|
| Hvad sker der med de unge, når de sidder ~ Fra : BJ |
Dato : 04-02-09 16:15 |
| | |
Kent Glerup (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 04-02-09 16:47 |
| | |
Jean Pierre (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Jean Pierre |
Dato : 04-02-09 19:12 |
| | |
Per H (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Per H |
Dato : 04-02-09 19:24 |
|
On Wed, 4 Feb 2009 16:15:29 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
skrev:
>Sikke da en fuldbyrdet idiot !
>
> http://jp.dk/indland/krimi/article1592429.ece
>
>mvh/Bjørn J.
>
Jeg har arbejdet sammen med en ung fyr (under 25) og han opførte sig
nærmest sindsygt når han kom bag rettet, Han var ellers ganske rolig
når han ikke var i en bil, men det var som om at nu skulle han fandme
nok bestemme hvordan der skulle køres. Det gik da også ud over klip og
kortet mistede han til sidst, men har desværre allerede fået det
tilbage.
Hvad der sker med dem ved jeg ikke, men de er ihvertfald uden for
pædagoisk rækkevidde, og helt uden ansvarsføelse.
kan jo håbe på at de slår sig selv ihjel på et tidspunkt.
--
Mvh
per
| |
Peter Lykkegaard (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 04-02-09 20:16 |
|
"BJ" skrev
> Sikke da en fuldbyrdet idiot !
>
Spær ham inde på den lukkede på ubestemt tid
Men ellers - kan tekniske undersøgelser ikke påvise at der er bremset
kraftigt op?
- Peter
| |
Leonard (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 04-02-09 22:23 |
|
Peter Lykkegaard wrote:
> Men ellers - kan tekniske undersøgelser ikke påvise at der er bremset
> kraftigt op?
Hvordan skulle de kunne det?
Der er sandsynligvis ikke bremsespor på stedet.
--
Leonard
| |
Per Henneberg Kriste~ (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 04-02-09 23:40 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:498a074b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Lykkegaard wrote:
>
>> Men ellers - kan tekniske undersøgelser ikke påvise at der er bremset
>> kraftigt op?
>
> Hvordan skulle de kunne det?
> Der er sandsynligvis ikke bremsespor på stedet.
Jeg har engang set eller læst om at farten i en ulykke kan måles på den måde
glødetråden i pærerne sidder på - forudsat de har været tændt i
sammenstødsøjeblikket. Formentlig fordi de påvirkes nemmere så.
Men det fortæller naturligvis ikke noget om der er bremset, med mindre man
kender hastigheden på bilerne før et evt. uheld.
Jeg kan heller ikke huske om det var en teknologi der er kendt herhjemme.
--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 04-02-09 23:59 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> writes:
> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:498a074b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Peter Lykkegaard wrote:
>>
>>> Men ellers - kan tekniske undersøgelser ikke påvise at der er bremset
>>> kraftigt op?
>>
>> Hvordan skulle de kunne det?
>> Der er sandsynligvis ikke bremsespor på stedet.
>
> Jeg har engang set eller læst om at farten i en ulykke kan måles på
> den måde glødetråden i pærerne sidder på - forudsat de har været tændt
> i sammenstødsøjeblikket. Formentlig fordi de påvirkes nemmere så.
Jeg har ikke hørt at man decideret kunne måle farten vha udbøjningen
af glødetråden.
Det jeg har hørt/set at man kunne konstatere om lygterne i det hele
taget var tændte, idet en tændt (varm) glødetråd ville udbøje/knække,
mens en slukket (kold) glødetråd ikke ville blive udbøjet.
Men det kan da være at polititeknikerne er blevet smartere siden jeg
hørte om det.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>
| |
Peter Lykkegaard (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 05-02-09 19:26 |
|
"Leonard" skrev
> Hvordan skulle de kunne det?
> Der er sandsynligvis ikke bremsespor på stedet.
>
Jvf artiklen (hvis den ellers kan stå til troended)
"Audien foretog en opbremsning, der var så hård, at næsen på bilen dykkede,
og bagenden vippede op. "
Burde det ikke have en hvis effekt på hjul/asfalt?
De få gange jeg har haft nødig at bremse meget hårdt har der da stået lidt
blå røg om bilen
Men ok det er sæ'fø'li år og dag siden og før der var noget der hed ABS ...
- Peter
| |
Leonard (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 05-02-09 21:38 |
|
Peter Lykkegaard wrote:
> "Audien foretog en opbremsning, der var så hård, at næsen på bilen
> dykkede, og bagenden vippede op. " Burde det ikke have en hvis effekt
> på hjul/asfalt?
Der skal godt nok mere til før asfalten samles i folder foran hjulene.
Jeg tror du ser mange tegnefilm
--
Leonard
| |
Peter Lykkegaard (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 05-02-09 21:44 |
|
"Leonard" wrote
> Der skal godt nok mere til før asfalten samles i folder foran hjulene.
> Jeg tror du ser mange tegnefilm
>
Rolig nu
- effekt på asfalt = sorte striber
I øvrigt skal der nu ikke så meget til at asfalten samles i folder foran
hjulene
Bagende sol det meste af dagen og vende en lastbil et meget snævert sted ...
Det er ikke et kønt syn efterfølgende :(
- Peter
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-02-09 21:47 |
|
Peter Lykkegaard skriver:
>
> Rolig nu
> - effekt på asfalt = sorte striber
Hvor mange sorte stiriber efterlader en bil med ABS?
Hvor mange biler skal køre hen over de sorte striber efter en bil uden
ABS, før de er væk igen?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Peter Lykkegaard (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 05-02-09 22:04 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" skrev
>
> Hvor mange sorte stiriber efterlader en bil med ABS?
>
Ingen striber forudsætter at der er bremset 100% lige uden udskridning
> Hvor mange biler skal køre hen over de sorte striber efter en bil uden
> ABS, før de er væk igen?
>
Er det ikke lidt irrelevant?
Jeg vil formode at der var politi på åstedet i forbindelse med ulykken?
- Peter
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-02-09 22:06 |
|
Peter Lykkegaard skriver:
>
> Ingen striber forudsætter at der er bremset 100% lige uden udskridning
Hvad er ABS til ?
> Er det ikke lidt irrelevant?
Nej ikke nu.
> Jeg vil formode at der var politi på åstedet i forbindelse med ulykken?
Sikkert, men der skete næppe voldsomme tekniske ulykker. Der skal bare
ryddes op, så trafikken kan komme i gang igen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Peter Lykkegaard (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 05-02-09 22:20 |
|
"Klaus D. Mikkelsen"
> Hvad er ABS til ?
>
ABS forhindrer ikke sideværtsudskridninger hvis dækkene på baghjulet ikke er
100% i orden
>
> Sikkert, men der skete næppe voldsomme tekniske ulykker. Der skal bare
> ryddes op, så trafikken kan komme i gang igen.
>
Retsagen handler jo blandt andet om at kvinde på 26 døde i forb med uheldet
- Peter
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-02-09 22:22 |
|
Peter Lykkegaard skriver:
>
> ABS forhindrer ikke sideværtsudskridninger hvis dækkene på baghjulet ikke er
> 100% i orden
Nej.
> Retsagen handler jo blandt andet om at kvinde på 26 døde i forb med uheldet
Jeps.
Lavede man ikke undrsøgelser dengang er det godtnok for sent nu.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Armand (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-02-09 22:30 |
|
Peter Lykkegaard skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen"
>
>> Hvad er ABS til ?
>>
> ABS forhindrer ikke sideværtsudskridninger hvis dækkene på baghjulet ikke er
> 100% i orden
>>
Det klarer ESP'en så!
Det korte af det lange er at moderne ABS ikke efterlader nævneværdige
sorte striber på asfalten!
--
Armand.
| |
Armand (05-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-02-09 00:08 |
|
Peter Lykkegaard skrev:
> "BJ" skrev
>
>> Sikke da en fuldbyrdet idiot !
>>
> Spær ham inde på den lukkede på ubestemt tid
>
> Men ellers - kan tekniske undersøgelser ikke påvise at der er bremset
> kraftigt op?
>
Ahr, come on!
En trafikant "inderhaler" de to med 70 på åben motorvej - Hvordan skule
det kunne lade sig gøre "blot ved at løfte foden fra speederen"? Og er
der overhovedet nogen undskyldning for at køre mindre end 70 i
ydersporet uden trafik foran sig??
Jeg bemærker et det er meget hurtigt at sagen er kommet for retten -
Positivt!
--
Armand.
| |
Jean Pierre (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Jean Pierre |
Dato : 06-02-09 14:09 |
| | |
Jens C. Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 06-02-09 15:01 |
|
Jean Pierre wrote:
>> Sikke da en fuldbyrdet idiot !
>>
>> http://jp.dk/indland/krimi/article1592429.ece
>
> Så faldt der dom. 1½ år bag tremmer.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/02/06/104701.htm
Og hvordan er det nu med den egentlige tid man er bag tremmer - noget
med 3/4 af tiden? Dvs. 13,5 måneder.
Han er ude igen i foråret 2010.
De skulle have taget bilen også, hvis den ellers var noget værd efter
den ulykke.
Hmm, måske en idé; man kunne fradømme sådanne fæhoveder retten til at
føre 'muskelbil', måske med en betinget dom som udløses hvis han bliver
standset i en der er for kraftig.
Hehe, lyder "maks. 110 kW og 120 Nm pr. 1000 kg bil, i de næste 5 år",
som en passende straf?
Skal selvfølgelig på rullefelt en gang om året.
| |
Jesper Lauridsen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Lauridsen |
Dato : 21-02-09 22:59 |
|
On Fri, 06 Feb 2009 15:00:58 +0100, "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:
>Hehe, lyder "maks. 110 kW og 120 Nm pr. 1000 kg bil, i de næste 5 år",
>som en passende straf?
>Skal selvfølgelig på rullefelt en gang om året.
110kW er cirka 147hk, så dine grænser svarer til over 200 heste for en bil
af gennemsnitlig vægt.
Iøvrigt behøver man ikke en kraftig bil for at køre råddent.
| |
Jens C. Hansen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 21-02-09 23:27 |
|
Jesper Lauridsen wrote:
> 110kW er cirka 147hk, så dine grænser svarer til over 200 heste for en bil
> af gennemsnitlig vægt.
Hov, ja.
Gad vide hvad jeg havde tænkt de 110 så skulle være, for 110 HK lyder
stadig af lidt vel meget til 1000 kg bil, hvis det skal være en straf
der kan mærkes.
Jeg tror jeg tænkte Nm til at starte med, og så fik jeg ikke overvejet
det tal senere.
Det skal selvfølgelig være væsentligt lavere.
> Iøvrigt behøver man ikke en kraftig bil for at køre råddent.
Strent taget nej, men er alt det 'sjove' ikke væk, når man gør det i en
sløv æske?
| |
Leonard (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 22-02-09 06:58 |
|
Jens C. Hansen wrote:
> Strent taget nej, men er alt det 'sjove' ikke væk, når man gør det i
> en sløv æske?
I gamle dage kunne man sagtens have det sjovt i en VW 1300 med 34HK,
det er kun et spørgsmål om, at alle de andre også kører i sløve æsker.
Og man bliver såmænd slået mindst ligeså meget i stykker med 100km/t i
en sløv æske som i en med 500HK.
--
Leonard
| |
TL (22-02-2009)
| Kommentar Fra : TL |
Dato : 22-02-09 08:49 |
|
On 22 Feb 2009 05:57:45 GMT, in dk.fritid.bil "Leonard"
<piper28a@gmail.invalid> wrote:
>Og man bliver såmænd slået mindst ligeså meget i stykker med 100km/t i
>en sløv æske som i en med 500HK.
formentlig mere. De flest 500HK biler er bygget til at køre meget
hurtigere end 100km-t.
| |
Christian B. Andrese~ (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 06-02-09 06:12 |
|
On Feb 6, 2:09 pm, "Jean Pierre" <jp...@hotmail.com> wrote:
> > Sikke da en fuldbyrdet idiot !
>
> > http://jp.dk/indland/krimi/article1592429.ece
>
> Så faldt der dom. 1½ år bag tremmer.
Fuldt ud rimeligt, han burde dog have 10 år uden kørekort.
Men han kører sikkert alligevel, og han vil helt sikkert være skyld i
flere ulykker, når man ser på hans kørsel indtil nu.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
Jesper Lauridsen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Lauridsen |
Dato : 21-02-09 22:56 |
|
On Wed, 4 Feb 2009 16:15:29 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote:
>Sikke da en fuldbyrdet idiot !
>
> http://jp.dk/indland/krimi/article1592429.ece
Jeg studser lidt over disse linier:
"Bilisten, der i sin Skoda påkørte den 26-åriges og Camilla Futtrup Thomsens bil,
blev ikke afhørt i dag, fordi hun mødte op uden advokat. Hun afhøres efter dommer,
anklager og forsvarers råd først fredag - og med advokatbistand, fordi hun i
princippet er involveret i ulykken."
Hvad mener de med "i princippet"? Hun er da i allerhøjeste grad indblandet i ulykken.
| |
|
|