Pante breve ?
Fra : Elise Alderskov

Dato : 02-02-09 01:28

Jeg har lige googlet pante breve men der kommer ikke rigtigt nogen brugbare
info frem - ?
men jeg tænkte på ( tanke eksperiment ) hvis jeg nu sælger pante breve i min
ejer lejlighed for
f.eks. 100 000 kr - betaler noget af mit lån af på lejligheden - for pengene

sener ( hypotetisk ) så beslutter den der har købt pante brevene af mig sig
for at sælge dem til mig for
10 000 kr ...

er det lovligt / muligt ?

Venligst

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-02-09 01:39

Elise Alderskov wrote:

> [...]
> pengene ...
>
> sener ( hypotetisk ) så beslutter den der har købt pante brevene af mig

Hvem skulle låne dig 100000 for derefter at eftergive dig gælden for
10000? Hvis du skulle finde sådan en tosse, er der ikke noget ulovligt i
arrangementet, men du vil nok blive beskattet af kursgevinsten på gælden.

--
Jesper Lund

Fra : Elise Alderskov

Dato : 02-02-09 02:36

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
Hej Jesper Tak for svaret :)

> Hvem skulle låne dig 100000 for derefter at eftergive dig gælden for
> 10000? Hvis du skulle finde sådan en tosse

en hypotetisk måde at jonglere med arve forskud på

>, er der ikke noget ulovligt i
> arrangementet, men du vil nok blive beskattet af kursgevinsten på gælden.

Hvordan regner man kursgevinsten ud ?

bedste hilsner ...

Fra : Elise Alderskov

Dato : 02-02-09 02:43

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

ps Jesper ved du hvordan man laver et pantebrev ?

bedste hilsner

Fra : bosol

Dato : 01-02-09 23:41

On 2 Feb., 03:42, "Elise Alderskov" <a.s...@mail.dk> wrote:
> "Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> skrev i en meddelelsenews:4986409a$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> ps Jesper ved du hvordan man laver et pantebrev ?
>
> bedste hilsner

Jesper har svaret dig - Mød op på tinglysningen og få mere at
vide Der er ikke noget juridisk i det. -

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-02-09 09:11

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Hvem skulle låne dig 100000 for derefter at eftergive dig gælden for
> 10000? Hvis du skulle finde sådan en tosse, er der ikke noget ulovligt i
> arrangementet, men du vil nok blive beskattet af kursgevinsten på gælden.

Det er ikke første gang Bøø´s mor må ryste op for at holde Bøø fra døren...

Fra : alexbo

Dato : 02-02-09 11:00

"Elise Alderskov" skrev

> [...]
> kr -
>så beslutter den der har købt pante brevene af mig sig for at sælge dem til

Det er muligt men ikke lovligt, der er en skjult gave.

I stedet for at rode med pantebreve var det nemmere at sælge et selvgjort
maleri for de 90.000 kr.
Ingen folk i SKAT har forstand på kunst, så hvis køber mener dit maleri er
90.000 kr værd, kan de ikke modbevise dette.

Hvis ikke du kan male, så vil jeg foreslå dig at skrive nogle digte, jeg
synes jeg kan spore visse evner i den retning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole C

Dato : 02-02-09 11:02

alexbo skrev blandt andet:

> Hvis ikke du kan male, så vil jeg foreslå dig at skrive nogle digte,
> jeg synes jeg kan spore visse evner i den retning.

ROFL

--
vh
Ole C

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-02-09 11:10

alexbo wrote:
> "Elise Alderskov" skrev

> Hvis ikke du kan male, så vil jeg foreslå dig at skrive nogle digte, jeg
> synes jeg kan spore visse evner i den retning.

Bo M Mogensen aka. Elise Alderskov, har helt rigtigt ført
sig frem med digterkunst i dk.snak.mudderkastning.

<http://groups.google.dk/group/dk.snak.mudderkastning/msg/c0ba54003df9fbf8?hl=da>
<http://groups.google.dk/group/dk.snak.mudderkastning/msg/cf151387fd798d3a?hl=da>

--
Ejvind Kruse

Fra : alexbo

Dato : 02-02-09 12:43

"Ejvind Kruse" skrev

> Elise Alderskov, har helt rigtigt ført sig frem med digterkunst i
> dk.snak.mudderkastning.

Jeg læser ikke den officielle mudderkastergruppe, men jeg ville tro at det
netop er meningen at man skal digte i sådan en gruppe, at forvente rene
linier i en mudderkastergruppe virker meningsløst.

Hvorfor du mener vi skal orienteres om hvad I skriver om hjemme hos
mudderkasterne, kan jeg ikke gennemskue.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-02-09 12:54

alexbo wrote:
> "Ejvind Kruse" skrev

> Hvorfor du mener vi skal orienteres om hvad I skriver om hjemme hos
> mudderkasterne, kan jeg ikke gennemskue.

Det kom måske for en gangs skyld bag på dig, at din
egen fornemmelse holdt vand ?

--
Ejvind Kruse

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-02-09 18:45

> Hvorfor du mener vi skal orienteres om hvad I skriver om hjemme hos
> mudderkasterne, kan jeg ikke gennemskue.

Det er heller ikke nemt at forstår og umiddelbart kan man sige det danner
heller ikke mening
men sagen er :

Ejvind er en aldrende mand - der har giftet sig med sin egen overvægtige
kusine , et ægteskab der ikke lige frem gør at Ejvind kan få tiden til at gå
så han tegner sig for 31 % af alle indlæg i mudderet hvor han sider fra
tidlig morgen til silde aften og fylder de sidste timer af sit kummerlige
liv ud med at skrive sludder og vrøvl og når han ikke gør det så sider han
og googler sin medskribenter for at få et indblik i deres privat liv - hvad
han så for rigtigt meget tid til at gå med at skrive om - min ydmyg person
fylder en go del over 50 % af ejwinds liv - han skriver om mig om det meste
af tiden ( også selv om jeg ikke svare) og sætter sig ind i mit liv resten
af tiden og drømmer sansynelig vis også om mig om natten -
hvad der faktisk har vist sig at være praktisk Thi Ejvind kan finde
venner for mig som jeg har mistet kontakten på - ved at han bruger rigtigt
mange timer på face book - så uagtet det hele måske virker en kende morbidt
så har det bestemt også sine fordele - Ejvind går ikke på nogen måde op i
hvad en gruppe er oprettet for , det udfylder ikke tomrummet på sammen måde
som det kick han for ud at dyrke sine med mennesker for at kompensere for
sit eget manglende livs indhold - så lidt toldmodighed med en gammel ensom
mand er på din plads ... selv om man optimalt set kunne sige at grupperne
bliver brugt til at skrive det i som de nu en gang er oprettet for også er
der masser af albue rum til at få sit snik snak ud i dk.snak.*.* grupperne.

fut :

Fra : Stein

Dato : 03-02-09 08:24

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er heller ikke nemt at forstår og umiddelbart kan man sige det danner
> heller ikke mening
> men sagen er :

At du ikke kan holde mudder i den rigtige gruppe.

> [...]
> sige at grupperne bliver brugt til at skrive det i som de nu en gang er
> oprettet for også er der masser af albue rum til at få sit snik snak ud i

Hvad har dit indlæg med jura at gøre.

Kan du ikke lige også fortælle hvorfor du udgiver dig for Elise Alderskov.

Fra : Preben Larsen.

Dato : 03-02-09 08:32

Stein skrev:

> At du ikke kan holde mudder i den rigtige gruppe.

> Hvad har dit indlæg med jura at gøre.
>
> Kan du ikke lige også fortælle hvorfor du udgiver dig for Elise Alderskov.

Ejvind Kruse, du har et seriøst problem, hold dog dette lort i
muddergruppen.

FUT:dk.snak.mudderkastning

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Preben Larsen.

Dato : 02-02-09 12:42

Ejvind Kruse udtrykte præcist:

> Bo M Mogensen aka. Elise Alderskov, har helt rigtigt ført
> sig frem med digterkunst i dk.snak.mudderkastning.

> [...]

Du er nok på hælene, tænk at trække mudder over i andre grupper, sølle.

FUT:Trashcan.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-02-09 15:04

"Preben Larsen." <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Ejvind Kruse udtrykte præcist:

> Du er nok på hælene, tænk at trække mudder over i andre grupper, sølle.
>
> FUT:Trashcan.

Hvad blev der af John Larsen ?
--

Ejvind Kruse

Fra : Elise Alderskov

Dato : 02-02-09 15:20

> [...]
> Ingen folk i SKAT har forstand på kunst, så hvis køber mener dit maleri er
> 90.000 kr værd, kan de ikke modbevise dette.

jamen hvis jeg sælger et maleri så skal jeg vel betale skat af det ?
det skal jeg ikke af pante breve ..!

Fra : alexbo

Dato : 02-02-09 16:19

"Elise Alderskov" skrev

> jamen hvis jeg sælger et maleri så skal jeg vel betale skat af det ?
Kun hvis du har erhvervet eller malet det med salg for øje.
Du kan ganske skattefrit sælge din gamle cykel, hvis du hellere vil det.

Det sådan set ligegyldigt hvad du gør, hvis SKAT bedømmer at det hele
handler om at omgå gavereglerne, så vil du blive sat i afgift eller skat af
beløbet.

Du kan vælge at afstå fra at få løn og aftale med din arbejdsgiver at
firmaet hver måned køber noget gammelt ragelse af dig, så skal du ikke
betale skat.

Der er ingen grænser for hvilke konstruktioner der kan tænkes, oprette et
firma i Langtbortistan ansætte sig selv der, leje sig ud i DK o.s.v.

Gå du bare i gang med pantebrevene, så tjener staten også lidt på
stempelafgiften.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-02-09 16:54

"Elise Alderskov" <a.skov@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> jamen hvis jeg sælger et maleri så skal jeg vel betale skat af det ?
> det skal jeg ikke af pante breve ..!

Hvorfor er du dummere end andre folks husdyr Bøø.

--
Ejwind Kruse