Sædeafstand hos f.eks. SAS
Fra : SparreZ

Dato : 03-02-09 22:32

Hejsa

Ved ikke lige hvornår jeg kom til at tænke på det her. Men nu skal jeg lige
finde ud af det en gang for alle.

Jeg flyver ikke ret meget, men I turist-flyene til f.eks. Egypten er
sædaafstanden jo ikke nået at råbe hurra for. Jeg kan med mine ca. 180 lige
være der med knæene.

Det er til at leve med på en rejse af 4-5 timers varighed og helt fint hvis
man bare lige skal et smut til London. Men hvordan ser det ud når man skal
over atlanten til f.eks. New York eller helt over til lad os sig L.A? Ja
eller til fjernøsten eller down under?

Hvordan er sædeafstanden på helt alm. klasse? Stuver de lige så mange ind
som de kan komme afsted med (vel logisk nok?) eller er der bedre plads? Det
er trodsalt en noget længere rejse end bare lige til London.

Har ikke råd til sådan en rejse i øjeblikket alligevel :) Hader altid 1.
kvartal....

Men sådan rent af nysgerrighed....

--
Christian

Fra : Jensb

Dato : 03-02-09 22:40

"SparreZ" <sparrez@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan er sædeafstanden på helt alm. klasse? Stuver de lige så mange ind
> som de kan komme afsted med (vel logisk nok?) eller er der bedre plads?
> Det er trodsalt en noget længere rejse end bare lige til London.

Prøv at tjekke : http://www.seatguru.com/

Jens

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 04-02-09 07:03

> Prøv at tjekke : http://www.seatguru.com/

Seatguru er et glimrende site, men der kan du bare ikke se afstanden hos
charterselskaberne. Jeg vil egentlig gerne vide hvor stor sædeafstanden er
hos dem. Kan man finde dem nogen steder?

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 03-02-09 23:40

On Feb 3, 1:31 pm, "SparreZ" <spar...@gmail.com> wrote:

> Men hvordan ser det ud når man skal
> over atlanten til f.eks. New York eller helt over til lad os sig L.A? Ja
> eller til fjernøsten eller down under?

Jeg har fløjet med Lufthansa fra Frankfurt til Los Angeles og tilbage
igen, og det var bestemt ikke noget at råbe hurra for. Begge gange var
på Economy i en Boeing 747-400. Jeg har også taget turen til San
Francisco med United Airlines, ligeledes en 747-400, og pladsen var
lige så elendig.

Min generelle erfaring er, at komforten på Economy er tæt på omvendt
proportional med flyets størrelse. De bedste oplevelse har for mig
været Embraer 170, Bombardier CRJ-700 og British Aerospace 146-300.
Alle ret små fly.

Det skal dog siges, at 747-400, i hvert fald i LH- og UA-
indretningerne, har et stor område bagerst i flyet, hvor man kan
strække benene.

--
Michael Knudsen