Orkidè
Fra : Magit Jensen

Dato : 02-02-09 22:41

Skal jeg klippe blomsterstænglen af en orkidè efter afblomstringen?

Hilsen Margit

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 02-02-09 22:46

> Skal jeg klippe blomsterstænglen af en orkidè efter afblomstringen?

NEJ - skriger fruen i baggrunden, kun det visne

/tue

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-02-09 02:48

Magit Jensen skrev:
> Skal jeg klippe blomsterstænglen af en orkidè efter afblomstringen?

Planteskoleringen siger:

Når blomstringen er forbi, skæres blomsterstilken væk. Dette gælder dog
ikke for Phalaenopsis, der ofte bliver ved med at sætte nye knopper for
enden af stilken. Først når stilken er begyndt at visne, klipper man til
tredje eller fjerde led oppe på stilken. Den gamle stilk vil da ofte
sætte nye sideskud og starte en ny blomstring.

--
Niels

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-02-09 09:47

On Tue, 03 Feb 2009 02:47:55 +0100, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

> [...]
>tredje eller fjerde led oppe på stilken. Den gamle stilk vil da ofte
>sætte nye sideskud og starte en ny blomstring.

Og langt de fleste orkideer der sælges er Phalaenopsis.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/