordomrejse el. lign. Hun skulle lige indbetale 18.000 kr. Dem ville
> banken ikke låne hende, så hun skiftede bank

Klart

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 05-02-09 21:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du så nok ikke DR's "Penge" i går - folk låner penge for at kunne
> betale afdrag på andre lån......

Nej, jeg ser næsten ikke fjernsyn live længere. Udvælger udsendelser på
nettv og ser dem når det passer mig.

Men at folk låner penge for at afdrage andre lån er jo bare endnu et
tegn på at der ikke er så langt til at evolutionen sejrer og det ender
som i "Idiocracy" http://www.imdb.com/title/tt0387808/plotsummary

--
Leonard

Fra : mugge

Dato : 05-02-09 23:34

> Leonard skriver:

> Du så nok ikke DR's "Penge" i går - folk låner penge for at kunne betale
> afdrag på andre lån......

Vi får mindst en opringning i banken om ugen om en der vil låne til at
betale for den jordomrejse de har vundet..............

..............og mindst en henvendelse om ugen fra en der skal låne til et
SUUUUPER tilbud han har fundet på bilbasen med en bil der befinder sig i
England..............

mugge

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 21:51

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> jordomrejse el. lign. Hun skulle lige indbetale 18.000 kr. Dem ville
> banken ikke låne hende, så hun skiftede bank

Ja jeg så godt noget i TV sidste år (tror jeg det var), hvor der var en mand
der havde lånt omkring en milion i sit hus, for at betale til det lotteri,
som han jo havde vundet i.
Det er laaangt ude

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-02-09 22:50

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> med det samme.
> Men hun forudbetalte gladeligt hele beløbet.

De har jo fået at vide at de roligt kan handle på nettet...

--
Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 05-02-09 22:57

> De har jo fået at vide at de roligt kan handle på nettet...
HVIS man bruger DANKORT/VISA. Fandme ikke alm. bankoverførsler.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk <--under opbygning

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-09 23:43

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> snakker over 100000,- lavere. Alle mine alarmklokker ville da ringe
> højt med det samme. Men hun forudbetalte gladeligt hele beløbet.

nu var der mig bekendt tale om depositum?

(F

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-09 12:29

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> nu var der mig bekendt tale om depositum?

Ikke som det var lagt frem i programmet.
De viste flere gange annoncen, fra nettet, og der stod højt og klart, at
prisen var 31000,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-02-09 17:08

Per Beer Hansen skrev:

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke som det var lagt frem i programmet.
> De viste flere gange annoncen, fra nettet, og der stod højt og klart, at
> prisen var 31000,-

Ja og prisen på den originale annonce var på kr.89.900. Sjovt så mange
bud der er på fakta om sagen. At den skulle have kostet 100.000 mere end
hun gav.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-09 18:32

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og prisen på den originale annonce var på kr.89.900. Sjovt så mange bud
> der er på fakta om sagen. At den skulle have kostet 100.000 mere end hun
> gav.

Ja ja, sådan er det nu engang, når man stoler for meget på sin interne
hukommelse, den er heller ikke hvad den har været
Måske jeg blander Peugeoten sammen med det andet eksempel (Volvo S60) som
også var fremme, kan du huske priserne på den?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-02-09 19:17

Per Beer Hansen skrev:

> Ja ja, sådan er det nu engang, når man stoler for meget på sin interne
> hukommelse, den er heller ikke hvad den har været

Næ, de har det med at falde af på alderen.

> Måske jeg blander Peugeoten sammen med det andet eksempel (Volvo S60)
> som også var fremme, kan du huske priserne på den?

Se, det vil jeg ikke citeres for. Men jeg mener det var omkring de
60000. I hvert fald en pris man kunne sige sig selv var snyd. Men jeg
tror man kan se klippet på tv2s hjemmeside.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : BJ

Dato : 06-02-09 13:32

> [...]
> samme.
> Men hun forudbetalte gladeligt hele beløbet.

Det er danskernes *grådighed*, der driver "værket".!

Sidste år forhindrede jeg et sæt venner i at "hjælpe" deres store søn i at
tage imod et sådan tilbud.

Sidste år drejede det sig blot om motorcykler af fine mærker til "½" pris.

Metoden er og var den selv samme!

mvh/Bjørn J.

Fra : SG

Dato : 06-02-09 20:49

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> i at tage imod et sådan tilbud.
>
> Sidste år drejede det sig blot om motorcykler af fine mærker til "½"

Aah, helt den samme?! Jeg gad godt høre svindlerens forklaring på, at han
vælger at sælge så billigt fordi styret på motorcyklen sidder i den
forkerte side i England

Fra : BJ

Dato : 06-02-09 20:56

"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Aah, helt den samme?! Jeg gad godt høre svindlerens forklaring på, at han
> vælger at sælge så billigt fordi styret på motorcyklen sidder i den
> forkerte side i England

HA, HA ...den ville nok have været opsnappet så.

Sangen gik på, gutten var flyttet tilbage til England efter et længere tids
ophold i Tyskland.

Ellers var "det lige efter bogen" med transportfirma osv. osv.

Det var en Ducati...lige noget for en rask ung mand..

mvh/Bjørn J.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 09-02-09 00:46

Lyder som den gammelkendte "escrow scam" (masser af historier på nettet).
Et klassisk faresignal er at der bruges Western Union til at overføre pengene.