Glasvæv på plastmaling
Fra : chrille

Dato : 03-02-09 19:42

Kan man sætte glasvæv op på en væg, der har fået plast vægmaling?

Og skal der ske en forbehandling først?

Mvh
Chrille

Fra : bannimann

Dato : 04-02-09 12:42

"chrille" <g@fjernc.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sætte glasvæv op på en væg, der har fået plast vægmaling?
>
> Og skal der ske en forbehandling først?
>
> Mvh
> Chrille

Du skal bruge vævklæber og ja, det kan man sagtens. Der skal ikke direkte
forbehandling til, men væggene skal afslipes og vaskes med salmiakspiritus..

"Vævklæber er en vandbaseret vådlim til opsætning af tekstiltapet, glasvæv,
glasfilt, hessiantyper med eller uden papirbagside i tørre rum. Alle
underlag skal være rene, faste plane og vedvarende tørre. Malede flader
slibes og afvaskes med salmiak."

Fra : marlene

Dato : 05-02-09 12:54

Fra : John V.

Dato : 06-02-09 15:46

"chrille" <g@fjernc.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sætte glasvæv op på en væg, der har fået plast vægmaling?

> [...]
Ja, som andre skriver, det kan man sagtens. Det er IKKE nødvendigt at
afvaske det først med mindre det er fedtet.
Du behøver IKKE bruge vådrumsklæber medmindre det er et vådt rum, men der
egner væv sig ikke, da der er stivelse i væv og det kan rådne.
Vådrumsklæver er 3 gange dyrere..
Forbehandling er heller ikke nødvendigt, undtaget afslibning af eventuelle
ujævnheder, der jo vil kunne ses igennem.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-09 21:42

John V. wrote:

> Du behøver IKKE bruge vådrumsklæber medmindre det er et vådt rum, men
> der egner væv sig ikke, da der er stivelse i væv og det kan rådne.

Det var da liige godt pokkers. Jeg har gennem 25 år boet et sted, hvor
væggene i badeværelset var beklædt fra gulv til loft med glasvæv. Der var
bestemt ikke nogen rådproblemer.

Det drejer sig blot om at etablere en vandtæt overflade ved at bruge en
passende malingtype og at få fuget effektivt ved overgangen fra væg til
hulkel ved gulv.

Erik Ginnerskov

Fra : bannimann

Dato : 07-02-09 13:45

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forbehandling er heller ikke nødvendigt, undtaget afslibning af eventuelle
> ujævnheder, der jo vil kunne ses igennem.

Hvad så med alle de boliger, hvor der fra start af, er opsat glasvæv i
bad/toilet og køkken?

- det er ikke så få og der er altså ingen problemer med råd, HVIS arbejdet
er udført korrekt..