Fjerne navn på nr.pladeskilt
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-09 00:11

Hvordan var det nu lige at man fik fjernet det bilfirma-navn der står på den
sorte nummerpladeramme?
Var det ståluld eller?

Ole

Fra : Søren Blom

Dato : 04-02-09 00:19

"Ole Sørensen" <nomail> skrev
> Hvordan var det nu lige at man fik fjernet det bilfirma-navn der står på
> den sorte nummerpladeramme?
> Var det ståluld eller?

Sort sprittus

--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-02-09 00:34

Ole Sørensen skrev:

> Hvordan var det nu lige at man fik fjernet det bilfirma-navn der står
> på den sorte nummerpladeramme?
> Var det ståluld eller?

Nopes!

Opløsningsmiddel ((rense-)benzin/fortynder el).

Måske kan jem&fix's malingsfjerner ("Bums") osse ta det...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per H

Dato : 04-02-09 00:43

On Wed, 4 Feb 2009 00:33:36 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> skrev:

>Nopes!
>
>Opløsningsmiddel ((rense-)benzin/fortynder el).
>
>Måske kan jem&fix's malingsfjerner ("Bums") osse ta det...

Og Thansen har nye rammer til vist nok 19 kr.

per

Fra : Mogens

Dato : 04-02-09 22:41

> Nopes!
> Opløsningsmiddel ((rense-)benzin/fortynder el).

Renslet fjerner ellers nemt bemalingen på nr. plade rammen...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-02-09 00:34

Mogens skrev:

> Renslet fjerner ellers nemt bemalingen på nr. plade rammen...

Kendte jeg ikke

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-02-09 00:54

Ole Sørensen wrote:
> Hvordan var det nu lige at man fik fjernet det bilfirma-navn der står på den
> sorte nummerpladeramme?
> Var det ståluld eller?

Sandpapir og evt. en pudseklods.

Svjh var det dét jeg brugte da jeg fjernede det fra mine rammer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 06:26

"Ole Sørensen" skriver:

> Hvordan var det nu lige at man fik fjernet det bilfirma-navn der står på den
> sorte nummerpladeramme?

Man køber et sæt nye uden navn.

Eller evt et sæt med eget navn på...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren

Dato : 04-02-09 08:12

Man fjerner de hæslige rammer og sætter nummerpladen fast med
dobbeltklæbende tape. Så er de monteret pænest muligt, og ikke til at
rykke af.

http://www.schimkat.dk/ForumStuff/Car7.jpg

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-02-09 16:52

Søren skrev:
> Man fjerner de hæslige rammer og sætter nummerpladen fast med
> dobbeltklæbende tape. Så er de monteret pænest muligt, og ikke til at
> rykke af.

Ud fra det antal biler jeg møder med manglende både en og to plader vil
jeg stille mig tvivlende.

Det antal kunder jeg har kendskab til som har tabt pladen vil jeg
direkte fraråde brugen af dobbelt tape. Det holder ikke i længden.
Skulle man endelig bruge dobbelttape, så skal det suppleres med et par
solide klatter eddikesyre baseret silikone ved siden af tapen.

Nu vil du nok drage dit eget eksempel frem med at du selv kører med det
og det holder. Men ingen regel uden undtagelser.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 18:40

Søren <spammers@die.young> wrote in

> Man fjerner de hæslige rammer og sætter nummerpladen fast med
> dobbeltklæbende tape. Så er de monteret pænest muligt, og ikke til at
> rykke af.

Eller bare 2 skruer igennem pladen og en "hætte" på skruehovedet - det
holder meget bedre og ser ligeså fint ud ;)

Fra : Søren

Dato : 05-02-09 08:17

Henrik Stidsen skrev:
> Søren <spammers@die.young> wrote in

> Eller bare 2 skruer igennem pladen og en "hætte" på skruehovedet - det
> holder meget bedre og ser ligeså fint ud ;)

Det holder bestemt ikke bedre - tværtimod. Skruerne ruster, pladen du
har boret hul i ruster osv. Tape af den rigtige kvalitet giver derimod
aldrig op, og du har ikke længere metal imod metal, der kan skramme
lakken når skruerne med tiden løsner sig.

Tape for the win.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-09 18:19

> Det holder bestemt ikke bedre - tværtimod. Skruerne ruster, pladen du
> har boret hul i ruster osv.

Sjovt nok sidder nummerpladerammer normalt fast med skruer - hvor ofte har
du set rust pga. det?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 19:53

Henrik Stidsen wrote:
> Sjovt nok sidder nummerpladerammer normalt fast med skruer - hvor
> ofte har du set rust pga. det?

Hvad sidder skruerne egentlig fast i inde bagved karroseripladen? Noget
gevind-halløj?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-09 19:53

"Ole Sørensen" skriver:

> Hvad sidder skruerne egentlig fast i inde bagved karroseripladen? Noget
> gevind-halløj?

På mange biler sidder der 2 plasticbøsninger.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-09 20:03

"Ole Sørensen" <nomail> wrote in

> Hvad sidder skruerne egentlig fast i inde bagved karroseripladen? Noget
> gevind-halløj?

Ved det faktisk ikke - mange af dem sidder i kofangeren og der ruster de
næppe (hvis det ikke er metal). Jeg har set biler med adskillige huller fra
forskellige typer nummerpladerammer uden at der var rust i nogen af
hullerne.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-02-09 20:56

> Hvad sidder skruerne egentlig fast i inde bagved karroseripladen? Noget
> gevind-halløj?

På min gamle Berlingo havde jeg en gang afmonteret inderbeklædningen på
bagklappen hvor nummerpladen var monteret. Nummerpladen var såmænd bare
skruet på med et par selvskærende galopskruer som bare var voldet igennem
blikpladen med en skruemaskine. Selvom bilen på det tidspunkt var 6 år
gammel, var der ikke skyggen af rust - heller ikke "skruespånerne" som
strittede ud i luften var rustne.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Søren Schimkat

Dato : 06-02-09 07:41

Henrik Stidsen wrote:
> Søren <spammers@die.young> wrote in

> Sjovt nok sidder nummerpladerammer normalt fast med skruer - hvor ofte har
> du set rust pga. det?

På biler med 10+ år på bagen, hvor galvanisering og den slags ikke var
almindligt - der er rusten til gengæld helt almnindlig.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-02-09 19:58

Søren wrote:
> Det holder bestemt ikke bedre - tværtimod. Skruerne ruster, pladen du
> har boret hul i ruster osv.

Pladerne er af aluminium, så de kan ikke ruste.
De kan irre, men det tager så mange år at bilen når at ruste op længe
inden da, i hvert fald her i DK.
Skruerne skal selvfølgelig være af noget, som ikke påvirkes nævneværdigt
af vand og vejsalt.

Jeg havde dog førhen et varmeskjold af aluminium siddende over min
lydpotte, og det irrede væk omkring skruerne, men det er kun fordi at
aluminium noget nemmere angribes af fugtighed, når alu'en er 100+ °C.
At det skiftevis afkøles og opvarmes meget har også noget at sige.

Fra : Mikael

Dato : 04-02-09 16:25

On 4 Feb., 16:52, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu vil du nok drage dit eget eksempel frem med at du selv kører med det
> og det holder. Men ingen regel uden undtagelser.

Nu vil jeg så lige komme med mine erfaringer. Jeg har klisteret over
en håndfuld nummerplader fast med dobbeltklæbende tape. Jeg bruger det
der er beregnet til at sætte spejle fast på en badeværelsesvæg.
Det har kun en ulempe. Skal du af en eller anden grund afmontere
nummerpladen kan den ikke bruges bagefter, da den er fuldstændigt
deform bagefter.

Når den endelig skal afmonteres er den næsten ikke til at flå af.

Men ok, jeg har da kun haft dem siddende i 3 år eller 170.000km

Mikael

Fra : Søren

Dato : 05-02-09 08:13

Mikael skrev:

> [...]
> Det har kun en ulempe. Skal du af en eller anden grund afmontere
> nummerpladen kan den ikke bruges bagefter, da den er fuldstændigt

Lige precis. Jeg bruger noget 3M dobbeltklæbende tape, af virkelig nasty
kaliber. Det kan bare ikke skilles af uden at nummerpladen kommer til at
ligne en jeg-ved-ikke-hvad.

> Når den endelig skal afmonteres er den næsten ikke til at flå af.

Det fede ved det er at nummerpladen sjældent behøver at komme af. Ved
videresalg skal den blive siddende, så det er kun i særlige tilfælde at
den skal af.

Fra : Rene Efternavn

Dato : 05-02-09 18:57

Søren <spammers@die.young> skrev:

(SNIP)

>Lige precis. Jeg bruger noget 3M
>dobbeltklæbende tape, af virkelig nasty
>kaliber. Det kan bare ikke skilles
>af uden at nummerpladen kommer til at
>ligne en jeg-ved-ikke-hvad.

(SNIP)

Et stykke kraftig fiskesnøre eller en eller anden form for nylon-
eller teryleneline kan bruges....
Det skal være min. ½ m. langt, og føres ind bag pladen og føres
så frem og tilbage, nærmest som en sav....
Varmen der udvikles vil få linen til at smelte sig igennem den
dobbeltklæbende tape. Det er muligt at der går et par stykker
line til fordi skidtet kan knække pga varmen.
Jeg bruger tricket til at skære polyethylen på jobbet, og har
med held brugt det mange andre steder.
Nu er jeg ikke biltyv, så jeg har aldrig prøvet det på
nummerplader men mon dog ikke det virker?

Rne

Fra : N/A

Dato : 05-02-09 08:13

Fra : Mikael

Dato : 05-02-09 01:30

On 5 Feb., 08:12, Søren <spamm...@die.young> wrote:

> Det fede ved det er at nummerpladen sjældent behøver at komme af. Ved
> videresalg skal den blive siddende, så det er kun i særlige tilfælde at
> den skal af.

Det er rigtigt, men skal man nu have malet den del som nummerpladen
sidder på, så koster det en nummerplade og nu hvor der er kommet ny
skrifttype vil det være ufedt hvis man har den gamle type.

Men det gode ved at droppe nummerpladerammen og klistre den fast er at
den er ikke sådan lige til at stjæle. Hvis den sidder i en ramme tager
det 15.sek. at afmontere den uden den får en skramme.

Mikael

Fra : GiWeo

Dato : 05-02-09 13:04

Hej

>Var det ståluld eller?

En strillem sort isolieringsbånd som bruges til ledninger

Fra : JimR

Dato : 05-02-09 20:24

"Ole Sørensen" <nomail> wrote in message
> Hvordan var det nu lige at man fik fjernet det bilfirma-navn der står på
> den sorte nummerpladeramme?
> Var det ståluld eller?
>
> Ole

Du låner konens neglelakfjerner, det virker helt fantastisk (men du bruger
en halv flaske af det)!!

mvh

JimR

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-02-09 20:50

JimR wrote:
> Du låner konens neglelakfjerner, det virker helt fantastisk (men du bruger
> en halv flaske af det)!!

Neglelakfjerner = acetone.
Det behøves man ikke at købe i dyre kosmetikforretninger.