dyrevenner kom nu
Fra : mette antonsen

Dato : 03-02-09 00:46

Skriv under på hårdere straffe for dyremishandling og at dyr skal
betegnes som hvad de er levende væsener og ikke bare en ting.
Som loven er idag netegnes dyr som en genstand og vold mod dyr som
hærværk - så vis du ER dyreven og skriv under nu og send linket rundt
til alle du kender.
http://dyrevenner.skrivunder.dk/

Med venlig hilsen
mette antonsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-09 16:57

mette antonsen <mettea958KATTE@BAKKEhotmail.com> writes:

> [...]
> Som loven er idag netegnes dyr som en genstand og vold mod dyr som
> hærværk - så vis du ER dyreven og skriv under nu og send linket rundt

Så når jeg ikke mener at et dræbt marsvin bør give 16 år i fængsel, så
er jeg ikke dyreven?

Mvh Trine, der gerne skriver under på fornuftigt formulerede
underskiftsindsamlinger, som f.eks. http://www.8hours.eu/

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : mette antonsen

Dato : 03-02-09 17:11

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Nej det er du ikke. Du skal tænke på at loven er ens for dyr hvilket vil
sige at det er samme straf om det er marsvin du brænder af eller en
hest, hund eller kat.
Det er ikke kun et marsvin det drejer sig om vel??
En kat blev for nyligt fundet tapet fast med gaffa tape i et træ, en
anden kat blev fundet lukket inde i en plastikpose hvor den var ved at
dø af iltmangel. En hund blev fundet med forbenene bundet sammen med
strips smidt i en å til den sikre druknedød - Det er ikke BARE et
marsvin det drejer sig om men om alle dyr.
Enhver der kan sidde og forsvare at det bare er et lille marsvin er i
mine øjne IKKE en dyreven nej.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-09 17:24

mette antonsen <mettea958KATTE@BAKKEhotmail.com> writes:

> Enhver der kan sidde og forsvare at det bare er et lille marsvin er i
> mine øjne IKKE en dyreven nej.

Jeg anser mig selv for dyreven, men jeg mener at mennesker er mere
værd end dyr. Og jeg spiser gerne dyr - og for at spise dyr eller gå
med lædersko, må man slå dyr ihjel. De skal slås ordentligt ihjel, men
så ser jeg intet problem i det.

Men at kræve at folk skal dømmes for grov vold og mord for at slå et
dyr ihjel, er at menneskeliggøre dyr - og dyr er ikke mennesker.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : mette antonsen

Dato : 03-02-09 18:24

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Jamen du har da ret til din mening men i mine øjne så er du IKKE dyreven.
Det har intet med at menneskeliggøre dyrene men at menneskelig gøre
mennesker som mener dyr ikke er noget værd - det kan ikke være meningen
at dyr kun skal betegnes som en henstand.
Jeg spiser også kød men kun kød fra steder jeg ved de jar jaft det godt
- som regel privat. Disse dyr bliver slået hurtigt, smertefrit og humant
ihjel med et FORMÅL nemlig mad, Der bliver ikke grinet af det, de bliver
ikke pint inden de dræbes, der filmes ikke og sendes rundt til venner og
bekendte åhh hvor fedt mand jeg har lige pinet et dyr ihjel er det ikke
cool.
Den eneste grund til at dyremishandling efterhånden er blevet så grusom
som den er at der bliver ved at sidde sådan nogle som dig og siger -
jamen det er bare dyr - jamen det er bare drenge - jamen jamen og jamen..
Jeg er så af en anden mening end dig - jeg mener at dyr er mere værd end
mennesker. Hvor ville vi være uden dem?? vi mennesker har levet af og
med dyr siden vi opstod - fordi at vi er blevet den såkaldte
intilligente race giver det os så ret til at slå i hjel for sjov?
ikke i mine øjne
Giver det os ret til konstant at opfinde nye metoder til at pine og
plage dyr ihjel?
ikke i mine øjne.
Der er en meget stor forskel på hvorfor og hvordan dyret må dø.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-09 18:44

mette antonsen <mettea958KATTE@BAKKEhotmail.com> writes:

> Jamen du har da ret til din mening men i mine øjne så er du IKKE dyreven.

Så du mener i ramme alvor, at drab på en hund skal straffes på lige
fod med drab på et menneske?

Mener du så også at det er i orden at slå et menneske ihjel for at
spise det, bare det foregår på en ordentlig måde? Og at det er i orden
at eje andre mennesker? For det er vel konsekvensen af at ligestille
dyr og mennesker efter lovgivningen, når du finder det i orden at slå
dyr ihjel for at spise dem, bare de har haft det godt.

Læg i øvrigt lige mærke til at jeg på intet tidspunkt har udtalt at
det er i orden at mishandle dyr. Det synes jeg absolut ikke det er. Og
jeg ser også meget gerne strengere straffe. Men jeg vil ikke acceptere
at dyr og mennesker er lige meget værd, bl.a. på grund af de
konsekvenser jeg nævner ovenfor.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-02-09 15:56

Giver dig 100 % ret i dine argumenter og dit syn på dyr versus mennesker.

VH Pernille

Fra : Root Kit

Dato : 03-02-09 18:43

On Tue, 03 Feb 2009 17:24:00 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Men at kræve at folk skal dømmes for grov vold og mord for at slå et
>dyr ihjel, er at menneskeliggøre dyr - og dyr er ikke mennesker.

Og specielt ikke edderkopper.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-09 19:01

Root Kit <b__nice@hotmail.com> writes:

> Og specielt ikke edderkopper.

Edderkopper er i en kategori HELT for sig selv. De er fuldt
leveberettigede - så længe de holder sig mindst 500 meter fra mig! :)

Mvh Trine, der heller ikke kan slå edderkopper ihjel, de bliver smidt
over i naboens have med en stegepincet.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Root Kit

Dato : 03-02-09 19:37

On Tue, 03 Feb 2009 19:00:52 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Edderkopper er i en kategori HELT for sig selv. De er fuldt
>leveberettigede - så længe de holder sig mindst 500 meter fra mig! :)

Men inden for 500 meter falder mors stegepincet! *G*

>Mvh Trine, der heller ikke kan slå edderkopper ihjel, de bliver smidt
>over i naboens have med en stegepincet.

D.v.s. du ta'r fat i dem med et, i forhold til dem, voldsomt
instrument med stor risiko for legemsbeskadigelse til følge for
derefter at kaste med dem???

Nå, men for lige at få tingene på det rene var min edderkommentar blot
en filosofisk betragtning over hvordan det kan være at vores
medfølelse for dyr som regel er meget artsafhængig.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-09 19:45

Root Kit <b__nice@hotmail.com> writes:

> D.v.s. du ta'r fat i dem med et, i forhold til dem, voldsomt
> instrument med stor risiko for legemsbeskadigelse til følge for
> derefter at kaste med dem???

Jeg ved det godt. :(

> Nå, men for lige at få tingene på det rene var min edderkommentar blot
> en filosofisk betragtning over hvordan det kan være at vores
> medfølelse for dyr som regel er meget artsafhængig.

Ja, det er lidt sjovt. Mange mennesker har det også bedre med at man
slagter en ko end hest, men hellere en gris end en ko. Jeg spiser
gerne det hele, men jeg kunne ikke selv slå dyret ihjel.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Klaus G.

Dato : 05-02-09 20:00

> Ja, det er lidt sjovt. Mange mennesker har det også bedre med at man
> slagter en ko end hest, men hellere en gris end en ko. Jeg spiser
> gerne det hele, men jeg kunne ikke selv slå dyret ihjel.
Hehe...

Kom til at tænke på dengang jeg var dreng, hvor min storesøster i noget
Impulkøb var kommet hjem med to ællinger, som var købt på et marked. De blev
naturligvis for store til at have rendene, så de kom ud til min bedstemor.
Senere på året var vi så ude ved min bedstemor for at spise og vi fik and...
Min storesøster synes det var god mad, lige indtil det gik op for hende at
det altså var "hendes" ænder hun satte tænderne i. Behøver jeg sige at hun
blev sur? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk <--under opbygning

Fra : Siri

Dato : 05-02-09 20:21

> Trine Kornum Christiansen... skrev:
.. Jeg spiser gerne det hele, men jeg kunne ikke selv slå dyret ihjel.
> Mvh Trine

Se, det rammer for mig hovedet på sømmet:
Vil du, personligt, med egne hænder, slå et dyr ihjel? For at flå,
partere og tilberede - og spise det?
Jeg vil ikke.
Bl. a. derfor ( plus en række andre velunderbyggede grunde) er jeg en
rund og trind yderst madglad vegetar.
Her serveres spinatlasagne med hytteost, og alle gæster har sagt uhm.
Lækre postejer, velkrydrede, af lutter vegetabilia
Jo, jeg bruger æg fra økologiske høns, der har med garanti aldrig været
en hane ind over.
Jeg er også hårdkogt nok til at acceptere, at mine
skovkatte-opdrættende venner aftager 'affalds- hankyllinger', humant
aflivet, til glædebringende føde/bytte for deres katte.
Men selv er jeg for pivet. Jeg vil gerne leve, og under andre arter det
samme. Og jeg har persere, der, selvom de ikke er vegetarer, så dog
foretrækker tørfoder.
Med andre ord: Jeg trækker ikke mit eget valg ned over andre.
Men jeg har truffet det: Grøntfoder smager mig glimrende!
Live and let live
Med venlig hilsen
Siri & braksnuderne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-02-09 21:42

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> writes:

> Vil du, personligt, med egne hænder, slå et dyr ihjel? For at flå,
> partere og tilberede - og spise det?

Jeg har slagtet en del høns, men nej, jeg kunne ikke slagte en kanin
eller et lam. Eller rettere: Var det den eneste mulighed jeg havde for
at kunne få noget at spise, så kunne jeg nok. Men mon ikke de fleste
hellere vil slagte en nok så sød kanin end at dø af sult?

> Med andre ord: Jeg trækker ikke mit eget valg ned over andre.

Og det synes jeg er dejligt. Det er ikke noget værre end folk der "har
set lyset", uanset om det drejer sig om kød/ikke-kød, tarmskylninger,
detox, kernesund levevis, hybenpulver, slynger, religion og hvad vi
ellers har som nogle mennesker bliver lidt fanatiske om.

> Men jeg har truffet det: Grøntfoder smager mig glimrende!

Også mig. Men jeg vil gerne have kød ind imellem. Der hvor det generer
mig, er når folk (typisk teenage-piger) ikke vil spise kød, fordi det
er synd for dyrene, men de vil gerne flashe deres læderstøvler og
deres lædertasker.

Mvh Trine, der gerne spiser vegetarisk

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-02-09 01:09

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Edderkopper er i en kategori HELT for sig selv. De er fuldt
> leveberettigede - så længe de holder sig mindst 500 meter fra mig! :)

Heh, så er Tarup Skole i Odense NV nok ikke et sted du skal nærme dig.
Min mor bor lige overfor, og der render en sjælden gang en edderkop over
hendes stuegulv om aftenen - en stor lådden én, som kun lige kan nå at
være indenfor en alm. håndflade :)

Jeg har selv ikke noget imod edderkopper, men hader at rende ind i
spindelvæv, så jeg fanger altid dem jeg ser indendøre og sætter dem ud.