Vejhjælp
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 18:39

Hvor finder man mon det bedste tilbud på vejhjælp som dækker i DK og Europa?

Jeg kan se at Dansk Autohjælp tager 649 kr./år men Falck tager 932 kr./år
hvis europa-dækning skal med.
Er der mon noget sparet hvis man melder sig ind i FDM eller andre
organisationer?

Mvh Ole

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-02-09 18:43

"Ole Sørensen" <nomail> writes:

> Hvor finder man mon det bedste tilbud på vejhjælp som dækker i DK og Europa?

Undersøg om du kan få vejhjælp gennem din forsikring. Det kan man
f.eks. med LB.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : GiWeo

Dato : 05-02-09 18:45

Hej

>Jeg kan se at Dansk Autohjælp tager 649 kr./år men Falck tager 932 kr./år
>hvis europa-dækning skal med.
>Er der mon noget sparet hvis man melder sig ind i FDM eller andre
>organisationer?

Hvis du har kasko dækning på din bil har du også SOS hjælp i Europa !

Og Ja, FDM giver rabar os Dansk Autohjælp

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 18:51

GiWeo wrote:
> Hvis du har kasko dækning på din bil har du også SOS hjælp i Europa !

Nåh ja, det røde kort. Ja, min bil har kasko. Men hvilken berettigelse har
DA og Falck hvis alle med kasko har vejhjælp i europa? Jeg må indrømme, at
jeg ikke kan huske hvad det røde SOS kort betyder/dækker over.

Ole

Fra : GiWeo

Dato : 05-02-09 19:18

Hej

>Nåh ja, det røde kort. Ja, min bil har kasko. Men hvilken berettigelse har
>DA og Falck hvis alle med kasko har vejhjælp i europa? Jeg må indrømme, at
>jeg ikke kan huske hvad det røde SOS kort betyder/dækker over.

Hos Falck kommer det i hvert fald an på hvor stor pakke du køber

DA kender jeg ikke

Du må på jagt på www.sos.dk www.dah.dk og www.falck.dk

Fra : Leonard

Dato : 05-02-09 19:19

Ole Sørensen wrote:

> [...]
> berettigelse har DA og Falck hvis alle med kasko har vejhjælp i
> europa? Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske hvad det røde SOS kort

SOS dækker kun i udlandet, DAH, Falck osv. dækker også i DK.

I bedste fald for du hurtigere hjælp med et abb. end med det røde kort.

Jeg har oplevet en ADAC-mand, der fnyste hånligt, da jeg viste ham det
røde kort. Jeg har dog 2 gange benyttet det røde kort til at få en hhv.
nedbrudt og skadet MC hjem. Heldigvis havde jeg begge gange mulighed
for at låne et bagsæde på en anden MC så jeg selv kunne komme hjem uden
at skulle vente på en løsning fra SOS.

--
Leonard

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-02-09 19:19

Ole Sørensen wrote:

> Nåh ja, det røde kort. Ja, min bil har kasko. Men hvilken berettigelse har
> DA og Falck hvis alle med kasko har vejhjælp i europa? Jeg må indrømme, at
> jeg ikke kan huske hvad det røde SOS kort betyder/dækker over.

Det røde SOS-kort giver transport til nærmeste kvalificerede værksted -
Med risiko for at blive offer for en "Totempo" - eller på dansk røvrendt.

/Lars

Fra : GiWeo

Dato : 05-02-09 19:24

Hejsa

>Det røde SOS-kort giver transport til nærmeste kvalificerede værksted -
>Med risiko for at blive offer for en "Totempo" - eller på dansk røvrendt.

Ikke korrekt -

===

Det Røde Kort

Har du en gældende kaskoforsikring tegnet i et dansk forsik-
ringsselskab, giver det adgang til SOS assistance i udlan-
det i henhold til det "Røde Korts" dækning.

Det røde kort giver dig mulighed for følgende assistance i udlandet
ved færdselsuheld eller ved driftsstop:

* Bugsering/vejhjælp
* Udlejningskøretøj
* Hjemtransport af køretøj
* Hjemrejse fra uheldsstedet med fly, tog eller skib
* Fremskaffelse/forsendelse af reservedele
* Mulighed for lån til reparationer

Såfremt du skulle få brug for SOS assistance, kan du kontakte vores
alarmcentral - døgnet rundt!
===

HJEMTRANSPORT af køretøj

Lars

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 05-02-09 19:54

On Thu, 05 Feb 2009 19:24:13 +0100, GiWeo <giweoREMOVE@hotmail.com>
wrote:

>Det røde kort giver dig mulighed for følgende assistance i udlandet
>ved færdselsuheld eller ved driftsstop:
>
> * Bugsering/vejhjælp
Transport til nærmeste aut. mærke værksted, eller
reperarion/fejludbedring på stedet.

> * Udlejningskøretøj
Hvis reperation tager (eller forventes at tage) mere end 3 dage
Hotelophold er også med her, dog er de 3 første dage på egen regning.

> * Hjemtransport af køretøj
Hvis det ikke kan reperares på stedet og hvis transporten ikke koster
mere end 50% af værdien af køretøjet (Transporten er dyr da den er at
betragte som godstransport)

> * Hjemrejse fra uheldsstedet med fly, tog eller skib
Elller videretransport, hvis reperation tager (eller forventes at
tage) mere end 3 dage, eller ikke kan udføres.

> * Fremskaffelse/forsendelse af reservedele
Noget et aut. mærke værksted som reglen kan klare hurtigere/billigere.

> * Mulighed for lån til reparationer
>
>Såfremt du skulle få brug for SOS assistance, kan du kontakte vores
>alarmcentral - døgnet rundt!
Hvor man så er overladt til en tilfældig sagsbehandlers nåde og viden
(eller mangel på samme).

/Hans

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 05-02-09 19:44

On Thu, 5 Feb 2009 18:51:08 +0100, "Ole Sørensen" <nomail> wrote:

>Nåh ja, det røde kort. Ja, min bil har kasko. Men hvilken berettigelse har
>DA og Falck hvis alle med kasko har vejhjælp i europa?
Har du kasko er det den der skal benyttes når du har uheld i udlandet,
Falck/FDM og andre hjælpeforanstaltninger der dækker i udlandet er
stort set intet værd fordi kaskoforsikringen kommer først og dækker
(Den dækker transport til nærmeste aut. mærke værksted)
Først derefter kan andre forsikringer/hjælpeforanstaltninger træde i
kraft. FDM gule hæfte kan benyttes til at betale for evt. reperation,
men det kan et visa/master-kort også.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 19:51

Hans Kjærgaard wrote:
> Transport til nærmeste aut. mærke værksted.

Ok, tak. Men hvis nu motor eller gearkasse er stået helt af, så ville jeg
nok foretrække at bilen blev bugseret helt hjem end at stå med en regning på
50.000 kr. i sydtyskland. Og jeg mener at Dansk Autohjælp og Falck dækker
hjembugsering af den nedbrudte bil også.

Ole

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 21:21

"Ole Sørensen" <nomail> skrev i meddelelsen

> [...]
> på 50.000 kr. i sydtyskland. Og jeg mener at Dansk Autohjælp og Falck
> dækker hjembugsering af den nedbrudte bil også.

Jeg ved ikke med DAH, men Falck har ikke hjemtransport i deres almindelige
abb.
Det skal tegnes som ekstra, ved siden af.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-02-09 21:34

Ole Sørensen skrev:

> [...]
> 50.000 kr. i sydtyskland. Og jeg mener at Dansk Autohjælp og Falck dækker
> hjembugsering af den nedbrudte bil også.

Jeg har lige tegnet aftale med DAH. Den gælder til et egnet værksted i
nærheden. Ikke nødvendigvis et autoriseret mærkeværksted. Det kan man
vælge, men det er ikke et krav.

Ønsker du at få den hjem, og har kasko, så kontakter du SOS. De tager
den hjem under alle omstændigheder. Uanset om det er et ubrugeligt vrag.
Jeg har selv været med til at køre havarister hjem på strækningen
Malaga- Danmark. Selv biler der bliver kørt direkte til skrot kommer
hjem. Der kan være tale om forsikringssvindel. Prisen for en en bil fra
sydspanien til Danmark er på mellem kr.7-8.000. Mere får man ikke for det.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 22:17

Ib Jakobsen wrote:
> [...]
> vælge, men det er ikke et krav.
>
> Ønsker du at få den hjem, og har kasko, så kontakter du SOS. De tager

Ok, interessant. Mange tak for informationerne.

Ole

Fra : Klaus G.

Dato : 05-02-09 19:58

> Jeg kan se at Dansk Autohjælp tager 649 kr./år men Falck tager 932 kr./år
> hvis europa-dækning skal med.
> Er der mon noget sparet hvis man melder sig ind i FDM eller andre
> organisationer?
Jeg har bilen forsikret gennem FDM. De var billigst og uden jeg viste det på
forhånd, så var der også Falck+ med, altså Europadækning. Så jeg brokker mig
skam ikke :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk <--under opbygning