Echo <a href> i php
Fra : Jesper Schultz

Dato : 04-02-09 22:18

Hej

på denne side:

http://start.jesperschultz.dk/indexhtml.php

... har jeg fået hjælp til at lave noget kode, som jeg troede at
jeg havde kompetence til at arbejde videre med, men ak nej :(

Jeg prøver at hive noget RSS ud og præsentere det pænt.

Jeg forestiller at overskriften vises som et link. ( i første
omgang ønsker jeg ikke at gøre brug af tidspunktet)

Men hvordan echo'er jeg et link:

Jeg har disse variabler:

===============================

foreach($fetched as $value)

{

echo $value["title"]."<br />";
echo $value["pubDate"]."<br />";
echo $value["link"]."<br />";
}

===============================

Jeg forestiller mig at koden skal se ud nogenlunde således ud:

uden dog at afsløre for meget, så kan jeg godt sige at
ovenstående ikke virker. Jeg har søgt lidt på nettet og kommet
frem til at jeg muligvis mangler lidt "'er... Nogen som nemt kan
hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 04-02-09 22:48

Jesper Schultz skrev:
> foreach($fetched as $value)
>
> {
>
> echo $value["title"]."<br />";
> echo $value["pubDate"]."<br />";
> echo $value["link"]."<br />";
> }
> [SNIP]

> Jeg forestiller mig at koden skal se ud nogenlunde således ud:

Der er mange forskellige muligheder at opnå det du gerne vil.
Den løsning som sikkert ville passe dig bedst ville nok være noget ala:

<!-- div element fra dit link -->
<?php foreach( $fetched as $value ): ?>

   <strong><?php echo $value["title"]; ?></strong><br />
   <?php echo $value["title"]; ?><br />
$value["title"]; ?></a><br />

<?php endforeach; ?>

Ovenstående er blot et eksempel der skal give dig indsigt i hvordan du
eventuelt kunne sætte det op - du kan jo se hvordan jeg får vist dine
variabler. Du kan jo så flytte rundt på det som du lyster, vise de ting
du mener du skal vise og så videre...

- Så vigtig er du heller ikke!