Varme i forrude?
Fra : Brian Mørch

Dato : 05-02-09 18:07

Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?

Fra : Klaus G.

Dato : 05-02-09 18:11

> Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?
Der er MANGE! Og tvivler på at nogen gider skrive dem :)

Måske du kunne specificere hvilket bilmærke du tænker på? Eller hvilke type
bil? SUV, Stationcar, HB osv. du er på udkig efter.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk <--under opbygning

Fra : Mogens

Dato : 05-02-09 18:19

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?

Min Seat Leon TDI 170 FR har det

Fra : Brian Mørch

Dato : 05-02-09 18:23

Jeg troede ærligt talt ikke at der var mange biler der kørte rundt med det.
Jeg efterlyser nyere modeller indenfor st.car familien. Vores egen Megane
har det og derfor havde jeg en anelse om at det primært var franske biler
der var udstyret med det.

Mvh
Brian

Fra : Mogens

Dato : 05-02-09 19:20

> [...]

> Megane har det og derfor havde jeg en anelse om at det primært var franske

Jeg var heller ikke klar over det, idet manualen ikke omhandler emnet. Men
forleden måtte foruden udskiftes og i den forbindelse konstaterede Carglas,
at der var el-forrude i bilen. Anvendelsen fungerer helt automatisk således,
at når du vælger "kvik affugtning af forruden" vha af knappen på
bi-zone-klimaanlægget, tændes varmen i forruden - altså ingen separat
knap...

Fra : Klaus G.

Dato : 05-02-09 19:51

> [...]
> knappen på bi-zone-klimaanlægget, tændes varmen i forruden - altså ingen
Svigerfamilien har det i deres Ford Galaxy(VW modellen) og der er det meget
tydeligt at der er tråde i hele forruden.

Fra : Tom

Dato : 05-02-09 20:09

> Svigerfamilien har det i deres Ford Galaxy(VW modellen) og der er det
> meget tydeligt at der er tråde i hele forruden.

Jeg synes også de til tider kan være irriterende at sidde og stirre på i min
mondeo

--
Tom

Fra : -= JF =-

Dato : 05-02-09 20:42

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Jeg synes også de til tider kan være irriterende at sidde og stirre på i
> min mondeo

Jeg ser det faktisk aldrig!
Det kan hænde at jeg får øje på trådene hvis jeg har en blå sommerhimmel som
baggrund, men ellers skal jeg faktisk sidde og kigge efter dem for at se
dem.
(Så er spørgsmålet om jeg skal skifte gryden ud med en førehund

--
Mvh. John

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-02-09 13:49

-= JF =- skrev:
> [...]
> at se dem.
> (Så er spørgsmålet om jeg skal skifte gryden ud med en førehund

Mon ikke de er ret svære at se hvis man fokuserer på vejen og ikke ruden?

Men når først man ER blevet irriteret, er det svært at lade være med at
bemærke dem.

Fra : -= JF =-

Dato : 05-02-09 20:35

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen

> har det og derfor havde jeg en anelse om at det primært var franske biler
> der var udstyret med det.

Min absolut u-franske Mondeo fra '01 har det også.

--
Mvh. John

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 21:34

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Min absolut u-franske Mondeo fra '01 har det også.

Den ældste bil jeg har haft, med varme i forruden, det var en Ford Sierra
2,3 Ghia fra 1983.
Så det er ikke noget nyt fænomen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : -= JF =-

Dato : 05-02-09 22:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Den ældste bil jeg har haft, med varme i forruden, det var en Ford Sierra
> 2,3 Ghia fra 1983.
> Så det er ikke noget nyt fænomen

Jeg var nu ikke klar over at det var så gammelt!
Var trådene grovere dengang, eller var de lige så 'usynlige' som i dag?

--
Mvh. John

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-09 12:25

> Jeg var nu ikke klar over at det var så gammelt!

Jeg ved egentlig ikke hvor gammelt systemet er eller hvem der var først med
det.
Nogen andre der ved det?

> Var trådene grovere dengang, eller var de lige så 'usynlige' som i dag?

Trådene var ligesom dem der er i dag, stort set "usynlige".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-09 18:31

Brian Mørch havde fået den ide at fortælle:
> Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?

Ford har haft det i mange år, min mondeo fra 98 har det og min kærstes
Escort på 95 har, min gamle Escort fra 94 havde det også..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Tom

Dato : 05-02-09 19:04

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?

.....nok det eneste der er værd at nævne, Ford mondeo.....

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 05-02-09 19:14

Tom wrote:

> ....nok det eneste der er værd at nævne, Ford mondeo.....

GRILL

--
Leonard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-02-09 23:43

Brian Mørch skrev:

> Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?

Min Camry (fra -97) har varme - i den nederste del.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dennis

Dato : 06-02-09 16:49

Hans Paulin (6310) skrev:
> Min Camry (fra -97) har varme - i den nederste del.

Det er da også mange Avensis'er der har - min har det også, men kan ikke
helt se fidusen... Det må være til at varme viskerne op med, men ved
ikke om det er særligt brugbart...

Hilsen Dennis

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-02-09 17:46

Dennis wrote:

> Det er da også mange Avensis'er der har - min har det også, men kan
> ikke helt se fidusen... Det må være til at varme viskerne op med, men
> ved ikke om det er særligt brugbart...

Det er for at kunne sælge flere viskerblade.
Når ruden er tøet så meget op forneden at viskerne løsner sig,
så forsøger 'man'* at viske forruden ren.
Dette mislykkes og resultatet er viskere der skraber hen over en ujævn
isflade.
Derved ødelægges skrabekanterne på viskerbladene.

Summa-summarum: Salg af flere viskerblade

* Kører ikke selv en 112%'er

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 07-02-09 09:00

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> isflade.
> Derved ødelægges skrabekanterne på viskerbladene.
>
> Summa-summarum: Salg af flere viskerblade

Det er jo også lige netop dette de i en længere periode har kørt tv reklamer
med...... at stort service = skift af viskerblade, så den røde tråd er vist
meget tydelig

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-02-09 09:06

Tom skrev:

> Det er jo også lige netop dette de i en længere periode har kørt tv
> reklamer med...... at stort service = skift af viskerblade, så den
> røde tråd er vist meget tydelig

Nogen skifter viskerblade, andre skærmkanter...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-02-09 10:42

Hans Paulin (6310) havde fået den ide at fortælle:

puhaa den var under bæltestedet

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-02-09 11:54

Martin Vollert skrev:

> puhaa den var under bæltestedet

Tom ka ta det!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-02-09 11:55

Martin Vollert skrev:

> puhaa den var under bæltestedet

Så ikke du var Fort-ejer, så, jo: du har ret!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 07-02-09 20:00

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Hans Paulin (6310) havde fået den ide at fortælle:

> puhaa den var under bæltestedet

hehe, ford sælger da crom skærmkanter til deres biler som tilbehør...vil tro
at de går som varmt brød

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-09 22:55

Tom wrote:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> hehe, ford sælger da crom skærmkanter til deres biler som
> tilbehør...vil tro at de går som varmt brød

Pokkers også!
Mine var sorte da de kom

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-09 23:15

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Pokkers også!
>Mine var sorte da de kom

Så er det ikke forchromede skærmkanter men plasticpadding
--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-02-09 23:23

jan_stevns skrev:

> Så er det ikke forchromede skærmkanter men plasticpadding

Tectyl?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-09 00:00

jan_stevns wrote:

> Så er det ikke forchromede skærmkanter men plasticpadding

Nok nærmere noget der ligner dette:

250349762817 på ebay

Eller:
http://thansen.dk/product.asp?c=2415504233&n=360749068&pn=945949198

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-02-09 00:03

Uffe Bærentsen skrev:

> Nok nærmere noget der ligner dette:
>
> 250349762817 på ebay
>
> Eller:
> http://thansen.dk/product.asp?c=2415504233&n=360749068&pn=945949198

Skærmrens, tak!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-09 00:50

Hans Paulin (6310) wrote:

> Skærmrens, tak!

Du er da også så sart

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-02-09 01:24

Uffe Bærentsen skrev:

> Du er da også så sart

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-09 08:33

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Skærmrens, tak!

Så skærmkanten bliver ren?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-02-09 09:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Så skærmkanten bliver ren?

Ja, dét var selvfølgelig osse en mulighed
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 07-02-09 12:37

Uffe Bærentsen skrev:

> [...]
> isflade.
> Derved ødelægges skrabekanterne på viskerbladene.
>
> Summa-summarum: Salg af flere viskerblade

"skraben" hen over is er så langtfra så skadeligt som når man brækker
viskeren fri af sammen-isningen med ruden!
"visker varmetråde" er afgjort en komfort-ting:
- Man behøver ikke at besvære sig med at løsne viskerne med sine
blåfrosne fingre en kold morgen!
- De, alt ande lige, blødere viskere vil skrabe ruden mere effektivt end
vhis de var frost-stive og isfyldte!
- At skåne viskerne er også at spare sig for at skulle udsifte dem i
tide og utide!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-02-09 22:54

Dennis skrev:

> Det er da også mange Avensis'er der har - min har det også, men kan
> ikke helt se fidusen... Det må være til at varme viskerne op med, men
> ved ikke om det er særligt brugbart...

Jeg ved heller ikke hvad det skal bruges til
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 06-02-09 05:35

Hej Brian !

> Hvilke bilfabrikanter bruger idag varme i forruden på deres modeller?

Min har varme i forruden. Og trådene er ikke nær så synlige, som jeg husker
det fra en Ford Transit, jeg engang kørte i.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar