Mysql Update virker ike
Fra : Philip Brechmann

Dato : 04-02-09 21:55

Hej, jeg har et problem med denne script det skal update en
eksisterende værdi, jeg har prøvet alt de sidste 2 timer men det
hvirker bare ikke:

<?php
   $P_JB = nl2br($_POST['JB']);
?>
<?php
   $id = $_GET['id'];
   $annonce_query = "UPDATE jobannoncer SET jobtitel =
'{$_POST['jobTitel']}' WHERE email = '{$SESSION_EMAIL}' AND id =
'{$_GET['id']}'";
   $annonce_result = mysql_query($annonce_query);
      elsedie($anoonce_result);
   header("location:../../logget_virksomhed.php?side=8&id=" .
$_GET['id'] . "");
   exit;
?>

elsedie som er en funktionen der giver mig beskeden mysql_error
giver ingen fejl besked ud over at den bliver triggerd.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 04-02-09 22:39

Philip Brechmann skrev:
> elsedie som er en funktionen der giver mig beskeden mysql_error
> giver ingen fejl besked ud over at den bliver triggerd.

Prøv med:
$annonce_query = "UPDATE jobannoncer SET jobtitel =
'".$_POST["jobTitel"]."' WHERE email = '".$SESSION_EMAIL."' AND id =
'".$_GET['id']."'";

Eventuelt prøv at echo $annonce_query ud og derefter se om strengen er
som du forventer - slutteligt så prøv at kopiere strengen ind i
phpMyAdmin og kør den derfra og se om den skulle melde fejl.

Må jeg se din elsedie() funktion?

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Philip Brechmann

Dato : 05-02-09 09:30

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

Nu virker det tak for hjælpen elsedie ser sådan ud:

<?php
   function elsedie($result) {
      if (!$result) {
         echo die("Der er sket i en fejl med {$result} " . mysql_error());
      }
   }
?>