Fra 10.3 til 10.4
Fra : Nina

Dato : 02-02-09 11:36

Kræver det at jeg formatere maskinen hvis jeg lægger 10.4 på en
PowerBook der kører 10.3?

Eller kan jeg beholde brugere og programopsætninger?

Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-02-09 11:49

Nina <nina.storm@foum.dk> wrote:

> Kræver det at jeg formatere maskinen hvis jeg lægger 10.4 på en
> PowerBook der kører 10.3?
>
> Eller kan jeg beholde brugere og programopsætninger?

Nej og ja, er det korte svar.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Nina Storm

Dato : 02-02-09 13:07

Kort og klart - jeg prøver. Tak.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Snorre Berg

Dato : 03-02-09 23:23

Mogens Thyregod skrev:

> Nej og ja, er det korte svar.

Det anbefales uansett at du tar en kopi av din gamle disk før du oppdaterer.

Det gjør du ved å klone innholdet på den med for eksempel Carbon Copy
Cloner til en reservedisk. CCC er gratis.

Deretter kan du prøve en oppgradering. Funker det ikke, kan du slette
alt, legge inn Tiger og klone tilbake innholdet fra reservedisken med
Migration Assistant. (Jeg er ikke sikker på hva den heter på dansk)

En senest mulig versjon av Tiger anbefales. Det var en del tull med
tidlige versjoner.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-09 23:30

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> [...]
> alt, legge inn Tiger og klone tilbake innholdet fra reservedisken med
> Migration Assistant. (Jeg er ikke sikker på hva den heter på dansk)

Overførsels Assistent

> En senest mulig versjon av Tiger anbefales. Det var en del tull med
> tidlige versjoner.

nah .. det er bare at køre Software Update bagefter ..

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 04-02-09 15:52

Thomas von Hassel skrev:

> Overførsels Assistent

> nah .. det er bare at køre Software Update bagefter ..
>
> /thomas

nja, der kunne være rett meget kuk i computeren efter en oppdatering også.

Fra : Esben

Dato : 03-02-09 19:36

> [...]

> PowerBook der kører 10.3?
>
> Eller kan jeg beholde brugere og programopsætninger?

Behold bruger ja, men ikke opdatering. En clean install som bevarer dine
indstillinger

Kender jeg i øvrigt ikke dig tilbage fra den grå koncern? Jeg var
supporter....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 16:34

Nina <nina.storm@foum.dk> wrote:

> Kræver det at jeg formatere maskinen hvis jeg lægger 10.4 på en
> PowerBook der kører 10.3?
>
> Eller kan jeg beholde brugere og programopsætninger?

Hvorfor ikke bare opgradere til 10.5 Leopard med det samme? Eller vil du
gerne bibeholde muligheden for at køre i Clasic måde?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Nina Storm

Dato : 07-02-09 21:36

Det var helt uproblematisk.
Jeg instalerede bare Tigeren (og det skulle være Tigeren) på og derefter
opdaterede jeg til nyeste version.

Den grå koncern... nej det siger mig ikke noget, hvis det er et dæknavn
for Grey har jeg ikke arbejdet der

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-02-09 22:47

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> Det var helt uproblematisk.
> Jeg instalerede bare Tigeren (og det skulle være Tigeren) på og derefter
> opdaterede jeg til nyeste version.

Defor bruger vi Mac!

Tillykke!

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-02-09 22:50

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> Det var helt uproblematisk.
> Jeg instalerede bare Tigeren (og det skulle være Tigeren) på og derefter
> opdaterede jeg til nyeste version.

Derfor bruger vi Mac!

Tillykke!

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-09 09:55

> [...]

> opdaterede jeg til nyeste version.
>
> Den grå koncern... nej det siger mig ikke noget, hvis det er et dæknavn

Det var Classic jeg henviste til, præ MacOS X.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 11-02-09 17:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det var Classic jeg henviste til, præ MacOS X.

Hæ, hæ......jeg synes ellers, MacSOUP er nem, men skidt sker, åbenbart
))))

M.