facebook, er det noget?
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-02-09 22:37

Det her er vel et fuldstændig hjernedødt spørgsmål, der virkelig
afslører min alder, men er det der facebook til noget? Alle taler om
det, alle er på det, og jeg har endda modtaget invitationer til det.
Hidtil har jeg modstået, men jeg er jo en stor Apple-fanboy, og
det nye iPhoto '09 har jo en knap, der sender billeder direkte til
facebook. Det gør mig jo lidt mere lun på det, at Apple ligesom
anerkender det.
Desuden sagde min søn på 14 år her til aften, at han var ved at
melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud
af at melde os til facebook?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-02-09 22:47

On 2009-02-02 22:36:41 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> det nye iPhoto '09 har jo en knap, der sender billeder direkte til
> facebook.

Og når du trykker på den knap, så overtager Facebook alle rettighedder
til dine billeder...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-02-09 23:08

> Det her er vel et fuldstændig hjernedødt spørgsmål, der virkelig
> afslører min alder, men er det der facebook til noget?

Facebook er da ok. Styrken ligger i at det er så populært, hvilket bl.a.
betyder at man hurtigt finder frem til gl. venner, tidl.
klassekammerater osv. Er selv kommet i kontakt med mine to franske fætre
som bor i Paris og som jeg ikke har set i næsten 30 år! Pludselige er de
en del af mit liv igen - sjovt, fascinerende, og skræmmende på en gang.

Brugen af det kan man jo selv styre: Man kan bare "være der" så folk der
kender en kan komme i kontakt med en, eller man kan være aktiv bruger og
fortælle hele verdenen hvem man er fan af, hvor meget man elsker søndage
og hvor sjovt det var sidst man var sammen, vise tilhørende billeder og
alt muligt andet tidsfordriv

Der er en online chat funktion som også kan gå via Adium. Jeg har
erfaring for, at det er det "nye MSN" i DK.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-02-09 23:31

Martin Bredthauer skrev:

> Der er en online chat funktion som også kan gå via Adium. Jeg har
> erfaring for, at det er det "nye MSN" i DK.

Søreme så. Det virker endda :) _MANGE_ tak!

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-02-09 06:34

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Facebook er da ok. Styrken ligger i at det er så populært, hvilket bl.a.
> betyder at man hurtigt finder frem til gl. venner, tidl.
> klassekammerater osv.

Støttes herfra - og der er udmærkede filtre, så man nogenlunde selv kan
bestemme hvem og hvad man vil kontaktes af og om.

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Jon

Dato : 03-02-09 17:35

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Der er en online chat funktion som også kan gå via Adium.

Takk for dét tipset! Det visste jeg ikke - og så var det jo superenkelt
å sette opp!
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Jon

Dato : 02-02-09 23:10

> [...]
> det nye iPhoto '09 har jo en knap, der sender billeder direkte til
> facebook. Det gør mig jo lidt mere lun på det, at Apple ligesom

Det finnes jo også en plug-in til iPhoto 7 & 8 som gjør det samme.

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Jeg liker FB, selv om de har en problematisk rettighetspolitikk, slik
Niels skriver. Det fine med slike fora (og svjv er FB kanskje det mest
aktive i Norden for tiden, i alle fall for oss over 14), er at jeg kan
følge med på en langt større krets av bekjente enn via mail og f.eks
news. Det kan jeg gjøre uten 1:1-kommunikasjon, unntatt når jeg altså
vil akkurat dét. Jeg har rundt 260 "friends", og kan enkelt se hva de
har sagt om seg selv og livet siden sist. Slik kan jeg følge med også på
litt fjernere bekjentskap. Det synes jeg er godt.

Merk at man kan skreddersy hvem som ser hva av informasjon. Jeg har noen
FB-friends som ikke får se min egen venneliste, noen som kun ser
statusoppdatering, noen som kun ser deler av min personlige informasjon,
m.m. Det samme gjelder bilder - og jeg legger jo ikke ut bilder jeg
virkelig ikke vil ha der ute uansett.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-02-09 23:15

Henrik Münster:

<snip>

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Du kunne begynde med at melde dig ind i din søns skole.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-09 02:11

> Henrik Münster:
>
> <snip>

> Du kunne begynde med at melde dig ind i din søns skole.

Jeg tror altså ikke, de vil have sådan en gammel en som mig. Stolene er
også alt for små og ukomfortable.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-09 04:58

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Det er en legeplads - og du kan gå derhen at se på, når du vil vide lidt
mere om ungernes aktiviteter, end de selv fortæller. Husk bare, ikke at
blande dig

M.

Fra : Jon

Dato : 03-02-09 17:35

> Det er en legeplads - og du kan gå derhen at se på, når du vil vide lidt
> mere om ungernes aktiviteter, end de selv fortæller. Husk bare, ikke at
> blande dig

Mine barn har meg på begrenset profil - eller vi er ikke "friends" i det
hele tatt. De er "street-wise"!

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-09 17:40

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Mine barn har meg på begrenset profil - eller vi er ikke "friends" i det
> hele tatt. De er "street-wise"!

He, he.....street-wise rules....*GG*(LOL)

M., der heller ikke er "relatives" på ungernes profiler - jeg er pinlig

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-09 18:46

Nu kan jeg jo ikke lide at spionere. Kan man virkelig gøre det? Kan de
ikke se, at man kigger på dem?

Det problem har jeg heldigvis ikke
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-09 19:16

> Nu kan jeg jo ikke lide at spionere. Kan man virkelig gøre det? Kan de
> ikke se, at man kigger på dem?

Du ka´ ikke spionere, nej - men du kan følge med i deres "fjæsbogliv",
og det er rimeligt interessant.

Der findes f.eks. nogle idioter, der kalder sig DKBN (DanmarkByNight),
som fotograferer ganske unge mennesker - især piger - på diskotekernes
dansegulve - og andre steder - derefter uploader de billederne på
YouTube og andre steder.

Ungerne har ikke en jordisk chance for at styre nogetsomhelst af de
voksnes misbrug,

Derfor følger jeg med i mine pigers fjæsbogsprofiler - dér ser jeg
rigtigt meget.

Mine tøser véd godt, jeg gør det, og de véd, at vi taler om dét, jeg
synes er problematisk.

Jeg snager ikke i deres kærester - jeg snager ikke i deres venindefester
eller andre personlige ting.

Men min ældste er da udstillet på YouTube af dé der maniacs, der står
bag DKBN <http://dkbn.dk/ui/forms/guests/frontpage.aspx>, og det synes
jeg, ikke er sjovt.

> Det problem har jeg heldigvis ikke

Prøv at synge med på sangene i skoleforestillingen, børnene er med i -
_så_ er du pinlig, men de kan jo også lade være at lave en forestilling
om The Beatles, ikke sandt?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-09 20:43

> [...]
> voksnes misbrug,
>
> Derfor følger jeg med i mine pigers fjæsbogsprofiler - dér ser jeg

Det kan være, det er en god idé. Heldigvis er min søn ikke så udfarende
(endnu), så der er vist ikke den store fare for, at nogen filmer ham ude
i byen.

> Men min ældste er da udstillet på YouTube af dé der maniacs, der står
> bag DKBN <http://dkbn.dk/ui/forms/guests/frontpage.aspx>, og det synes
> jeg, ikke er sjovt.

Det var da et underligt sted. Der skal man jo også oprette en profil og
logge sig ind. De reklamerer endda med at have 330.000 medlemmer. Det er
jo en del. Men jeg synes, det er bøvlet, man ender med at skulle have en
masse profiler rundt om med alle de forskellige fora og steder, der er
på nettet. Så er e-mail og nyhedsgrupper meget nemmere.

> Prøv at synge med på sangene i skoleforestillingen, børnene er med i -
> _så_ er du pinlig, men de kan jo også lade være at lave en forestilling
> om The Beatles, ikke sandt?

Min søns klasse har heldigvis opført Jeppe på Bjerget. Den kan man ikke
synge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-09 21:37

> Min søns klasse har heldigvis opført Jeppe på Bjerget. Den kan man ikke
> synge.

Indtil en ny Carl Nielsen »operaiserer «den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-02-09 23:40

On 2009-02-03 20:43:13 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Men jeg synes, det er bøvlet, man ender med at skulle have en
> masse profiler rundt om med alle de forskellige fora og steder, der er
> på nettet.

Ja.... og man skal som regel opgive en e-mail adresse for at få en
profil, og den bliver løbende spamet med såkaldte nyhedsbreve, der
reklamerer for siden...

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 16:04

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ja.... og man skal som regel opgive en e-mail adresse for at få en
> profil, og den bliver løbende spamet med såkaldte nyhedsbreve, der
> reklamerer for siden...

Det har jeg nu ikke oplevet.

Derimod kommer der en mail hver gang der er en der vil være »ven« med
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 04-02-09 17:50

> [...]

> Ja.... og man skal som regel opgive en e-mail adresse for at få en
> profil, og den bliver løbende spamet med såkaldte nyhedsbreve, der

Ikke FaceBook, faktisk. Du skal riktig nok oppgi en e-post som ID, men
det du får sendt er kun meldinger når det skjer noe som angår deg (noen
skriver noe til deg eller lignende). Du kan selv bestemme hva du vil ha
og hvor detaljert.

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-09 16:29

> [...]
> masse profiler rundt om med alle de forskellige fora og steder, der er
> på nettet. Så er e-mail og nyhedsgrupper meget nemmere.

Ja, men masser af unge _har_ så en profil dér, og derfra uploader de
småklip og billeder til fjæsbog - dét var pointen

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-09 13:34

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Jeg er da på facebook, men bruger det stort set aldrig.

Derudover skal man være yderst forsigtig med hvad man lægger derud;
eventueller fremtidige arbejdsgivere læser også med, og intet slettes.

Heller ikke en lidt for vild fest i 8. klasse, så du skal nok tale lidt
med din søn ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-09 17:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> eventueller fremtidige arbejdsgivere læser også med, og intet slettes.
>
> Heller ikke en lidt for vild fest i 8. klasse, så du skal nok tale lidt

Hmm - jeg tror nu nok, at en fremtidig arbejdskøber kan skelne mellen en
14 årigs profil på Fjæsbog og en 23 årig ansøger.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-09 17:17

> Hmm - jeg tror nu nok, at en fremtidig arbejdskøber kan skelne mellen en
> 14 årigs profil på Fjæsbog og en 23 årig ansøger.

For ikke så mange år siden var der en fest på en jydsk gymnasieskole,
hvor det udartede sig til pige-wrestling og pige-striptease. En elev
optog det på sin mobiltelefon, og placerede det bagefter på YouTube.

Den sag vil nok forfølge de pågældende piger resten af livet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-09 17:35

> [...]

> optog det på sin mobiltelefon, og placerede det bagefter på YouTube.

> Den sag vil nok forfølge de pågældende piger resten af livet ...

Hvorfor tror du det?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-09 21:05

> Hvorfor tror du det?

Det tales der i hvert fald om blandt gymnasielærere.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 03-02-09 18:58

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> intet slettes

Nettopp! Heller ikke kan du fjerne profilen din. Du eksisterer for evig
og alltid på FB, selv om du ikke bruker det.

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/

Fra : Jon

Dato : 03-02-09 19:36

Keera Ann Fox <keera.ann.fox@gmail.com.invalid> wrote:

> Nettopp! Heller ikke kan du fjerne profilen din. Du eksisterer for evig
> og alltid på FB, selv om du ikke bruker det.

Svjv er tricket å selv slette informasjonen i kontoen før du sletter
selve kontoen, eventuelt også skifte navn på den før du sletter den.

Fra : Esben

Dato : 04-02-09 14:43

Keera Ann Fox <keera.ann.fox@gmail.com.invalid> wrote:

> Nettopp! Heller ikke kan du fjerne profilen din. Du eksisterer for evig
> og alltid på FB, selv om du ikke bruker det.

Er det virkeligt sandt?

Esben

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-09 15:19

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Er det virkeligt sandt?

nej

/thomas

Fra : Steen

Dato : 04-02-09 18:28

On 2009-02-04 15:18:32 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> nej
>
> /thomas

Havde jeg da sandeligt heller ikke håbet.
Jeg har lukket min profil, så det havde da været synd for de tusinder
af håbefulde personer, der sad og ville være ven med mig

Læste forøvrigt for nyligt (kan desværre ikke huske om det var på
Berlingskes side) at en undersøgelse viste, at op mod 50% af profilerne
på Facebook er falske/oprettet af andre brugere

Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-02-09 10:38

On Feb 4, 9:28 am, Steen <ist...@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Havde jeg da sandeligt heller ikke håbet.
> Jeg har lukket min profil, så det havde da været synd for de tusinder
> af håbefulde personer, der sad og ville være ven med mig

Prøv at logge ind på Facebook igen med dine login-oplysninger. Vupti!
Så har du hele din profil tilgængelig igen. Det er det, der menes, når
folk siger, at ens profil ikke bliver slettet. Den er ikke længere
offentlig, men den ligger gemt et sted, så den altid kan aktiveres
igen.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-09 19:19

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> folk siger, at ens profil ikke bliver slettet. Den er ikke længere
> offentlig, men den ligger gemt et sted, så den altid kan aktiveres

<http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account>

/thomas

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 06-02-09 19:06

> <http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account>

Dette er nytt! Og nyttig. Takk!

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-02-09 17:40

On Feb 4, 10:19 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> <http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account>

Det ser sandelig ud til, at de har lyttet til folks brok. Jeg har
deaktiveret min Facebook-konto flere gange men senere genaktiveret
den, fordi mine (rigtige!) venner har vredet armen om på mig.

--
Michael Knudsen

Fra : Steen

Dato : 03-02-09 14:11

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Njah - jeg er som mindretallet ikke på facebook.
Jeg er også blevet prikket til flere gange "Hvorfor er du ikke på
Facebook - det må du se at komme".

Jeg har lige været forbi og kigge rundt, men det er ikke lige noget for
mig. Hvis folk gerne vil fortælle noget - hvorfor så ikke sende en
email?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-02-09 17:51

On 2009-02-03 14:10:58 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen) said:

> Jeg har lige været forbi og kigge rundt, men det er ikke lige noget for
> mig. Hvis folk gerne vil fortælle noget - hvorfor så ikke sende en
> email?

Sådan har jeg det osse, og jeg er ikke svær at finde, jeg står som
nummer et, hvis man søger på mit navn i Google...

Fra : Jon

Dato : 03-02-09 19:36

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Sådan har jeg det osse, og jeg er ikke svær at finde, jeg står som
> nummer et, hvis man søger på mit navn i Google...

Jeg vil ikke sende e-mail fordi at det er mange av dem jeg er friends
med på FB som jeg sjelden skal noe direkte, men som jeg synes det er
hyggelig (rart) å vite litt om og kunne sende en kommentar til hvis noe
dukker opp (de blir syke, er utenlands, ettellerannet). Gamle venner,
gamle skolekamerater, fjerne slektninger, osv., osv. Det er fint å kunne
skaffe et raskt overblikk over hvordan de har det. Alternativet er ingen
kontakt, ikke e-mail.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-02-09 22:58

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Hvis nogen vil finde mig, kan jeg Googles og Krakkes. Man kan sende en
mail, et papirbrev, telefonere, komme på besøg, invitere. Vil man ikke
nogen af delene, opfylder man ikke mindstekravet til at være "ven".

Som lærer vil jeg uundgåeligt komme i elevers og forældres søgelys. Hvis
jeg blokerer dem (eller hvad det nu kaldes), skal jeg forklare børnene,
hvorfor jeg ikke vil være "ven" med dem, selvom vi har et hjerteligt
forhold til hinanden i skolen. Hvis jeg ikke blokerer, skal jeg hele
tiden forholde mig til flydende grænser mellem arbejdsliv og privatliv,
som kan være svære nok at styre i forvejen.

På min hjemmeside er det strengt præciseret, at den aldrig vil komme til
at indeholde andet end professionelt cv og stof af professionel og
faglig karakter.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Steen

Dato : 04-02-09 08:20

On 2009-02-03 22:58:16 +0100, ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Hvis nogen vil finde mig, kan jeg Googles og Krakkes. Man kan sende en
> mail, et papirbrev, telefonere, komme på besøg, invitere. Vil man ikke
> nogen af delene, opfylder man ikke mindstekravet til at være "ven".

Lige mine ord.
På Facebook ligner det mest en konkurrence om at have flest venner.
Det er ikke ualmindeligt at have hundredevis af venner på Facebook, og
så kan man jo tænke over, hvor mange venner man har i den virkelige
verden

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-09 08:24

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> [...]
> Det er ikke ualmindeligt at have hundredevis af venner på Facebook, og
> så kan man jo tænke over, hvor mange venner man har i den virkelige

Facebook er en nem måde at holde kontakt med folk man ikke har direkte
kontakt til, f.eks. gamle klassekammerater, tidl. kolleger, så "venner"
betyder ikke det samme som i den virkelige verden.

Du kan jo bare bruge det som du har lyst til ...

/thomas

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-02-09 09:42

Thomas von Hassel wrote:

> Facebook er en nem måde at holde kontakt med folk man ikke har direkte
> kontakt til, f.eks. gamle klassekammerater, tidl. kolleger, så "venner"
> betyder ikke det samme som i den virkelige verden.

Når andre spørger mig om FB's vennebegreb, plejer jeg at fortælle dem at
de skal betragte det som forbindelser og ikke "venner".

> Du kan jo bare bruge det som du har lyst til ...

Heldigvis :)

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-09 11:46

On 2009-02-04 09:42:08 +0100, Jesper Hartoft <news01@UDhartoft.net> said:

> Når andre spørger mig om FB's vennebegreb, plejer jeg at fortælle dem
> at de skal betragte det som forbindelser og ikke "venner".

Hmm... jeg er typen som ikke har ret mange fordomme, jeg er god til at
lytte og forstå mine omgivelser, og derfor kan jeg kommunikere med de
fleste mennesker, det medfører naturligvis, at der er meget store
kontraster i mine forbindelser.

Og jeg kan sagtens forestille mig, at der er en del af mine
forbindelser, som ikke vil bryde sig om alle mine forbindelser, og
derfor ønsker de ikke at blive oplistet sammen med dem på fjæsbog.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-09 19:03

> [...]

> forbindelser, som ikke vil bryde sig om alle mine forbindelser, og
> derfor ønsker de ikke at blive oplistet sammen med dem på fjæsbog.

Har du spurgt dem eller er det bare... fordomme?

P.S. Som standard opsætning kan man se folks venner igennem inden man
selv bliver én af dem. Så kan folk jo _selv_ bestemme om de har lyst til
at være en del af det selskab.

--
Mvh Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-09 22:11

On 2009-02-04 19:03:19 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Har du spurgt dem eller er det bare... fordomme?

Nej det er ikke fordomme, men en rigtig god situationsfornemmelse...

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-02-09 00:10

> Det her er vel et fuldstændig hjernedødt spørgsmål, der virkelig
> afslører min alder, men er det der facebook til noget? Alle taler om
> det, alle er på det, og jeg har endda modtaget invitationer til det.

Nu er jeg jo en endnu ældre gamling end dig, Henrik. Jeg har været på
Fæcesbogen i flere måneder. Men jeg synes ikke, at det giver noget
værdifuldt. Min vennekreds skriver f.eks., at nu har en given ven
drukket en flaske rødvin, en anden har fået en mekanikerregning på kr.
13.000 (hun har vist en Pegøjser?), en har såmænd offentliggjort sin
skilsmisse via Fæces. En helt tredje skriver at hun har ondt i kroppen
efter en fitnessseance, og i den helt specielle afdeling skriver min ven
Tasper, at han nu har fanget 18 halsbåndmus (SIC).

Måske er det bare mig, der har en syg omgangskreds? Eller er det naturen
af kommunikationen på Fæces?

Så hellere gruppen her, selvom den er "gammeldags" (Thomas v. Hassel ?)

Og nu vender jeg mere direkte tilbage til udgangspunktet. Jeg har aldrig
haft brevduer, men jeg har skrevet breve i hånden, på maskine og siden
på computer. Jeg telefonerer stadigvæk (fastlinje og mobilt), jeg brugte
en overgang Skype meget som kontakt (det med webcam er uovertruffent,
synes jeg), men vennerne gider ikke koble op. MB'en og Skype er dog
stadigvæk min livlinje hjem, når jeg rejser og ringer op til fastnet
(arbejdsforbindelser/-opgaver og familie). Så er der jo osse
sms-funktionen på mobilen, men det er altså Short Message System, så det
funker kun til visse ting.
Tilbage står emailen. Den bruger jeg utroligt meget og meget trofast.
Det er nu meget rart at have tingene på skrift (?) Og så kan man sende
stillbilleder med, jo, det kan man da Så du må da gerne lige sende
mig et aktuelt billede.

Du _kan_ godt finde mig på Fæcesbogen, men det varer vist ikke mere end
en uge, så prøver jeg min opskrift på at slette min profil. Der er en
anden tråd: Facebook vil sælge fakta om dig. Det er måske der, jeg vil
teste om sletningen/udraderingen virker?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-02-09 07:57

> [...]
> melde sig til facebook, fordi han følte sig presset til det af
> kammeraterne henne i skolen. Vil vi andre gamlinger også have noget ud

Du vil få en masse målrettede spammails:
<http://www.berlingske.dk/article/20090205/verden/90205047/>

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mich Ottosen

Dato : 08-02-09 23:52

> [...]
> det nye iPhoto '09 har jo en knap, der sender billeder direkte til
> facebook. Det gør mig jo lidt mere lun på det, at Apple ligesom

Fæcesbogen har brugsret til dine billeder. De har meddelt, at de vil
sælge personlige oplysninger og billeder videre. Uden at du bliver
spurgt. Kilde: Deadline i aften kl. 22.30 (den kan podcastes).

Så du skal nok ikke lægge nøgen billeder af dig selv op på Lortebogen.

N.B. har lige slettet min egen profil (konto) i aften, men det tager 14
dage for firmaet at slette den for good. Hvis det ikke kommer til at
virke, har jeg en anden metode (som skulle være skudsikker). Nemlig at
slette min emailkontaktadresse på min mailserver.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-09 00:49

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> spurgt. Kilde: Deadline i aften kl. 22.30 (den kan podcastes).
>
> Så du skal nok ikke lægge nøgen billeder af dig selv op på Lortebogen.

Det var sandelig ikke mig selv, jeg ville lægge nøgenbilleder af på
nettet
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich Ottosen

Dato : 10-02-09 22:10

> Det var sandelig ikke mig selv, jeg ville lægge nøgenbilleder af på
> nettet

Jeg véd naturligvis ikke, hvad du havde i tankerne. Men jeg stiller mig
_meget_ tvivlende over for, at Fnullergøj vil gå med til det

--
v.h.,
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-09 00:22

> Jeg véd naturligvis ikke, hvad du havde i tankerne. Men jeg stiller mig
> _meget_ tvivlende over for, at Fnullergøj vil gå med til det

Det vil nok også være svært at praktisere. Hun har den uofficielle
danmarksrekord i at klæde sig på. Det er bare at hive et kamera frem, så
har hun tøj på, før man overhovedet begynder at fokusere. Det ser meget
skægt ud, og det holder hende ung at få pulsen lidt op en gang imellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich Ottosen

Dato : 11-02-09 18:16

> [...]
> har hun tøj på, før man overhovedet begynder at fokusere. Det ser meget
> skægt ud, og det holder hende ung at få pulsen lidt op en gang imellem.

LOL !

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 08-02-09 23:52

> Det her er vel et fuldstændig hjernedødt spørgsmål, der virkelig
> afslører min alder, men er det der facebook til noget?

Hverken du eller Ejvind Mangeord Larsen fra Information vil føle jer
hjemme dér. Der er en begrænsning i antallet af karakterer i opslagene
Der er kun plads til zapperbudskaber.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-09 00:49

> Hverken du eller Ejvind Mangeord Larsen fra Information vil føle jer
> hjemme dér. Der er en begrænsning i antallet af karakterer i opslagene
> Der er kun plads til zapperbudskaber.

OK, så duer det ikke. Man kan ikke sige sin mening på mindre end 200 ord

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich Ottosen

Dato : 10-02-09 22:10

> OK, så duer det ikke. Man kan ikke sige sin mening på mindre end 200 ord

På Weekendavisen tillader de endda nogle artikler på mere end 200
manuslinjer.

--
v.h.,
Mich.