Nu weber er oppe at vende
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 17:15

Hej,

Jeg har haft en 47cm grill i 4-6år nu og den har været rigtig fin, den har
stået ude hele året o.s.v og der er ikke andet end lidt rust ved
håndtaget... imponerende... :)

MEn jeg købte så sidste år i slutningen af sommeren en ny 57cm i bord..
platinium tror jeg den hedder.. den har stået dækket ned det meste af tiden
og meget af tiden været inde.. Men der er allerede begyndt at komme rust ud
hvor låg håndtaget er svejset på og nede langs kanten på låget..
Det er ikke så meget rust endnu, men gruer da for fremtiden, det er jo en
hel inverstering ca 1600kr..bla..bla..

Men, er der andre der har oplevet tilsvarende, for mig lign. lavere
kvalitet, og har nogle fået byttet den med det?
der står nogle steder gennemtæring eller emalje gennemtæring, men jeg er
ikke klar over hvad der menes...

Kasper

Fra : S.B.

Dato : 02-02-09 18:41

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvalitet, og har nogle fået byttet den med det?
> der står nogle steder gennemtæring eller emalje gennemtæring, men jeg er

Tror det er lidt som med min MC, dækker jeg den over med et betræk der er
vandtæt, så godtnok bliver den ikke våd, men kan heller ikke komme af med
den fugt der samler sig under dækket. hvad gør den ruster, ventialtion er
bedre, og så lade den blive våd ind imellem.
Bare en teori jeg har

Vores 57 cm har stået ude hele året rundt, under en overdække terasse, og
ellers ingen overdækning, gad jeg gøre den ren ville den sikkert se ud som
ny, er i hvert fald ingen rust på den og den er 7 år her til foråret

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 18:43

> [...]
> ellers ingen overdækning, gad jeg gøre den ren ville den sikkert se ud som
> ny, er i hvert fald ingen rust på den og den er 7 år her til foråret

Så er den også af den gamle årgang hvor min teori er kvaliteten er bedre...
Din har formentlig også skruet håndtag og ikke svejset...

Og som sagt, min gamle 47cm har heller ingen rust...

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 16:24

Har også en 57'er, der ruster.
Den står ude - er to½ år gammel, men har det sidste 1½ år stået med betræk -
før stod under halvtag.

Jeg har meget på fornemmelsen, at der findes kopiåprodukter på markedet.
Jeg har bekendte, der har Webere, der har stået ude i adskillige år uden
problemer.
Selve kapslen er der ikke noget med, men alle svejsninger.
Undrer mig desuden over, at man køber en grill til den pris - og så kan man
ikke få en, hvor benene sidder fast. Alle jeg kender har smækket
selvskærende skruer i benene for at holde dem på plads.

Var desuden glad for at første gang jeg skulle flytte grillen var på en
plæne - jeg skal da lige hilse og sige, at den har et dårligt placeret
tyngdepunkt!

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 16:53

"Firstname Lastname" <None> wrote in message
> [...]
>
> Var desuden glad for at første gang jeg skulle flytte grillen var på en
> plæne - jeg skal da lige hilse og sige, at den har et dårligt placeret

Jeg bruger ikke deres stativ, jeg lavede en bordplade hvor jeg har lavet hul
til den:
http://rapzak.mine.nu/bord1.jpg

Men jeg er bare lidt ærgelig over den ruster så hurtigt..

Men ingen med ombytning erfaringer?

Kasper

Fra : S.B.

Dato : 03-02-09 18:42

> [...]
> hul til den:
> http://rapzak.mine.nu/bord1.jpg
>
> Men jeg er bare lidt ærgelig over den ruster så hurtigt..

Kun deres stegetermometer, det har jeg fået byttet 3 gange, uden problemer

Smart bord det der, sådan et vil jeg også have, undre mig lidt, hvorfor har
du ikke afmonteret den bøjle til at hænge grillting på, vil da være nemmere
at lave hullet så.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 19:10

> Smart bord det der, sådan et vil jeg også have, undre mig lidt, hvorfor
> har du ikke afmonteret den bøjle til at hænge grillting på, vil da være
> nemmere at lave hullet så.

Hvis det er det bagpå så er det låg holderen, så jeg kan tippe det ned i
"bordet"

Kasper

Fra : S.B.

Dato : 03-02-09 20:41

> Hvis det er det bagpå så er det låg holderen, så jeg kan tippe det ned i
> "bordet"
>
> Kasper

Er det da også..
Kan man se hvor længe det er siden man har grillet.
Men smart er det nu

Søren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-02-09 21:48

"Kasper" <Tjae> skrev
>..... Men der er allerede begyndt at komme rust ud hvor låg håndtaget er
>svejset på og nede langs kanten på låget..
> Det er ikke så meget rust endnu, men gruer da for fremtiden,

Rust ved svejsning er helt almindeligt, hvis der ikke bliver gjort noget.
Det 'noget' kan være så lidt som at pudse det med et egnet, slibende middel,
og aldrig indblande jern, f.eks. ståluld i processen. Hjælper det ikke, skal
man have fat i en syreholdig pasta, der ætser jernet, men efterlader cromen
i det rustfrie. Er nok svært at skaffe, og jeg ved såmænd ikke engang hvad
det kaldes. Men det virker.

Kønt er det ikke, men der vil aldrig komme gennemtæring, så det holder altså
fysisk set helt OK. Hvis det kan være en trøst.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen