Gennemkørsel forbudt, eller hvad?
Fra : Klaus G.

Dato : 04-02-09 18:19

Hej.

Herude hvor jeg bor er der et skilt som ser sådan her ud:
http://www.seth-enoch.dk/images/random/skilt.jpg
I den anden ende af strækningen står der et magetil, bare med et andet
vejnavn til sidst.

Ruten der er tale om har jeg tegnet herpå(Blå linie):
http://www.seth-enoch.dk/images/random/kort.jpg

Gælder dette forbud også mod traktorere? Eller hvordan? Hvis ja, hvor kan
man evt. få dokumentation på det henne? Hvis nej, så er der ikke meget andet
end "ÆV!" at sige til det :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 04-02-09 18:30

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Gælder dette forbud også mod traktorere? Eller hvordan? Hvis ja, hvor kan
> man evt. få dokumentation på det henne? Hvis nej, så er der ikke meget

Synes du billedet på skiltet ligner en traktor?
Hilsen Matthias

Fra : Klaus G.

Dato : 04-02-09 19:02

> Synes du billedet på skiltet ligner en traktor?
Nix :)

Men jeg spørger fordi jeg er i tvivl jo.

Hvis en traktortavle opsættes, er de naturligvis forbudte. Nok mest pga.
farten kunne jeg forstille mig. Når en lastbilstavle opsættes er det jo pga.
vægten. En traktor i dag vejer jo op til, ja hvad? 40tons? Tænkte den derfor
vil gå ind under den tavle.

Problemet er at der hele tiden køre traktorere med halm til det lokale
kraftvarmeværk. Det er på en vej hvor der hver dag cykler børn til og fra
skole. De tunge køretøjer ødelægger også vejen, hver gang de køre ud i
rabatten. Der væltede endda en traktor en dag, fordi rabatten ikke kunne
bære.

Men hvis det ikke gælder for traktorere, så må der jo søges om sådan et
skilt også. Længere er den jo ikke.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk <--under opbygning

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 19:36

Klaus G. wrote:

> Men hvis det ikke gælder for traktorere, så må der jo søges om sådan
> et skilt også. Længere er den jo ikke.

Bare sæt igang.

--
Leonard

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 22:08

Klaus G. wrote:

> [...]
> til og fra skole. De tunge køretøjer ødelægger også vejen, hver gang
> de køre ud i rabatten. Der væltede endda en traktor en dag, fordi

Nogengange er samtale et godt middel.
Det er sandsynligvis traktorer fra det samme firma/landmand (måske
flere) så måske kunne der laves en aftale om, at de kører en anden vej,
hvis der er en anden rute, der ikke er væsentligt længere som kan
bruges.

--
Leonard

Fra : Klaus G.

Dato : 04-02-09 22:24

> [...]
> flere) så måske kunne der laves en aftale om, at de kører en anden vej,
> hvis der er en anden rute, der ikke er væsentligt længere som kan
Er blevet prøvet. Kunne der ikke blive tale om, desværre :/

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 22:26

Klaus G. wrote:

> Er blevet prøvet. Kunne der ikke blive tale om, desværre :/

Så er der kun den tunge vej igennem kommunens vejafdeling.

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 05-02-09 00:20

Leonard skrev:

> Det er sandsynligvis traktorer fra det samme firma/landmand (måske
> flere)

Min opinion er at det sandsynligvis er en halmleverandør der omgår
gennemkørselsforbuddet ved at bruge traktorer. I så fald nytter
kommunikation ikke!

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 05-02-09 12:54

Armand wrote:

> Min opinion er at det sandsynligvis er en halmleverandør der omgår
> gennemkørselsforbuddet ved at bruge traktorer. I så fald nytter
> kommunikation ikke!

Tror ikke traktorerne bliver brugt for at omgå forbudet, men fordi det
er de maskiner der er til rådighed og strækningen ikke er lang nok til
at det kan svare sig at investere i lastbiler.

Men snakke-løsningen har været forsøgt og virkede ikke.

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 04-02-09 19:52

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i

> http://www.seth-enoch.dk/images/random/skilt.jpg
kort.jpg

> Gælder dette forbud også mod traktorere?

Nej kun lastbiler, ikke busser og traktorer.

Jeg formoder at lastbilerne bruger vejen længere nede på kortet, et det en
bedre vej,
vil det være rimeligt at tvinge traktorer den vej.

I så fald er det bare at ansøge om et yderligere skilt, måske et
gennemkørsel forbudt for alle.

mvh
Alex Christensen

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 04-02-09 20:02

> [...]
> vil det være rimeligt at tvinge traktorer den vej.
>
> I så fald er det bare at ansøge om et yderligere skilt, måske et

Ud fra kortet at se, så er man nok lidt ude på landet. Og her får man næppe
gennemført et indkørsel- eller gennemkørselsforbud for traktorer. Landmanden
skal jo ind for at passe markerne.
Hilsen Matthias

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-02-09 20:11

" Matthias H Matthiessen" skrev

> Ud fra kortet at se, så er man nok lidt ude på landet. Og her får man
> næppe gennemført et indkørsel- eller gennemkørselsforbud for traktorer.
> Landmanden skal jo ind for at passe markerne.

Er der gennemkørsel forbudt hvad skulle så forhindre en
traktor/mejetærsker/lastbil/andet med et ærinde at køre ind og ud igen evt i
den modsatte ende?
At skiltene står i vejen?

- Peter

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 04-02-09 20:29

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
>" Matthias H Matthiessen" skrev

> Er der gennemkørsel forbudt hvad skulle så forhindre en
> traktor/mejetærsker/lastbil/andet med et ærinde at køre ind og ud igen evt
> i den modsatte ende?

Det kan du selvfølgelig have ret i. Men landmanden kan jo udmærket have
behov for at gennemkøre vejen for at komme til andre marker.
Det er yderst sjælden man ser et generelt gennemkørselsforbud ude på landet.
Oftest vil forbudet fritage netop landbrugskørsel.
Hilsen Matthias

Fra : alexbo

Dato : 04-02-09 21:01

> [...]

> næppe gennemført et indkørsel- eller gennemkørselsforbud for traktorer.
> Landmanden skal jo ind for at passe markerne.

Det interessante er at skiltene dækker et helt net af veje, det er ikke kun
gennemkørsel forbudt på lige den vej man kører ind på, det er enhver
gennemkørsel der ender på den anførte vej.

Man må formode at der er en grund til denne skiltning, at man ønsker ikke
tung trafik vej på skolevejen..

Så en gennemgang af vejene og en beslutning om hvilken vej man ønsker
traktorerne skal køre og så skilte med det, en tvangsrute så at sige.

Jeg vil foreslå at man selv finder den bedste vej, og skriver en redegørelse
for hvad problemet er med den nuværende og fordelene ved den foreslåede.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-02-09 21:17

"alexbo" skrev

> Man må formode at der er en grund til denne skiltning, at man ønsker ikke
> tung trafik vej på skolevejen..

Hvis man ikke ønsker lastbiler på skolevejen er skiltningen forkert

- Peter

Fra : claus b.p.

Dato : 04-02-09 22:36

Peter Lykkegaard wrote:
> "alexbo" skrev

> Hvis man ikke ønsker lastbiler på skolevejen er skiltningen forkert
Ikke forstået? Man ønsker tilsyneladende ikke tunge lastvogne. Men det er
måske slet ikke skolevejen?

Der var mange år hvor man i København mødte skiltet "motorkørsel forbudt" i
ensrettede gader, fordi man så kunne spare en undertavle hvor der stod
cykling tilladt. Men det er vist på retur.

/Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-02-09 19:29

"claus b.p."

> Ikke forstået? Man ønsker tilsyneladende ikke tunge lastvogne.

Ikke forstået?
Det er da tilladt at køre ind hvis man et ærinde i området

"Over 3500 kg
Gælder gennemkørsel til Struer Landevej"
http://www.seth-enoch.dk/images/random/skilt.jpg

Har du overvejet et par ekstra teoritimer :)

- Peter