familiens billeder i centralt lager
Fra : saxjax

Dato : 04-02-09 02:38

Har i nogle gode bud på lagring af familiealbummet.
vi har en masse firewire diske og en powerbook10.4, en Macbook pro10.5
og en gammel ibookG3 10.4

Jeg ville gerne have :
-et centralt sted til alle vores billeder.
-der skal kunne lagres fra alle vores computere
-der skal være backup på 2 diske, gerne automatisk når billeder lægges
ind.
-der skal være adgang til ALLE vores billeder på ALLE computere helst
i iphoto eller aperture, så vi kan sidde og mindes gamle dage og lige
bestille et par print eller 100.

min kone skal kunne finde ud af at bruge det. Hun kan godt sætte et
firewire stik i men så holder det tekniske også.

lige nu har jeg installeret et styresystem på en ekstern disk og
booter så derfra, når jeg skal ligge billeder ind , men det er lidt
omstændeligt. Min kone er ikke kommet i nærheden af fortrolighed med
det. Derudover binder det en til skrivebordet, frem for en hyggelig
aften i sofaen.

jeg kan ikke selv udtænke et system, hjælp

kh saxjax

Fra : samir

Dato : 06-02-09 01:23

On 4 Feb., 10:38, saxjax <sax...@saxjax.dk> wrote:
> [...]
> aften i sofaen.
>
> jeg kan ikke selv udtænke et system, hjælp

ville umiddelbart mene at en NAS server hvor alle fælles filer kan
gemmes på - køb evt to NAS som står adskildt fysisk fra hinanden så
den ene fungere som backup.

mht til at se billeder, film musik - så smid en XBOX, PS3 på
fjernsynet så kan den finde NAS serveren og du kan browser billeder.

En nemmere løsning ville være at have en computer decideret som server
hvor man har installeret et multimediecenter

samir