Vægt af kørefliser 60x60
Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-02-09 20:49

Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
vejer pr. stk?

Mvh

KA

Fra : Max

Dato : 04-02-09 21:16

Hej Klaus

> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7
> kørefliser vejer pr. stk?

Du kan selv regne det ud fra at 1m2 vejer 165 kg.

--
Mvh Max

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-02-09 21:42

En kvadratmeter vejer 165 kg?? er det ved 7 cm´s tykkelse?

Fra : Max

Dato : 04-02-09 22:25

Hej Klaus

> En kvadratmeter vejer 165 kg?? er det ved 7 cm´s tykkelse?

Naturligvis.

--
Mvh Max

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-02-09 23:46

ok, tak

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-02-09 23:21

> Hej Klaus

> Du kan selv regne det ud fra at 1m2 vejer 165 kg.

Så vejer 57cm flisen 53,6 kg.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-02-09 21:59

Klaus Andersen wrote:

> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Jeg synes at kunne huske, at almindelige fortovsfliser vejer 80 kg og
kørefliser 120 Kg.
Men de er rektangulære, og kørefliserne er vist 10 cm tykke.

Stig Johansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-09 14:22

On 4 Feb., 20:49, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Du kan helt sikkert få det afvide der hvor du køber dem...

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-02-09 23:40

Nej...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-02-09 14:42

"Klaus Andersen" skrev i en meddelelse
> Nej...

Så handler du de forkerte steder

http://www.flisefabrikken.dk/index.php?option=com_fabrik&Itemid=104

De har godtnok ikke lige din størrelse - men så kan du beregne rumfanget
på en anden størrelse og på dine, og så beregne vægten

Jan

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-09 20:00

Jan Vestergaard wrote:

> http://www.flisefabrikken.dk/index.php?option=com_fabrik&Itemid=104
>
> De har godtnok ikke lige din størrelse - men så kan du beregne rumfanget
> på en anden størrelse og på dine, og så beregne vægten

Jeg synes stadig det er værd at bemærke, at kørefliser normalt er 10 cm
tykke.

Måske er de nævnte 7 cm lige i underkanten, men hvis det kun er til lette
køretøjer, går det nok.

Stig Johansen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-02-09 21:12

Nej...

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-02-09 22:55

Klaus Andersen skrev:
> Nej...

Jo.

--
Niels

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-02-09 23:15

Ha ha, du er da vist en være spasmager...

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-02-09 23:48

Klaus Andersen skrev:
> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Wikipedia oplyser en massefylde på typisk 2,3 så 57x57x7 giver 52 kg ,
60x60x7 ~ 58 kg.

--
Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-09 09:38

On 4 Feb., 23:39, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Nej...

nej hvad?

Hvis du mener nej til at de ikke kan fortælle dig vægten,,, så er det
da helt sikkert lovkrav at de helt præsis ved hvad deres fliser vejer,
da det er et vægt man skal vide ved hver transport da der jo er regler
for vægt i trailer, bil, lastbil osv...

Fra : Max

Dato : 05-02-09 18:33

Hej Bjarke

> [...]
> da helt sikkert lovkrav at de helt præsis ved hvad deres fliser vejer,
> da det er et vægt man skal vide ved hver transport da der jo er regler

Han kan jo have købt dem af naboen :)

--
Mvh Max

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-02-09 21:16

Tag dig nu lige sammen ik´

Jeg skal hente dem ved et sommer hus 40 km herfra. Jeg skal ikke betale for
dem bare tage dem op.
De er håndlavede fra engang i 50érne og de er ca. 7 cm tykke og i to
forskellige størrelser 60x60 og 57x57.

Mvh

KA

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-02-09 22:57

Klaus Andersen skrev:
> Tag dig nu lige sammen ik´

I lige måde. Nu har du fået tre forskellige måder at beregne vægten på.
Skal du have en til?

--
Niels

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-02-09 23:23

Ha ha, du er da en være lille én, hva?

Fra : Armand

Dato : 05-02-09 23:46

Klaus Andersen skrev:

> [...]
> dem bare tage dem op.
> De er håndlavede fra engang i 50érne og de er ca. 7 cm tykke og i to

Alt efter hvilken trailer du har, skal du med andre ord ikke regne med
meget andet end 10 stk pr. tur!
Det kan sgu' godt gå hen og blive til et par ture

Jeg kalkulerede engang på at skulle hente 70m² gratis belægningssten 12
km hjemmefra i min trailer med 750Kg's nyttelast, men fik heldigvis et
godt tilbud ved en vognmand - Da de 10 paller (!) stod hjemme på
fortovet var jeg sq glad for at have betalt mig fra det

--
Armand.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-02-09 00:36

Armand skrev:

> [...]
> godt tilbud ved en vognmand - Da de 10 paller (!) stod hjemme på
> fortovet var jeg sq glad for at have betalt mig fra det

Og vi kan nu hjælpe Klaus med en lille beregning på dette eksempel: 70 x
165 kg = 11550 kg (hvis vi nu antog at det var 7 cm). Det er kun 16 ture
- pivehoved!

--
Niels

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-09 08:07

On Thu, 05 Feb 2009 23:46:15 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>godt tilbud ved en vognmand - Da de 10 paller (!) stod hjemme på
>fortovet var jeg sq glad for at have betalt mig fra det

Been there - jeg fik 400 m2 gratis fliser (62 x 47,5 x 7) mod selv at
hente dem. Overvejede et kort øjeblik at køre selv. Men gjorde det
heldigvis ikke. Vognmandens lastbil måtte køre med 32 tons (tror jeg han
sagde) ad gangen. Det blev til 4 ture inden fliserne var her hos mig.

Der står stadig 16-17 paller fliser ude bag laden som jeg ikke ved hvor
jeg skla bruge ....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/