Mest grinagtige bøde nogensinde
Fra : oz3bto

Dato : 03-02-09 15:02

Den måtte jeg indkassere igår.. Dvs. jeg nægtede så en dommer skal afgøre
det

Var på vej retur fra hunde luftetur og skal forbi den lokale pizza snedker
og hente vores pizzaer som er betalt og færdig (Bestilte på vejen ud med
hunden)

Ser godt at der holder en politi bil på P pladsen overfor og jeg pakere ved
kantstenen som jeg plejer og lader bilen stå i tomgang
Max 1 min sener er jeg tilbage ved bilen hvor der nu står en betjent og
skriver på blokken

Får en mindre skideballe for a lade bilen stå ulåst med nøgle i.. Enhver
kunne jo stjæle den
Ender med at give mig en bøde for at have henstillet bilen uden at sikre den
mod tyveri (Han kaldte det noge finere)
Den nægter jeg jo at modtage og opfodre betjenten til at se om han vitterlig
kunne komme ind i bilen.. Hunden er da hoppet om foran og betjenten mente
ikke der var grund til at forsøge.. Bøden ville jeg dog stadig få

Er sku spændt på hvad det ender med .. Betaler ihvertfald ikke frivilligt
Hunden har før bevist sit værd mod tyveknægte .. Den sidste måtte syes med
18 sting i den ene røvballe og der foreligger politi rapport

Fra : Peter C

Dato : 03-02-09 15:50

> Er sku spændt på hvad det ender med ..

Der er en paragraf et sted hvor der står man ikke må forlade bilen med
nøglen i.
Om der er en hund eller ej er i den forbindelse garanteret ligegyldigt.

Der er vist også noget med at man ikke må forurene unødigt, og ved stilstand
mere end 1 minut skal motoren slukkes.

Mit bud er at du ikke har verdens bedste sag, og jeg gætter på du får lov
til at betale.

MVH Peter C:

Fra : Dak

Dato : 03-02-09 16:05

Holder også med peter her. Der findes en paragraf om at du skal sikre
bilen fra ulovlig brug. Ligesom med at du ikke må overdrage nøgler til
en uden kørekort osv. Og ja har aldrig forladt en bil i tomgang eller
aflåst uden opsyn. Selv ikke på arbejdet og jeg bringer pakker ud.

Dog er det vist i over 5-10 min at man ikke må holde i tomgang? tror nok
det er mere end 1 min. Men det var vist også kommunebestemt?

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Leonard

Dato : 03-02-09 16:19

Dak wrote:

> Dog er det vist i over 5-10 min at man ikke må holde i tomgang? tror
> nok det er mere end 1 min. Men det var vist også kommunebestemt?

Det er vist omkring Kolding at oz2bto holder til:
http://www.kolding.dk/data/0027303.asp?sid=19733&uid=19758

Max 1 min. indenfor bygrænserne.

--
Leonard

Fra : oz3bto

Dato : 03-02-09 19:00

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist omkring Kolding at oz2bto holder til:
> http://www.kolding.dk/data/0027303.asp?sid=19733&uid=19758
>
> Max 1 min. indenfor bygrænserne.
>
> --
> Leonard

Holdte der under 1 min og det var ikke tomgangn han gav bøde for men den
ulåste bil

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-09 09:28

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Holdte der under 1 min og det var ikke tomgangn han gav bøde for men den
> ulåste bil

Dvs. du kunne gå fra bilen ind i pizzeria, betale og gå tilbage på mindre
end 1 minut?

Jeg ville ønske mit pizzeria var lige så hurtig :)

--
Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 10:08

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Dvs. du kunne gå fra bilen ind i pizzeria, betale og gå tilbage på
> mindre end 1 minut?
> Jeg ville ønske mit pizzeria var lige så hurtig :)

Det er et spørgsmål om at være stamkunde.

Meget praktisk, en lørdag aften hvor der var virkelig travlt, at de
begyndte at lave min pizza straks de så mig i døren.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-02-09 10:32

Finn Guldmann wrote:
> Meget praktisk, en lørdag aften hvor der var virkelig travlt, at de
> begyndte at lave min pizza straks de så mig i døren.

Sådan behandler man storkunder

--
vh
Torben

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-09 13:49

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Hvis du nu læste det hele ville du se at jeg havde været forbi en gang hvor
pizzaen blev bestilt og betalt .. Den stod klar på disken da jeg kom igen
så ja det tager under 1 min

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-09 23:46

> Hvis du nu læste det hele ville du se at jeg havde været forbi en gang
> hvor pizzaen blev bestilt og betalt .. Den stod klar på disken da jeg kom
> igen så ja det tager under 1 min

Så du betaler kontant og ikke med kort?

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-09 22:24

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Så du betaler kontant og ikke med kort?

Fordi det ikke kan lade sig gøre at betale forud, når man betaler med kort?

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-02-09 16:23

Dak skrev:
> [...]
> Dog er det vist i over 5-10 min at man ikke må holde i tomgang? tror nok
> det er mere end 1 min. Men det var vist også kommunebestemt?

"§ 28
Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at
køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv. Føreren skal endvidere
træffe foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan
benyttes af andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i
funktion. Transport- og energiministeren kan fastsætte bestemmelser om,
hvilke typer låseanordninger der skal anvendes."

Med den dokumenterede historie den hund har, vil jeg tillade mig at gå
ud fra at der er truffet de fornødne foranstaltninger.

Lagt sammen med betjentens manglende lyst til at prøve tror jeg ikke
sagen er tabt på forhånd.

Humlen er sådan set hvad "Påbudt anordning til tyverisikring skal være
sat i funktion" indebærer. (Har ikke lige kunnet finde noget om om
pågældende minister har fastsat regler op området.)

Fra : oz3bto

Dato : 03-02-09 19:03

> [...]
> www.guldfinn.dk
> www.danskvejbruger.dk
> ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Ingen er forhåbentlig dumme nk til at hoppe ind i en bil hvor der sidder
30kg slædehund på forsædet

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-02-09 19:56

oz3bto skrev:
> Ingen er forhåbentlig dumme nk til at hoppe ind i en bil hvor der sidder
> 30kg slædehund på forsædet

Jeg er ikke sikker på du skal bringe hunden med i retten, men billeder
af den vil nok hjælpe.

Og så skal du sørge for at det er den pågældende betjent der fik
"tilbudet" der viser sig i retten, som vidne. Han vil være under
vidneansvar. Og det skal du huske at holde ham fast på. (Min erfaring
viser at, hvis de er sikker på der ikke er flere vidner, lyver de i
retten som det passer deres sag bedst.)

Derudover vil jeg forslå dig, hvis du har dækning for den slags nogen
steder, at medbringe en advokat.

Alene det at du har sådan en med tror jeg "fortæller" dommeren at du
tror på din sag.

Fra : blue

Dato : 03-02-09 20:45

> [...]
> vidneansvar. Og det skal du huske at holde ham fast på. (Min erfaring
> viser at, hvis de er sikker på der ikke er flere vidner, lyver de i retten

Det var godt nok noget af en påstand! Hvorfor helvede skulle han lyve i så
banal sag som denne? Han har intet at vinde og alt at miste. Faktum er at
bilen har stået ulåst med nøgle i...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-02-09 22:14

blue skrev:
> Det var godt nok noget af en påstand! Hvorfor helvede skulle han lyve i så
> banal sag som denne? Han har intet at vinde og alt at miste. Faktum er at
> bilen har stået ulåst med nøgle i...

I mit tilfælde havde betjenten ingen sag haft hvis han havde holdt sig
til sandheden.

Så havde han menlig skulle vedgå at han selv (eller hans makker) havde
kørt som bil nr 2 eller 3 bag mig indenfor den afstand 1. bil skulle
havde holdt, efter hastigheden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-09 22:52

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Så havde han menlig skulle vedgå at han selv (eller hans makker) havde
> kørt som bil nr 2 eller 3 bag mig indenfor den afstand 1. bil skulle
> havde holdt, efter hastigheden.

Mon ik han siger noget tilsvarende om dig? Hvis du havde holdt dig til
sandheden...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 08:01

Henrik Stidsen skrev:
> Mon ik han siger noget tilsvarende om dig? Hvis du havde holdt dig til
> sandheden...

Hvis du kommer på motorvejen, og der foran dig er en lastbil ved at
overhale en anden, hvad gør du så?

Fra : N/A

Dato : 04-02-09 15:43

Fra : N/A

Dato : 04-02-09 15:43

Fra : N/A

Dato : 04-02-09 10:05

Fra : N/A

Dato : 04-02-09 10:05

Fra : Kåre

Dato : 03-02-09 22:46

> "§ 28
> Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at
> køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv.

Det der trigger mig, er at en stor hund (det må den være siden den kan flå
en voksen manderøv i laser) vel snildt kan sætte bilen igang?
En bil i tomgang, og en stor hund der er klatret om på forsædet, henover
gearstang...hmmm...det kan gå galt...
Men det var ikke det bøden gik på?

mvh
Kåre

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-09 22:50

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> en voksen manderøv i laser) vel snildt kan sætte bilen igang?
> En bil i tomgang, og en stor hund der er klatret om på forsædet, henover

Ikke hvis håndbremsen fungerer....!

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 22:52

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev :

>En bil i tomgang, og en stor hund der er klatret om på forsædet, henover
>gearstang...hmmm...det kan gå galt...

Ikke med automatgear , eller en fungerende håndbremse

--
Jan_stevns

Fra : N/A

Dato : 04-02-09 10:05

Fra : knud

Dato : 03-02-09 16:07

Fra : Dak

Dato : 03-02-09 16:10

Men det var jo ikke det han fik bøden for? så den del af historien er
vel bare irrelevant..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 01:55

On Feb 3, 7:02 pm, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Ingen er forhåbentlig dumme nk til at hoppe ind i en bil hvor der sidder
> 30kg  slædehund på forsædet

Måske ikke, men den kan jo måske lokkes ud.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 01:56

On Feb 4, 8:00 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Henrik Stidsen skrev:>> Så havde han menlig skulle vedgå at han selv (eller hans makker) havde
>
> Hvis du kommer på motorvejen, og der foran dig er en lastbil ved at
> overhale en anden, hvad gør du så?

Holder passende afstand til den forankørende og venter til den har
overhalet færdig.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 10:05

Christian B. Andresen skrev:
> Holder passende afstand til den forankørende og venter til den har
> overhalet færdig.

Og reelt?

Fra : N/A

Dato : 04-02-09 10:05

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 02:44

On Feb 4, 10:04 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:>>>> Så havde han menlig skulle vedgå at han selv (eller hans makker) havde
>
> Og reelt?

Mig ?
Som ovenfor.
Jeg er selvfølgelig træt af de overhalinger som tager lang tid, men er
den først i gang er der jo ikke noget at gøre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 15:43

Christian B. Andresen skrev:
> Mig ?
> Som ovenfor.
> Jeg er selvfølgelig træt af de overhalinger som tager lang tid, men er
> den først i gang er der jo ikke noget at gøre.

Lad os sige det på den måde at at jeg vil se det før jeg tror på at du
gør det anderledes end de fleste andre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 18:33

> Lad os sige det på den måde at at jeg vil se det før jeg tror på at du
> gør det anderledes end de fleste andre.

Hvorfor skulle vi nogensinde tro på at du kører bedre og mere hensynsfuldt
end det værste afskum transportbranchen kan præsentere? Du tror ikke på
hvad andre siger, hvorfor skulle vi tro på hvad du siger.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 19:12

Henrik Stidsen skrev:
> Hvorfor skulle vi nogensinde tro på at du kører bedre og mere hensynsfuldt
> end det værste afskum transportbranchen kan præsentere? Du tror ikke på
> hvad andre siger, hvorfor skulle vi tro på hvad du siger.

Nu har du jo ikke lige det allerstørste grundlag at afgøre hvordan jeg
geberter mig i trafikken på.

Hvad jeg mener har du tilgengæld læst en del om.

Men der er tilsyneladende nogen der har svært ved at skille de to ting ad.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 19:18

Finn Guldmann skriver:

> Nu har du jo ikke lige det allerstørste grundlag at afgøre hvordan jeg
> geberter mig i trafikken på.

Men du har til, hvordan Christian geberder sig?

Du har selv ofte fortalt om, hvordan du geberder dig....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 20:51

> Nu har du jo ikke lige det allerstørste grundlag at afgøre hvordan jeg
> geberter mig i trafikken på.

Jo, alt det du selv har fortalt om det. Men iflg. din egen udtalelse til
Christian nu har det absolut intet at sige. Det er ikke troværdigt hvad man
selv fortæller om sin kørsel siger du jo.

> Hvad jeg mener har du tilgengæld læst en del om.
> Men der er tilsyneladende nogen der har svært ved at skille de to ting
> ad.

Siger du at alt hvad du hidtil har leveret af input om hvordan man bør begå
sig i trafikken udelukkende er teori for dig og at du selv kører ligeså
råddent som de lastbilchauffører du ellers plejer at tage afstand fra?

Det er ikke for at mobbe dig, jeg kan seriøst ikke forstå hvad du mener.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 21:11

Henrik Stidsen skrev:
> Jo, alt det du selv har fortalt om det. Men iflg. din egen udtalelse til
> Christian nu har det absolut intet at sige. Det er ikke troværdigt hvad man
> selv fortæller om sin kørsel siger du jo.

Og du har husket at skelne mellem hvor jeg beskriver min adfærd og hvor
jeg beskriver hvordan jeg mener tingene bør være?

> Siger du at alt hvad du hidtil har leveret af input om hvordan man bør begå
> sig i trafikken udelukkende er teori for dig og at du selv kører ligeså
> råddent som de lastbilchauffører du ellers plejer at tage afstand fra?

Det er så din S/H tolkning af tingene. Den vil jeg ikke forsvare mig
overfor.

> Det er ikke for at mobbe dig, jeg kan seriøst ikke forstå hvad du mener.

Undrer mig ikke. Det vil ikke være første gang du viser problemer med at
skille teori og virkelighed.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 21:45

> Og du har husket at skelne mellem hvor jeg beskriver min adfærd og
> hvor jeg beskriver hvordan jeg mener tingene bør være?

Det er fuldstændig irrelevant at skulle skelne i denne sammenhæng. Det jeg
undrer mig over er det du skrev til Christian:
"Lad os sige det på den måde at at jeg vil se det før jeg tror på at du
gør det anderledes end de fleste andre."

Mao, selvom Christian altid har sagt han kører pænt og ikke har givet
anledning til at tro andet så mener du at han er utroværdig og du siger
direkte at du tror han lyver når han siger han vil køre korrekt og pænt.
Det er der problemet opstår - for hvis det virkelig er det du mener,
hvorfor skulle vi så kunne tro på hvad du siger om din egen kørsel?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 21:51

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> Det er der problemet opstår - for hvis det virkelig er det du mener,
> hvorfor skulle vi så kunne tro på hvad du siger om din egen kørsel?

Det kan da godt være jeg skulle havde nøjes med at skrive "Gloriepudsning"

Det er almindeligt forekommende at det man siger man gør og det man gør
er to forskellige ting.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 22:19

> Det kan da godt være jeg skulle havde nøjes med at skrive
> "Gloriepudsning"

> Det er almindeligt forekommende at det man siger man gør og det man
> gør er to forskellige ting.

Og det gælder også for dig selv eller hvad?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-09 23:47

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke for at mobbe dig

Øv :)

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-09 18:16

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Øv :)

Syns det var på tide at overlade det job til en anden - du må gerne
overtage ;)

Fra : N/A

Dato : 05-02-09 13:20

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 06:01

On Feb 4, 1:48 pm, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> Hvis du nu læste det hele ville du se at jeg havde været forbi en gang  hvor
> pizzaen blev bestilt og betalt .. Den stod klar på disken da jeg kom igen
> så ja det tager under 1 min

Hvad så 1. gang du var forbi

Fra : Martin Christiansen

Dato : 04-02-09 22:54

"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit bud er at du ikke har verdens bedste sag, og jeg gætter på du får lov
> til at betale.
>
> MVH Peter C:

Det er også mit bud - men hvis du virkelig synes bøden er så grinagtig, må
du da gerne grine din røv i laser, mens du kører dankortet igennem....

-Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-09 01:14

On Feb 4, 3:43 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> Lad os sige det på den måde at at jeg vil se det før jeg tror på at du
> gør det anderledes end de fleste andre.

Nu skriver du de fleste, det betyder at der er en gruppe som er de få.
Det kunne jo være at jeg tilhører den ikke ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-02-09 13:20

Christian B. Andresen skrev:
> Nu skriver du de fleste, det betyder at der er en gruppe som er de få.
> Det kunne jo være at jeg tilhører den ikke ?

Du skal anstrenge dig noget mere hvis du vil have mig til at tro det.

Hvis jeg bruger det forhold jeg kan konstatere ude trafikken mellem
dydsmønstrene og ikke-dydsmønstrene skal der være virkelig mange
skabslæsere i grupper for at der kan blive plads til blot et enkelt
dydsmønster herinde.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-09 16:46

Finn Guldmann skriver:

> [...]
> dydsmønstrene og ikke-dydsmønstrene skal der være virkelig mange
> skabslæsere i grupper for at der kan blive plads til blot et enkelt

Fint, vi tager den lige med truckere:

Folmer kører pænt, det har han skrevet om mange gange og da der kun er
plads til 1 dydsmønster, må du jo nødvendigvis køre lige så råddent som
det du prædiker.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-02-09 19:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Fint, vi tager den lige med truckere:
> Folmer kører pænt, det har han skrevet om mange gange og da der kun er
> plads til 1 dydsmønster, må du jo nødvendigvis køre lige så råddent som
> det du prædiker.

Har du set at jeg har skrevet at jeg skulle havde sluttet mig til
"Gloriepudserne"?

Jeg skal lige for god ordens skyld nævne at jeg ikke har set Folmer gøre
det heller.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-02-09 16:03

oz3bto forklarede:
--- snip en grinagtig historie ---
Jeg ved godt hvem der mest grineren i den historie,
og det er ikke politiet

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Leonard

Dato : 03-02-09 16:17

oz3bto wrote:

> [...]

træffe foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan
benyttes af andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i
funktion. Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke
typer låseanordninger der skal anvendes.

En hund er ikke at regne for påbudt anordning til tyverisikring, selvom
den måske er ligeså effektiv.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-02-09 16:26

Leonard skrev:
> [...]
> typer låseanordninger der skal anvendes.
> En hund er ikke at regne for påbudt anordning til tyverisikring, selvom

Har du kunnet finde noget om hvad de påbudte anordninger er?

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 03-02-09 17:32

On Tue, 03 Feb 2009 16:25:37 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Har du kunnet finde noget om hvad de påbudte anordninger er?
Kan det være ret meget andet end minium "Nøglen taget ud af
tændingslåsen og dørene låst" ?

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-02-09 19:50

Hans Kjærgaard skrev:
> Kan det være ret meget andet end minium "Nøglen taget ud af
> tændingslåsen og dørene låst" ?

Jeg var mere ude efter at se evt. faktiske regler.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-02-09 21:05

Hans Kjærgaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

> Kan det være ret meget andet end minium "Nøglen taget ud af
> tændingslåsen og dørene låst" ?

Ja. Alle biler skal være udstyret med en ratlås. Det er den der menes med
"godkendt tyverisikring".

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-09 07:43

> Ja. Alle biler skal være udstyret med en ratlås. Det er den der menes med
> "godkendt tyverisikring".

Og startspærre, ikke?

Med nøglen i kan man ikke ligefrem sige at hverken ratlås eller startspæære
har været i effekt...

Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-09 20:09

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Og startspærre, ikke?
>
> Med nøglen i kan man ikke ligefrem sige at hverken ratlås eller
> startspæære har været i effekt...

Hmmm, der står i loven at et køretøj skal være udstyret med - men ikke at
det SKAL være i funktion. )

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 20:52

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Hmmm, der står i loven at et køretøj skal være udstyret med - men ikke
> at det SKAL være i funktion. )

Jo, der står det skal være sat i funktion.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-02-09 19:35

> Har du kunnet finde noget om hvad de påbudte anordninger er?

Kravene til tyverisikring på køretøjer er således:

10.05.021 Personbil M1
(1) Personbil M1 skal være forsynet med tyverisikring, der opfylder de
konstruktive
bestemmelser i

a) ECE-regulativ 18-02,
b) Rådets direktiv 74/61/EØF som ændret ved 95/56/EØF, eller
c) amerikansk standard FMVSS 114.

Dokumentation kan bestå i:
- Godkendelse og mærkning i henhold til ECE-regulativ 18,
- godkendelse i henhold til EF-direktiv 74/61/EØF, eller
- erklæring fra fabrikant eller dennes repræsentant.
Dokumentation afleveres ved syn med henblik på første registrering af bil,
der
ikke er omfattet af en typegodkendelse udstedt på ikrafttrædelsesdatoen
eller
senere.
Der skal dog ikke afleveres særskilt dokumentation, såfremt der afleveres en
generel erklæring i form af:
- Typeattest underskrevet af godkendelsesindehaveren på
ikrafttrædelsesdatoen
eller senere, eller
- typegodkendelse underskrevet på ikrafttrædelsesdatoen eller senere, som
er forsynet med erklæring om opfyldelse af gældende krav (fortrykt på
nyere typegodkendelser).

Personbil M1, der tidligere har været registreret som anden køretøjsart, jf.
dog
pkt. 10.05.024 (1), kan godkendes med
- fastmonteret, (u)original tyverisikring eller
- løs, uoriginal tyverisikring, fx af bøjletypen, som låser omkring rat og
bremsepedal.

Før 01.04.02: Personbil M1 skal opfylde de konstruktive bestemmelser i
Rådets direktiv 74/61/EØF eller ECE-regulativ 18.

Før 01.05.77: Personbil M1, der som brugt er registreret første gang her i
landet
inden denne dato, skal være tyverisikret i det omfang, den
som fabriksny var tyverisikret.

Før 01.10.72: Personbil M1 skal være tyverisikret i det omfang, den som
fabriksny var tyverisikret.

10.05.024 Varebil N1
(1) Varebil N1, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3.000 kg, følger
reglerne for
personbil M1.

Varebil på 3000 kg eller under følger personbil.

Mvh
Kent Nielsen

Fra : Sørensen

Dato : 03-02-09 17:10

"oz3bto" <no@in.dk> skrev >
> Får en mindre skideballe for a lade bilen stå ulåst med nøgle i.. Enhver
> kunne jo stjæle den

Ja det er sku også tåbeligt, hvor svært er det lige at tage nøglen med ??

vh.
Sørensen

Fra : Janner

Dato : 03-02-09 17:24

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Den måtte jeg indkassere igår.. Dvs. jeg nægtede så en dommer skal afgøre
> det

Kan sagtens se det morsomme i din sag, men vil æde min hat på du taber en
evt. retsag.

Der er allerede henvist til:

> [...]
> funktion. Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke
> typer låseanordninger der skal anvendes.

Kommer alt til alt med en betjent som vidne samt ovenstående nedskrevet som
lov er chancerne små for du slipper...

Er hunden så stor og farlig som du gør den til kunne denne uagtet få bilen i
gear hvilket er til kraftig fare for omgivelserne.

Og en hund er jo desværre ikke godkendt som tyveri sikring i en bil.

Så det er bare at betale ved kasse 1 selv om du finder det lidt som et
paradox.

/jan

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 03-02-09 19:55

Janner wrote:
> Er hunden så stor og farlig som du gør den til kunne denne uagtet få bilen i
> gear hvilket er til kraftig fare for omgivelserne.

Det må være noget af en fremmelig hund, når den kan koble ud og sætte
bilen i gear - med mindre bilen er med automatgear, men selv dét har jeg
svært ved at forestille mig at hunden kan få skiftet fra P til et andet
gear.

> Og en hund er jo desværre ikke godkendt som tyveri sikring i en bil.

Hvis der er noget at få bøde for, må det være at bilen er ulåst.

Med lidt samarbejde kunne en kvik tyveknægt åbne døren og lokke hunden
væk, hvorefter hans makker stjæler bilen.

Fra : Kåre

Dato : 03-02-09 22:50

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gma3ud$u0$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> bilen i gear - med mindre bilen er med automatgear, men selv dét har jeg
> svært ved at forestille mig at hunden kan få skiftet fra P til et andet

Prøv at sætte din bil i tomgang i frigear.
Prøv så at se om ikke du kan smide den i første eller tredje.
Jeg har haft biler hvor det er svært, men har haft/har bil hvor det snildt
kunne lade sig gøre (Toyota).

Kender en der i sine unge dage kørte nye Toyotaer fra een forhandler til en
anden.
De morede sig med at kunne køre hele distancen stort set uden at røre
koblingen...bare et hurtigt gearskifte, så går det nok næsten uden mislyde.

Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 22:54

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev :

>De morede sig med at kunne køre hele distancen stort set uden at røre
>koblingen...bare et hurtigt gearskifte, så går det nok næsten uden mislyde.

Det kan man da med de fleste biler - hvor syncromesh'en er iorden

yndet sport, når man ikke gider koblingen ;)

(de få gange man kører uden pløre)
--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 08:00

jan_stevns skrev:
> Det kan man da med de fleste biler - hvor syncromesh'en er iorden

Det er da lettere at gøre med biler uden syncromesh. Det kræver blot at
man kan køre bil.

Inden syncromesh blev standard i lastbiler havde man valget mellem at
lære sin bil at kende så man kunne skifte gear uden at bruge kobling,
eller at bruge dobbelt udkobling.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-02-09 00:29

Kåre wrote:
> Prøv at sætte din bil i tomgang i frigear.
> Prøv så at se om ikke du kan smide den i første eller tredje.

I tomgang, med håndbremsen trukket, uden at den går i stå?
(går helt klart ud fra at håndbremsen var trukket).

Fra : Steffen

Dato : 03-02-09 17:25

oz3bto <no@in.dk> wrote:

> Ser godt at der holder en politi bil på P pladsen overfor og jeg pakere ved
> kantstenen som jeg plejer og lader bilen stå i tomgang

Hvorfor stoppede du ikke motoren, den må være den taxichauffør-holdning
om at "jeg ved bedst, jeg kan alt bedre end andre, jeg kører som det
passer mig og så behøver jeg ikke at overholde de regler der gælder for
alle andre"

Fra : carsten

Dato : 03-02-09 18:36

> [...]
> og hente vores pizzaer som er betalt og færdig (Bestilte på vejen ud med

Måske grinagtigt...men ikke desto mindre er det ulovligt at lade bilen stå i
tomgang.......
Håber pizzaerne var super gode....de bliver nemlig dyre

Mvh Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 21:43

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev :

>Måske grinagtigt...men ikke desto mindre er det ulovligt at lade bilen stå i
>tomgang.......

Nej det er da ej ......

>Håber pizzaerne var super gode....de bliver nemlig dyre

Det tror jeg ikke du skal forvente - dommerne er ikke dumme, og
betjenten har demonstreret tyverisikringen virker
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-09 22:21

jan_stevns skriver:

> Nej det er da ej ......

I over 1 minut, hvis vi skal gå efter reglerne for Kolding.

Det bliver sjovt om de skal til at tælle sekunder for, hvor lang tid det
tager at hente pizza.....

Ikke at jeg fatter at man lader slæden gå i tomgang. Er brændstof da for
billigt?

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 22:42

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>I over 1 minut, hvis vi skal gå efter reglerne for Kolding.

Nu mener manden jo ogå det var under 1 minut !

>Det bliver sjovt om de skal til at tælle sekunder for, hvor lang tid det
>tager at hente pizza.....

det er ikke det sagen handler om

>Ikke at jeg fatter at man lader slæden gå i tomgang. Er brændstof da for
>billigt?

Jeg gør det sgu' da også af og til - gider ikke altid stoppe og
starte motoren

og jeg har da også oplevet en kedelig karl, der skulle have rumpen
syet sammen igen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per H

Dato : 04-02-09 00:36

On Tue, 03 Feb 2009 22:20:57 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>tager at hente pizza.....
>

>Ikke at jeg fatter at man lader slæden gå i tomgang. Er brændstof da for
måske ville han have noget varme i bilen. Jeg kunne sikkert finde på
det samme, Men nu spiser jeg ikke pizza længere,

per

Fra : KASO

Dato : 04-02-09 07:15

> Det tror jeg ikke du skal forvente - dommerne er ikke dumme, og
> betjenten har demonstreret tyverisikringen virker

Nej - han har vist, at han ikke har erfaring med hunde. Selv om du ikke tror
det, er der en del, med forstand på hunde, der godt kan gå ind. Jeg har en
kollega med en velvoksen hund (Berner), der fik indbrud. Tyven havde
specialiseret sig i huse med hunde - for så troede ejerne ikke, at det var
nødvendigt med anden tyverisikring. Hunden lå og rystede under bordet, da de
kom hjem.....

Noget andet er, at det er tåbeligt at efterlade bilen i tomgang. Er der
fordi du er bevægelseshæmmet, så du ikke kan dreje nøglen - eller kan du
bare godt lide unødig forurening?

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-09 13:51

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Noget andet er, at det er tåbeligt at efterlade bilen i tomgang. Er der
> fordi du er bevægelseshæmmet, så du ikke kan dreje nøglen - eller kan du

Ser ingen grund til at slukke bilen for 1 min .. er ret sikker på at en
extra start med en 3 liters diesel motor forurener mere som 1 min tomgang

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 14:02

oz3bto wrote:

> Ser ingen grund til at slukke bilen for 1 min .. er ret sikker på at
> en extra start med en 3 liters diesel motor forurener mere som 1 min
> tomgang

Der er vist mange ting, som er anderledes end du tror.

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 17:30

oz3bto skriver:

> Ser ingen grund til at slukke bilen for 1 min .. er ret sikker på at en
> extra start med en 3 liters diesel motor forurener mere som 1 min tomgang

Hvorfor skulle den det?

Fra : KASO

Dato : 04-02-09 20:40

> Ser ingen grund til at slukke bilen for 1 min .. er ret sikker på at en
> extra start med en 3 liters diesel motor forurener mere som 1 min tomgang

Nåhh-ja - det må være derfor alle bilfabrikanterne nu indfører start-stop
automatic - det er for at få forbrug og forurening i vejret

Nej-du - det er stik modsat!

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-09 21:23

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Nåhh-ja - det må være derfor alle bilfabrikanterne nu indfører start-stop
> automatic - det er for at få forbrug og forurening i vejret

Næææh, det er for at få afgiftsreduktion/foregøgle mindre
gennemsnitsforbrug, for at kunderne vil købe deres biler...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : KASO

Dato : 04-02-09 22:48

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Næææh, det er for at få afgiftsreduktion/foregøgle mindre
> gennemsnitsforbrug, for at kunderne vil købe deres biler...

Du tror måske også på historien om at det forøger forbruget - trods at tests
viser det modsatte?

Du ved godt, at Danmark er et ganske ubetydeligt marked for bilfabrikkerne -
og derfor er laver de ikke specialudvikling ifht. danske afgiftsregler -
ikke?

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-09 22:26

> Du tror måske også på historien om at det forøger forbruget - trods at
> tests viser det modsatte?

Næææh, det tror jeg ikke, men besparelse på op til 11% er i mine øjne totalt
overdreven og utopi...

> Du ved godt, at Danmark er et ganske ubetydeligt marked for
> bilfabrikkerne - og derfor er laver de ikke specialudvikling ifht. danske
> afgiftsregler - ikke?

Jo, det ved jeg godt. Hykleriet omkring CO2-udledningen har nået et
verdensomspændende omfang.

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-09 06:13

"Henrik B." skriver:

> Jo, det ved jeg godt. Hykleriet omkring CO2-udledningen har nået et
> verdensomspændende omfang.

Det er der vidst ingen tvivl om.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-09 10:38

Henrik B. skrev:
> Næææh, det tror jeg ikke, men besparelse på op til 11% er i mine øjne
> totalt overdreven og utopi...

Ligesom da en journalist påstod at lastbilerne kunne spare op til 28% på
diesel ved at komme på økonomikursus? Fordi det havde han selv gjort på
en tur på 33 km.

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-09 13:58

> [...]
>
> Noget andet er, at det er tåbeligt at efterlade bilen i tomgang. Er der
> fordi du er bevægelseshæmmet, så du ikke kan dreje nøglen - eller kan du

Rigtig ja .. nogen hunderacer kan man manipulere med bla schæfere
labradors m.m.

Lige slædehundene kan man ikk såen lige få til at lystre .. Ja ejeren kan
endog selv have problemer af og til

Vi har skam haft besøg af en gut der mente at han kunne tale enhver hund til
rette.. Den gik bare ikke

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 17:31

oz3bto skriver:

> Lige slædehundene kan man ikk såen lige få til at lystre .. Ja ejeren kan
> endog selv have problemer af og til

Ja, vil man have bilen, holder man en hare op foran sideuden, slipepr
den løs og åbner døren. Så er bilen ganske ledig, det tager under 30
sekunder.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 18:02

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja, vil man have bilen, holder man en hare op foran sideuden, slipepr
> den løs og åbner døren. Så er bilen ganske ledig, det tager under 30
> sekunder.

Så er der bare lige det at du skal ud og fange haren først.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 22:43

"oz3bto" <no@in.dk> skrev :

>Er sku spændt på hvad det ender med .. Betaler ihvertfald ikke frivilligt
>Hunden har før bevist sit værd mod tyveknægte .. Den sidste måtte syes med
>18 sting i den ene røvballe og der foreligger politi rapport

Huskl lige at fortælle når sagen skal i retten !!

*Jeg* kommer og lytter spændt - det skal jeg nok sørge for andre også
gør ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per H

Dato : 04-02-09 00:25

On Tue, 3 Feb 2009 15:01:32 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> skrev:

>Ender med at give mig en bøde for at have henstillet bilen uden at sikre den
>mod tyveri (Han kaldte det noge finere)

Utroligt at politiet pludselig har tid til sådanne noget, pjat i mine
øjne.

Det er vist også det eneste de har tid til.

Men forøvrigt snupper de bare beløbet via din arbdsgiver, når du taber
sagen. øv bøv.
Og bruger du hunden til at sikre din bil, får du sikkert også en bøde
for det, for tænk hvis tyven kom til skade..

per

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-09 00:34

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og bruger du hunden til at sikre din bil, får du sikkert også en bøde
> for det, for tænk hvis tyven kom til skade..

Bare der er skiltet med det så må en hund flå en evt. tyv og der sidder
netop fine "Her vogter jeg" skilte på bilen samt indgange til vores grund

Fra : Per H

Dato : 04-02-09 00:41

On Wed, 4 Feb 2009 00:34:25 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Bare der er skiltet med det så må en hund flå en evt. tyv og der sidder
>netop fine "Her vogter jeg" skilte på bilen samt indgange til vores grund

Uhh det er dejligt, Så kan de sku lære det..

per

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-02-09 08:27

> [...]
> Hunden har før bevist sit værd mod tyveknægte .. Den sidste måtte syes med
> 18 sting i den ene røvballe og der foreligger politi rapport
Hvis den sidder på forsædet er det vel bare at åbne døre, lukke gødyret ud
og hoppe ind og køre!

Stef

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-09 13:52

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hunden er da hoppet om foran og betjenten mente

> Hvis den sidder på forsædet er det vel bare at åbne døre, lukke gødyret ud
> og hoppe ind og køre!
>
> Stef

Ja hvis du vil lukke 30 kg slædehund ud til dig selv så værsko .. Den løber
snildt 10-20 km i jagten på dig

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 14:04

oz3bto wrote:

> Ja hvis du vil lukke 30 kg slædehund ud til dig selv så værsko .. Den
> løber snildt 10-20 km i jagten på dig

Hvorfor skulle slædehunden bruge energi på at jagte mig, hvis jeg
lukker den ud i frihed?
Kunne det ikke tænkes, at den først ville nyde friheden og løbe lidt
rundt og snuse, imens jeg sætter mig ind på sædet og lukker døren?

Og du kan jo ikke sammenligne med hvad den gør, når du lukker den ud.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 15:54

Leonard skrev:
> [...]
> rundt og snuse, imens jeg sætter mig ind på sædet og lukker døren?
> Og du kan jo ikke sammenligne med hvad den gør, når du lukker den ud.

Nu skulle næsten have lov at prøve.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-02-09 15:23

> Ja hvis du vil lukke 30 kg slædehund ud til dig selv så værsko .. Den
> løber snildt 10-20 km i jagten på dig
Hvem siger folk ville løbe,det er da bare lukke den ud, sige hej, gi den en
kiks og sætte sig ind. Hvis hunden overfalder folk fordi de åbner døren er
der efter min mening noget træning der skal overvejes, sæt nu du havde fået
et ildebefindende eller lign, så var der ikke nogle der kunne hjælpe dig,
men mindre de pasificerede hunden!

Eksempler på tomgangs/nøgle episoder, så kan du selv bedømme om du syntes
det er forsvarligt at efter lade bilen tændt eller med nøglerne i
http://www.jv.dk/artikel/589792
http://ekstrabladet.dk/112/article1111590.ece
http://fpn.dk/penge/bank_forsikring/article1342037.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article108280.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article114340.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article1119679.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article110937.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article1075044.ece

Stef
Hvis vovse ville blive vildt lykkelig hvis der var nogle der lukkede den ud
af bilen, men ok jeg slukker og låser også min bil.

Fra : KASO

Dato : 04-02-09 23:15

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvis du vil lukke 30 kg slædehund ud til dig selv så værsko .. Den
> løber snildt 10-20 km i jagten på dig

Nu er 30kg spidshund ikke alverden - jeg har selv 25kg ikke-helt-udvokset
her af slagsen - og jeg ville ikke stole blindt på at ingen ville kunne
overbevise den om at flytte sig. Du kunne også blive overrasket....

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-02-09 14:14

oz3bto wrote:

> Får en mindre skideballe for a lade bilen stå ulåst med nøgle i.. Enhver
> kunne jo stjæle den

Mens der holder en politibil lige overfor? Næppe...

Ebbe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-09 18:37

Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk> wrote in

> Mens der holder en politibil lige overfor? Næppe...

....og det var jo netop derfor han ikke låste bilen ikke sandt?

Fra : Mikael

Dato : 04-02-09 07:50

On 3 Feb., 15:01, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Den måtte jeg indkassere igår.. Dvs.  jeg nægtede så en dommer skal afgøre
> det

Helt ærligt. Du har brudt loven, det har du indrømmet her.
Du har fået en bøde. Betal den og lad være med at bruge mine
skattekroner på at gå i retten med en sag som du åbenlyst vil tabe
Gem din stædighed til en anden gang hvor du har noget at have det i.
Det kan godt være at din hund er god, men det kræver trods alt ikke
alt verden at sætte en hund ud af drift.

Mikael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-02-09 16:05

[...]

Nææ sidst nogle af vores venner havde "besøg" havde Schæferen fået en gang
peberspray.

Stef

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 16:03

Mikael skrev:
> [...]
> Det kan godt være at din hund er god, men det kræver trods alt ikke
> alt verden at sætte en hund ud af drift.

Og fordi politikerne bar bestemt at sådan og sådan skal virkeligheden
være bøjer du blot nakken og siger "Javel"?

Nu lever vi heldigvis ikke i et samfund hvor vi er forbudt at have en
mening om hvad der er rigtig og hvad der er forkert.

Fordi man er politiker og/eller flertallet har man jo ikke automatisk ret.

Fra : alexbo

Dato : 04-02-09 16:36

"Finn Guldmann" skrev

> Og fordi politikerne bar bestemt at sådan og sådan skal virkeligheden være
> bøjer du blot nakken og siger "Javel"?

Og fordi man mener at reglerne er fornuftige betyder det ikke at man har
bøjet nakken.

>Nu lever vi heldigvis ikke i et samfund hvor vi er forbudt at have en
>mening om hvad der er rigtig og hvad der er forkert.

Det mærkelige er at de der synes det er godt at man har lov at have en
mening, har så svært ved at forstå at der findes andre meninger end deres
egen.

Jeg synes oz3bto har opført sig fuldstændig som EscortBrian der lige så
snart han ser en politibil gasser op
og laver hjulspin, stiller sig uforstående op når han bliver stoppet, men
skynder sig at fortælle vennerne om sin store bedrift.
Et stort barn, se hvad jeg kan og se min store hund.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 17:59

alexbo skrev:
> Og fordi man mener at reglerne er fornuftige betyder det ikke at man har
> bøjet nakken.

Det skriver jeg jo heller ikke. Blot det at DU mener reglerne er ok
betyder det jo ikke at alle andre også skal syntes at de er ok.

> Det mærkelige er at de der synes det er godt at man har lov at have en
> mening, har så svært ved at forstå at der findes andre meninger end deres
> egen.

Og det mener du jeg har?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 17:33

Finn Guldmann skriver:

> Fordi man er politiker og/eller flertallet har man jo ikke automatisk ret.

Altså har du ikke ret, når du som trucker overskrider
hastighedsgrænserne?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 18:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Altså har du ikke ret, når du som trucker overskrider
> hastighedsgrænserne?

Kan du kende forskel på hvad "man" gør og hvad "man" mener?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 18:27

Finn Guldmann skriver:

> Kan du kende forskel på hvad "man" gør og hvad "man" mener?

Ja.

Det du gør det mener du.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 19:10

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja.
> Det du gør det mener du.

Det kunne du så ikke.

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 19:33

Finn Guldmann wrote:

> Kan du kende forskel på hvad "man" gør og hvad "man" mener?

Hvis ikke du mener det du gør, så lad være.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 19:46

Leonard skrev:
> Hvis ikke du mener det du gør, så lad være.

Vil det sige at i din verden kan man ikke have en mening om at en lov er
forkert uden at man også overtræder den?

Fra : Leonard

Dato : 04-02-09 22:18

Finn Guldmann wrote:

> Vil det sige at i din verden kan man ikke have en mening om at en lov
> er forkert uden at man også overtræder den?

Jo, man kan blive nødt til at overholde love, som man mener er forkert,
men nu vender du også tingene på hovedet.
For det meste gør folk ting, bare fordi sådan gør de, uden at mene
noget med det. Fx. kører de fleste lastbiler konsekvent for hurtigt,
nok ikke fordi ratholderen synes loven er forkert, men fordi sådan gør
de bare og det er blevet en vane.

--
Leonard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-09 17:16

Mikael skrev:

> Du har fået en bøde. Betal den og lad være med at bruge mine
> skattekroner på at gå i retten med en sag som du åbenlyst vil tabe

Hvis han taber, skal han vel også betale sagsomkostningerne -> ingen
skattekroner?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-09 18:01

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Hvis han taber, skal han vel også betale sagsomkostningerne -> ingen
> skattekroner?

Nej, det skal han ikke. Taber han er det kun bøden der skal betales.

Dog selvfølgelig, skal han selv betale hvis han "medbringer" en advokat.
Men nogen har forsikringer der dækker den slags.

Fra : Mikael

Dato : 04-02-09 16:19

On 4 Feb., 16:02, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> Og fordi politikerne bar bestemt at sådan og sådan skal virkeligheden
> være bøjer du blot nakken og siger "Javel"?

Nej det gør jeg ikke, men bliver jeg straffet for at bryde loven,
betaler jeg bøden. Mener jeg at jeg er ved at blive straffet for noget
jeg ikke har gjort vil jeg naturligvis protestere.

> Nu lever vi heldigvis ikke i et samfund hvor vi er forbudt at have en
> mening om hvad der er rigtig og hvad der er forkert.

Det er jeg fuldstændigt enig i, men bliver man nappet med fingrene i
kagedåsen må man ta sin straf, i stedet for at klynke og belaste, det
i forvejen belastede retssystem.

> Fordi man er politiker og/eller flertallet har man jo ikke automatisk ret..

Nej men så må man give sin mening tilkende overfor dem som vedtager
disse love.

Jeg er egentlig ikke uenig i at det måske er i småtingsafdelingen at
få en bøde for, men når det nu er sket og manden har indrømmet at han
har gjort det han bliver anklaget for, så er der kun en mulighed i min
verden. Ta en tudekiks og betal ved kasse 1.

Mikael

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-02-09 12:53

Mikael skrev:
> Nej det gør jeg ikke, men bliver jeg straffet for at bryde loven,
> betaler jeg bøden. Mener jeg at jeg er ved at blive straffet for noget
> jeg ikke har gjort vil jeg naturligvis protestere.

Og hvor er det så lige at det er forskellig fra det andre har gang i?

> Det er jeg fuldstændigt enig i, men bliver man nappet med fingrene i
> kagedåsen må man ta sin straf, i stedet for at klynke og belaste, det
> i forvejen belastede retssystem.

Det er jo "at bøje nakken".

> Nej men så må man give sin mening tilkende overfor dem som vedtager
> disse love.

Det gør man, bl.a, ved at prøve deres "udgydelser" ved retten.

> [...]
> har gjort det han bliver anklaget for, så er der kun en mulighed i min
> verden. Ta en tudekiks og betal ved kasse 1.

Eller være uenig i grundlaget for bøden, og prøve den ved retten. Det er
en ret vi har, og som måske, hvis flere brugte den ret, kunne få ændret
på nogle ting. (Her ikke blot i den pågældende sag, men mere generelt,
ikke blot at "bøje nakken".)

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 08:01

Mikael <MikLarsen@gmail.com> skrev :

> [...]
>skattekroner på at gå i retten med en sag som du åbenlyst vil tabe
>Gem din stædighed til en anden gang hvor du har noget at have det i.

Helt ærligt - Vi bidrager alle til driften af retvæsnet - og dit
beskedne bidrag til samme, betyder ikke at du er herre og mester, om
man skal have muligheden for at få en sag prøvet.

I denne sag, er det tåbeligt som folk har travlt med at skyde på
budbringeren ........

Når betjenten påstår at bilen ikke er sikret, og nægter at efterprøve
det, på opfordring, er det en klar sag til en dommers lattermuskler.

Den er rigeligt underholdningværdien værd

At du ikke kan se den side af sagen, er sådan set dit eget problem.

Jeg hed da også en parkeringsbøde i retten omkring en parkeringsbøde -
for parkering på Hovedvej uden for bebygget område

Synd for politiet , det ikke var en hovedvej !
--
Jan_stevns

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 05-02-09 11:02

On Thu, 05 Feb 2009 08:00:49 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>det, på opfordring, er det en klar sag til en dommers lattermuskler.
>
>Den er rigeligt underholdningværdien værd
Er der nogen der vil betale til OP hvis han skulle tabe sagen ved
retten, altså dække hans omkostninger til advokat, tabt
arbejdsfortjeneste, etc. ?
At tage sagen til retten koster nu engang noget (Udover de udgifter
samfundet har til det), man bør have en advokat, de er ikke gratis og
overstiger det han kan forventes at få i bøde.
At være selvmøder (også kaldet selvmorder) i retten er i mange
tilfælde det samme som at tabe sagen på forhånd.

/Hans

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-02-09 15:34

Hans Kjærgaard wrote:
> [...]
> samfundet har til det), man bør have en advokat, de er ikke gratis og
> overstiger det han kan forventes at få i bøde.

Hvis han vinder sagen, betaler politiet så ikke sagens omkostninger,
inkl. den advokat han fik til at føre sagen?

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 05-02-09 19:36

On Thu, 05 Feb 2009 15:33:34 +0100, "Jens C. Hansen"
<*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Hvis han vinder sagen, betaler politiet så ikke sagens omkostninger,
>inkl. den advokat han fik til at føre sagen?
Vinder = "han slipper for bøden", taber = "han skal betale bøden",
hvad omkostninger han/politiet måtte have haft er det udvedkommende.

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-09 22:32

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Vinder = "han slipper for bøden", taber = "han skal betale bøden",
> hvad omkostninger han/politiet måtte have haft er det udvedkommende.

Unskyld mig, men var det ikke dig som startede på at tale om omkostninger -
og endda lige herover???

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Mikael

Dato : 05-02-09 01:25

On 5 Feb., 08:00, jan_stevns wrote:
> [...]

> beskedne bidrag til samme, betyder ikke at du er herre og mester, om
> man skal have muligheden for at få en sag prøvet.

Det mener jeg skam heller ikke, men jeg synes stadig det er spild af
tid og penge og der var måske andre retssager der var vigtigere at få
afprøvet i retten.
Hvordan tror du det går hvis alle vil ha prøvet alt i retten fordi de
er utilfredse med loven,

> I denne sag, er det tåbeligt som folk har travlt med at skyde på
> budbringeren ........

Hvorfor? Manden indrømmer at han har brudt loven og vil belaste
retssystemet fordi han er stædig.

> Når betjenten påstår at bilen ikke er sikret, og nægter at efterprøve
> det, på opfordring, er det en klar sag til en dommers lattermuskler.

Men han gør det næppe for at give en dommer en sjov oplevelse. Hvis
det endelig kom så vidt at betjentenville afprøve tyverisikringen,
hvad så når hunden havde fået en gang peberspray eller betjenten havde
brugt sin tjenstepistol for derefter at konkludere at den
tyverisikring måske alligevel ikke var så effektiv? Ville ejeren så
godtage bøden og sige "Ok, den var ikke effektiv nok"

> Den er rigeligt underholdningværdien værd

Nu mener jeg ikke det er min opgave at underholde dommere.

> At du ikke kan se den side af sagen, er sådan set dit eget problem.

Men fordi du har en anden holdning er det din holdning der er den
rigtige eller hvordan?

> Jeg hed da også en parkeringsbøde i retten omkring en parkeringsbøde -
> for parkering på Hovedvej uden for bebygget område

Du mente at du blev anklaget for noget som var forkert. Det er da
fair nok.

> Synd for politiet , det ikke var en hovedvej !

Du havde ret det var ikke en hovedvej, fint med mig. Så skal du jo
heller ikke have en bøde.
Men hvis du nu ikke syntes det var en hovedvej men du godt vidste det
var, var du næppe gået i retten.

Mikael

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-02-09 13:00

Mikael skrev:
> [...]
> afprøvet i retten.
> Hvordan tror du det går hvis alle vil ha prøvet alt i retten fordi de

Man kunne få et lille lønligt håb om at det måske kunne få politikerne
til at overveje om det de, i deres "uendelige visdom", finder skal være
det rigtige måske ikke er det. Og laver tingene om.

> [...]
> tyverisikring måske alligevel ikke var så effektiv? Ville ejeren så
> godtage bøden og sige "Ok, den var ikke effektiv nok"

Nu sætter du jo nogle ekstremer på.

Man kunne jo også se på det på den måde at betjenten, ved ikke at ville
prøve om hunden kan passe på bilen, vurderer at der nok ikke er nogen
der tør afprøve situationen.

> Nu mener jeg ikke det er min opgave at underholde dommere.

De har vel også brug for afveksling?

> Men fordi du har en anden holdning er det din holdning der er den
> rigtige eller hvordan?

Stil dig selv samme spørgsmål.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-09 22:30

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> tyverisikring måske alligevel ikke var så effektiv? Ville ejeren så
> godtage bøden og sige "Ok, den var ikke effektiv nok"

Nu hvor alle biltyve renden rundt med peberspray og (tjeneste)pistoler.....!

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Armand

Dato : 05-02-09 22:41

Henrik B. skrev:
> "Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu hvor alle biltyve renden rundt med peberspray og
> (tjeneste)pistoler.....!

TV-programmet om biltyveri (og -røveri) i England får det lige til at
slå mig:
Hvis man efterlader sin passager i bilen mens man henter pizza'en, skal
der et røveri (á diverse vold og trusler) til for at en anden bemægtiger
sig køretøjet - Egentlig er der ikke meget til forskel på at have en
rotweiler siddende i samme sæde i samme situation :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 05-02-09 12:53

Fra : N/A

Dato : 05-02-09 13:00

Fra : Mikael

Dato : 06-02-09 01:32

On 5 Feb., 22:30, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Nu hvor alle biltyve renden rundt med peberspray og (tjeneste)pistoler......!

Det var et sørgsmål om hvor effektiv "tyverisikringen" er. Det er vel
ikke meget usædvanligt at div. kriminelle typer render rundt med
skydevåben, det virer som en almindelig ting efterhånden når man
kigger lidt i aviserne.

Hvis nu bilen har den lovpligtige startspærre, og nøglen ikke sidder i
bilen, kan du jo ikke få den igang selvom du har en pistol.

Mikael

Fra : Jesper

Dato : 05-02-09 21:03

"GiWeo" <giweoREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at køretøjet ikke uberettiget kan
> benyttes af andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i

Spørgsmålet er vel om køretøjet er forladt ved "pålæsningen af gods"
(hente pizzaen) hvilket nok ikke er tilfældet, da det efter sigende tog
under 3 min.

ergo er køretøjet ikke forladt !

I § 2 stk. 16, læses følgende:
===
16. Parkering
enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere
end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller
pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.
===

mvh
Jesper

Fra : blue

Dato : 05-02-09 21:56

"Jesper" <jesper_eva@mail.ko.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er vel om køretøjet er forladt ved "pålæsningen af gods"
> (hente pizzaen) hvilket nok ikke er tilfældet, da det efter sigende tog
> under 3 min.
>
> ergo er køretøjet ikke forladt !

For det første en en pizza ikke "gods", og for det andet er bilen forladt
uanset hvad der står i § 2.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-09 22:34

"blue" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> For det første en en pizza ikke "gods", og for det andet er bilen forladt
> uanset hvad der står i § 2.

Fordi DU kender den korrekte (lovens) definition af "gods"?

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : blue

Dato : 06-02-09 06:50

> Fordi DU kender den korrekte (lovens) definition af "gods"?

Hvad mener du?

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-09 22:34

"GiWeo" <giweoREMOVE@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> ===
> Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at

Kan det ikke da håndbremsen virker efter hensigten!

> Føreren skal endvidere træffe foranstaltninger for at sikre,
> at køretøjet ikke uberettiget kan
> benyttes af andre.

Kan det ikke, da hund er placeret strategisk...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk