Slut med Chris Bangle hos BMW
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-02-09 10:19

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1120299.ece

Så må vi se hvad det ender ud med ?

/Jacob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-09 13:06

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1120299.ece
>
> Så må vi se hvad det ender ud med ?

Ja det kan da kun gå fremad
Jeg synes ikke "hans" biler er særligt kønne, men nogen køber dem jo, så der
må vel være nogen som kan lide dem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mikael

Dato : 04-02-09 08:01

On 4 Feb., 13:06, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Ja det kan da kun gå fremad
> Jeg synes ikke "hans" biler er særligt kønne, men nogen køber dem jo, så der
> må vel være nogen som kan lide dem.

Det er jo lidt interessant. Den 7er(E65/E66) som han tegnede og blev
voldsomt udskældt for, er den 7er der har solgt bedst gennem tiderne
og hvis du kigger ind i en Mercedes S klasse i dag er det jo nærmest
en kopi af BMWen. Og bagklappen har de også "lagt" oven på bilen.

Mikael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-09 16:13

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo lidt interessant. Den 7er(E65/E66) som han tegnede og blev
> voldsomt udskældt for, er den 7er der har solgt bedst gennem tiderne

Ja det er så ikke mig der har købt dem

> og hvis du kigger ind i en Mercedes S klasse i dag er det jo nærmest
> en kopi af BMWen. Og bagklappen har de også "lagt" oven på bilen.

BMW'en bliver ikke pænere af, at andre forsøger at kopiere den.

Men, som jeg udemærket er klar over, så er smag og behag jo (heldigvis)
meget forskellige.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 10:25

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1120299.ece
>
> Så må vi se hvad det ender ud med ?

Det kan kun blive bedre. Det er en stor dag når "vi" der holder af BMW
slipper af med ham og den skade han har gjort på BMW's design.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-02-09 11:17

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote in news:49895d92$0
$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Så må vi se hvad det ender ud med ?

Inden man jubler/begræder Bangle's afsked, bør man nok kigge lidt på hvem
der bliver hans efterfølger.

Adrian van Hooydonk har ikke alene fulgtes tæt med Bangle det meste af
sin karriere, han har faktisk været ansat hos BMW's designafdeling under
Bangle's ledelse siden 1995 og chef siden 2004, hvor han afløste netop
Bangle da han blev chef for BMW Group's (inkl R-R og Mini)
designafdeling.

Bangle/Hooydonk's første værk for BMW's designafdeling var Z9 Gran
Turismo i 1999. Adrian van Hooydonk stod for bilens ydre design:
http://www.sportwagen-hp.de/iaa/bmw2.htm

Adrian van Hooydonks seneste kreation som chefdesigner for BMW er den nye
7-serie og Concept CS:
http://www.leftlanenews.com/bmw-cs-concept.html

BMW har udtalt at Hooydonk forventes at følge den designstil der er lagt
af Bangle.

Personligt tror jeg Hooydonk kan nedtone Bangle's visionære designstil,
og gøre dem mere helstøbt og spiselig for en bredere kreds af købere.

Jeg synes ihvertfald den nye 7-serie er et skridt (tilbage?) i den
rigtige retning.

Men jeg synes stadig den smukkeste BMW der er kreeret er den oprindelige
6'er coupé fra 1976, designet af Bob Lutz.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 10:42

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> BMW har udtalt at Hooydonk forventes at følge den designstil der er lagt
> af Bangle.

Nu slår du skår i glæden

> Men jeg synes stadig den smukkeste BMW der er kreeret er den oprindelige
> 6'er coupé fra 1976, designet af Bob Lutz.

Helt enig. Den bil er gudesmuk. Jeg kan også godt li' både E36 og E46 coupé.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mikael

Dato : 06-02-09 06:45

On 5 Feb., 11:16, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Men jeg synes stadig den smukkeste BMW der er kreeret er den oprindelige
> 6'er coupé fra 1976, designet af Bob Lutz.

Min personlige favorit er 8'er serien(E31). Den synes jeg er helt
fantastisk flot
Af 7ere er det klart E38. Det er stadig en af de pæneste limosiner der
er lavet.

Mikael