forsigtighed med handel på Amazon.com
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 00:39

se lige det her regne stykke :
( har jeg bestilt 2 ? )

Items Ordered Price
2 of: Running on Empty [DVD]
By: River Phoenix, et al
Sold by: Amazon.com, LLC
$9.98

- 2 item(s) Gift options: None

Item(s) Subtotal: DKK 121,14
Shipping & Handling: DKK 54,45
-----
Total Before Tax: DKK 175,59
Sales tax: DKK 0,00
-----
Total for this Shipment: DKK 175,59
-----

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
Mobil telefoni :http://www.lebara.dk/ 9 øre i minuttet - gratis inden for selskabet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 01:09

On Tue, 03 Feb 2009 00:39:13 +0100, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

>se lige det her regne stykke :
>( har jeg bestilt 2 ? )

det havde jeg BØF ....
efter en 15 minutters surealistiske samtale med en dame der vist sad i
Indien blev resultatet :

Items Ordered Price
1 of: Running on Empty [DVD]
By: River Phoenix, et al
Sold by: Amazon.com, LLC
$9.98

- 1 item(s) Gift options: None

Item(s) Subtotal: DKK 60,57
Shipping & Handling: DKK 39,33
-----
Total Before Tax: DKK 99,90
Sales tax: DKK 0,00
-----
Total for this Shipment: DKK 99,90
-----

jeg plejer nu at købe mine film i Danmark
med mindre jeg som med denne ikke kan finde den i Danmark
ja det er faktisk mes til min Holly Marie Combs samling - der består
af indkøb fra udlandet - problemet med amzon uk er at nogen gange så

sender de filmen fra usa også ryger der lige det dobelte på i skat :(
nå jeg bliver 43 år på onsdag så det var fra mig til mig :)

Fra : Infinity

Dato : 03-02-09 10:48

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
Ja det var da tydeligt nok.

> det havde jeg BØF ....
> efter en 15 minutters surealistiske samtale med en dame der vist sad i
> Indien blev resultatet :

Hvorfor diskutere det, hvorfor ikke bare droppe det ene eksemplar ?

> [...]
> Total for this Shipment: DKK 99,90
> -----
>
> sender de filmen fra usa også ryger der lige det dobelte på i skat :(
Regn med 3,5 % told, 25% moms af hele udgiften plus et opkrævningsgebyr på
150 kr til PostDanmark.

Du er dog tæt på bagatelgrænsen på 85 kr så måske slipper du.

Og så handel i AmazonUK fremover....

--
/Infinity

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-09 16:33

Infinity escribió:

> Regn med 3,5 % told, 25% moms af hele udgiften

Er du sikker på det med momsen? Så vidt jeg husker kommer der kun moms
af fortoldningsgebyret, dvs. på udgifterne på den danske side.

> plus et opkrævningsgebyr på
> 150 kr til PostDanmark.

Ja, det er latterligt at man skal betale 150-200 kr. i gebyr for at få
lov til at betale 5-10 kr. i told!

Mikkel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 19:57

On Tue, 03 Feb 2009 09:33:12 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Er du sikker på det med momsen? Så vidt jeg husker kommer der kun moms
>af fortoldningsgebyret, dvs. på udgifterne på den danske side.

told moms osv det pler at være ca det dobelte oven i når det kommer
fra usa eller måske er det bare 40 % det er meget når det er

>Ja, det er latterligt at man skal betale 150-200 kr. i gebyr for at få
>lov til at betale 5-10 kr. i told!
>
>Mikkel

det er træls ... hvorfor jeg også køber her hjemme når det ligger på
49.95 og der under jeg kan fint vente til prissen falder - jeg har om
noget film nok ...

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 12:34

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> sender de filmen fra usa også ryger der lige det dobelte på i skat :(
> nå jeg bliver 43 år på onsdag så det var fra mig til mig :)

Hvorfor dog også købe på amazon.com, når man kan købe på amazon.co.uk
eller amazon.de? Begge inden for EUs toldgrænser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-02-09 13:37

On Wed, 4 Feb 2009 12:34:25 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvorfor dog også købe på amazon.com, når man kan købe på amazon.co.uk
>eller amazon.de? Begge inden for EUs toldgrænser.

jamen det gør jeg skam også problemet er bare at de køre sammen så
nogen gange når uk ikke har varen så bliver den sendt fra us

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 14:34

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> jamen det gør jeg skam også problemet er bare at de køre sammen så
> nogen gange når uk ikke har varen så bliver den sendt fra us

Det har jeg så aldrig oplevet, og mon ikke Amazon er klar over hvad der
står på spil her?

Jeg har højst oplevet at varer bestilt på amazon.co.uk er sendt fra
amazon.de - det er åbenbart billigere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Infinity

Dato : 04-02-09 18:53

> Det har jeg så aldrig oplevet, og mon ikke Amazon er klar over hvad
> der står på spil her?

Ja, de advare faktisk om det!

> Jeg har højst oplevet at varer bestilt på amazon.co.uk er sendt fra
> amazon.de - det er åbenbart billigere ...

Eller også var den bare på lager der.

Jeg fik for nyligt en advarsel om at de ville sende varen (42£) fra Jersy,
afbestilte og købte den (50+2£) hos en af deres alternative sælgere, der
sendte fra UK.
Det er ikke sikkert jeg var blevet snuppet, men Amazon skriver 42£ og lægger
moms til, så er det faktisk billigere at købe til 52£ alt incl.
--
/Infinity

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-02-09 01:13

Infinity wrote:
[...]
> [...]
> Det er ikke sikkert jeg var blevet snuppet, men Amazon skriver 42£ og lægger
> moms til, så er det faktisk billigere at købe til 52£ alt incl.

Ja, der er ofte en pointe i at købe fra deres alternative sælgere, selv
om man så altid skal betale seperat fragt for hver enkelt ting man køber.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-02-09 16:37

On Wed, 4 Feb 2009 14:34:25 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Det har jeg så aldrig oplevet, og mon ikke Amazon er klar over hvad der
>står på spil her?
>
>Jeg har højst oplevet at varer bestilt på amazon.co.uk er sendt fra
>amazon.de - det er åbenbart billigere ...

jamen det er nu sket for mig en 2-3 gange og det var dyrt næsten
dobelt op

Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-02-09 14:09

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Hvorfor dog også købe på amazon.com, når man kan købe på amazon.co.uk
> eller amazon.de? Begge inden for EUs toldgrænser.

Region 1'ere, den eneste grund. Men på det område er de alt for dyre
iforholdet til andre respekterede amerikanske web shops.
Der findes faktisk tonsvis af film på det Amerikanske marked der desværre
aldrig får set en Region 2 release.

--
Henrik Laursen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 14:38

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> [...]
> iforholdet til andre respekterede amerikanske web shops.
> Der findes faktisk tonsvis af film på det Amerikanske marked der desværre

Har du aldrig hørt om at man bare kan få ændret sin DVD-afspiller, så
den bliver regionsfri?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-02-09 17:51

Per Rønne wrote:
> Har du aldrig hørt om at man bare kan få ændret sin DVD-afspiller, så
> den bliver regionsfri?

Og denne ændring medfører med et trylleslag, at film, som hidtil ikke er
udgivet i Europa, pludselig bliver udgivet i Europa?

Læs, hvad du svarer på.

--
Allan Olesen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-02-09 20:59

Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote in

> Og denne ændring medfører med et trylleslag, at film, som hidtil ikke er
> udgivet i Europa, pludselig bliver udgivet i Europa?
>
> Læs, hvad du svarer på.

Godt tip du kom med der tilsidst, min HDD er også regions fri, ellers kunne
jeg jo heller ikke se de tonsvis af DVD'ere jeg køber hjem fra USA der
aldrig vil komme på det Europæiske marked

Klarede en remote fra http://www.dvdchips.co.uk/ forresten.
Tror det er dem at Steen mener i hans besked om engangs fjernbetjeneren
der klarer den sag for en.

--
Henrik Laursen

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-09 07:19

Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote:

> Og denne ændring medfører med et trylleslag, at film, som hidtil ikke er
> udgivet i Europa, pludselig bliver udgivet i Europa?

Næh, men man kan så afspille film, der som udgangspunkt ikke er
beregnet for det europæiske marked.

Man kan i øvrigt købe sådanne film på:

<http://laserdisken.dk>

Og som et bevis på at man her kan få Region1-film kan jeg her nævne den
løse filmatisering af Brendan Behans erindringsbog om sin tid på et
engelsk drengefængsel [Borstal], efter at han som 16-årigt IRA-medlem
under 2. verdenskrig blev taget med bomber i bagagen, beregnet til at
sprænge englændere i luften med:

<http://laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=10345119129996581>

Laserdisken kan i øvrigt også gøre ens DVD-afspiller regionsfri ...

> Læs, hvad du svarer på.

Det har jeg naturligvis:

> [...]

> iforholdet til andre respekterede amerikanske web shops.

> Der findes faktisk tonsvis af film på det Amerikanske marked der desværre

Men som kan ses på en regionsfri DVD-afspiller.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Laursen

Dato : 05-02-09 12:41

> [...]
>
> <http://laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=10345119129996581>
>
> Laserdisken kan i øvrigt også gøre ens DVD-afspiller regionsfri ...

Det kan du da ikke have med det svar du gav, prøv at læse mit indlæg
igen grundigt og så læser du dit eget svar een gang til, meget grundigt.
Snippe mit indlæg på den måde som du lige har gjort med den her besked
redder dig ikke fra det første indlæg du skrev, der tydeligt viser at du
overhovedet ikke havde læst det jeg skrev ordentligt igennem:

Uncut version:

>Har du aldrig hørt om at man bare kan få ændret sin DVD-afspiller, så
>den bliver regionsfri?

Du læser altså ikke det du svarer på kan vi godt konkludere her.

--
Henrik Laursen

Fra : Steen

Dato : 04-02-09 18:34

On 2009-02-04 14:38:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Har du aldrig hørt om at man bare kan få ændret sin DVD-afspiller, så
> den bliver regionsfri?

Faktisk kan man købe en billig engangs-fjernbetjening, der klarer
tricket hjemme fra sofaen

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-09 07:19

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Faktisk kan man købe en billig engangs-fjernbetjening, der klarer
> tricket hjemme fra sofaen

Jeg er klar over det. Også over at man risikerer at ødelægge
afspilleren.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Laursen

Dato : 05-02-09 12:42

> Jeg er klar over det. Også over at man risikerer at ødelægge
> afspilleren.

Nej, det er kun med de koder man kan hitte hos f.eks
http://www.videohelp.com/dvdhacks der skal indtastes i en Palmpilot det
kan gå gå galt med. Der er mange der har brændt nalderne med de koder.

De engang remotes du kan købe hos DVD Chips i England er sikre hvis du blot
følger den manual der kan hentes på deres hjemmeside.
De indeholder de samme region free koder som de specielle service remotes
at HiFi forhandlere kun kan få lov til at købe.

--
Henrik Laursen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-02-09 16:43

On Thu, 5 Feb 2009 07:19:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg er klar over det. Også over at man risikerer at ødelægge
>afspilleren.

Nahh det er bare varm luft fra forhandleren p.gr af nogen skide eu
restriksioner ... hvis du bare skal taste en kode ind så sker der ikke
noget andte ind det max ikke virker ...

min kiss der skulle sættes en cd i hvor jeg havde brændt en iso fil
der så åbner for en hemlig menu hvor jeg gjorde den region fri :)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-02-09 16:41

On Wed, 4 Feb 2009 14:38:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Har du aldrig hørt om at man bare kan få ændret sin DVD-afspiller, så
>den bliver regionsfri?

jo jo jeg har gjort det med 3 maskner tast navn ind på din masine +
regiofree og der kommer noget op ( som rel ) du skal of tastste en
kode ind - det kan tage nogen gange men det lykkedes altid til sidst

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-02-09 16:39

On 04 Feb 2009 13:08:41 GMT, Henrik Laursen
> [...]

>iforholdet til andre respekterede amerikanske web shops.
>Der findes faktisk tonsvis af film på det Amerikanske marked der desværre

det er rigtigt - man kann næsten få alt som region 1 så for samlere er
der ikke nogen vej uden om ... men de sælger da regione 1 i england

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-09 03:01

Bo M. Mogensen escribió:
> se lige det her regne stykke :
> ( har jeg bestilt 2 ? )

Jeps, det ser det ud til. Du slipper for moms, men kommer nemt til at
betale told af varerne oveni, samt told af forsendelsesomkostningerne;
det er så stadig et ret ubetydeligt beløb, men dertil skal du betale
gebyr for den "service" som toldbehandlingen er, og endelig moms af gebyret!

<ironi>Hurra for de danske told og skatteregler og for den europæiske
filmlobby som fik gennemført et utroligt fordelagtigt EU-direktiv - for
dem selv.</ironi>

Mikkel

Fra : Steen

Dato : 03-02-09 08:21

> [...]

> <ironi>Hurra for de danske told og skatteregler og for den europæiske
> filmlobby som fik gennemført et utroligt fordelagtigt EU-direktiv - for

Jeg bruger Amazon UK, billig forsendelse og ingen ekstraregninger

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-09 16:34

Steen escribió:

> Jeg bruger Amazon UK, billig forsendelse og ingen ekstraregninger

Til gengæld er det først på allersidste side at du kan se hvad varerne
kommer til at koste når der kommer moms på - rigtigt irriterende.

Mikkel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 20:00

On Tue, 3 Feb 2009 08:20:30 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen)
wrote:

>Jeg bruger Amazon UK, billig forsendelse og ingen ekstraregninger

jeg bruger den primært hvis de har et rigtigt godt tilbud eller jeg
ikke kan finde det andre stede ...

jeg fandt lige serinity ( serien ) jeg tror jeg fik den for jeg mener
det var 6 pund foralle 16 afsnit :)

Fra : Steen

Dato : 03-02-09 22:30

On 2009-02-03 20:00:23 +0100, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> jeg fandt lige serinity ( serien ) jeg tror jeg fik den for jeg mener
> det var 6 pund foralle 16 afsnit :)

Det må siges at være et rigtigt godt køb

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-02-09 01:51

On Tue, 3 Feb 2009 22:30:13 +0100, Steen <isteen@gmail.rygeloven.com>
wrote:

>Det må siges at være et rigtigt godt køb

ja for den også fandt jeg filmen fra 05 i 2 dvd box sammen med en
anden film for 49½ kr + porto .

Fra : Steen

Dato : 16-02-09 14:06

On 2009-02-03 20:00:23 +0100, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> jeg fandt lige serinity ( serien ) jeg tror jeg fik den for jeg mener
> det var 6 pund foralle 16 afsnit :)

Er det serien Firefly du mener?

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 09-02-09 00:58

On Tue, 3 Feb 2009 08:20:30 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen) wrote:

>Jeg bruger Amazon UK, billig forsendelse og ingen ekstraregninger

Jeg bruger kun Amazon i nødstilfælde grundet deres møgdyre forsendelse
(+ moms). Play og cdwow er noget mere økonomiske.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 19:59

On Mon, 02 Feb 2009 20:00:37 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
><ironi>Hurra for de danske told og skatteregler og for den europæiske
>filmlobby som fik gennemført et utroligt fordelagtigt EU-direktiv - for

EU er noget fanden har skabt på en go dag ( ikke ironi )

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 09-02-09 00:57

On Tue, 03 Feb 2009 19:58:53 +0100, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

>EU er noget fanden har skabt på en go dag ( ikke ironi )

Uden EU skulle vi betale told (+ postens afsindige gebyr) på varer fra
ALLE lande, ikke bare fra USA og andre fjerne steder.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-02-09 20:43

Jesper Lauridsen escribió:

> Uden EU skulle vi betale told (+ postens afsindige gebyr) på varer fra
> ALLE lande, ikke bare fra USA og andre fjerne steder.

Toldafgift på 3-5 kr. på en dvd eller en bog er intet problem, problemet
er den dyre toldbehandling, som der oven i købet skal betales moms af.

Hvis det ikke var for EU-direktivet der forbyder parallelimport af
dvd'er mhp. videresalg ville vi ikke skulle betale individuel
toldbehandling. (Men måske moms?).

Derudover kan jeg på ingen måde se fornuften i at lægge told på import
af varer, som ikke er tilgængelige i landet der importeres til (bøger og
dvd'er som ikke fås i Danmark, f.eks.).

Mikkel

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-02-09 18:59

Infinity wrote:

> Regn med 3,5 % told, 25% moms af hele udgiften plus et opkrævningsgebyr
> på 150 kr til PostDanmark.
>
> Du er dog tæt på bagatelgrænsen på 85 kr så måske slipper du.

Han slipper, da varens værdi er under 80 kr.

--
Jesper Lund

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-09 19:58

On 03 Feb 2009 17:58:56 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Han slipper, da varens værdi er under 80 kr.

i bedste fald så er den fra england også koster det ikke noget

Fra : Infinity

Dato : 03-02-09 21:10

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Han slipper, da varens værdi er under 80 kr.
>
> --
> Jesper Lund

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=137519&vId=201903&indhold=1
står der:
**********************
<F>Varer</F>
Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel
betale told og dansk moms til SKAT ved indførslen. For visse varer skal du
også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med
punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms
og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele
forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og
punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder
ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs.
cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told,
moms, punktafgift og eventuel fragt. Det betyder med andre ord, at den
samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt
transportomkostninger, told og moms og eventuelt punktafgift.
************************
Jeg er ikke enig med dig i at Shipping & Handling: ikke skal medregnes.
Men Tolden på de 3,5 % spare Bo.
--
/Infinity

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-02-09 22:33

Infinity wrote:

> [...]
> Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand
> samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og
[klip]
> Jeg er ikke enig med dig i at Shipping & Handling: ikke skal medregnes.
> Men Tolden på de 3,5 % spare Bo.

Der står varens værdi ved de 80 kr (bagatelgrænsen), og når told+moms
skal beregnes står der varens værdi tillagt transportomkostninger.

--
Jesper Lund

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-02-09 01:52

On 03 Feb 2009 21:32:46 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>[klip]
>
>Der står varens værdi ved de 80 kr (bagatelgrænsen), og når told+moms
>skal beregnes står der varens værdi tillagt transportomkostninger.

jamen problemet er at post Danmark har svært ved nogen gange at skilde
forsendelse og vare omkostninger fra hinanden ...