Reservehjul
Fra : TDN

Dato : 01-02-09 18:36

Opdagede lige at reservehjulet var totalt fladt. Det er nok over 1 år siden
jeg sidst kiggede til det. Fyldte luft på, men mon ikke jeg først som sidst
kan få det lavet, det er jo surt at skulle kontrollere det hele tiden om det
taber luft. Mon ikke det er ventilen er der er gået til ? jeg har aldrig
brugt reservehjulet så jeg ved ikke hvad det har været udsat for før jeg fik
bilen, men der er nok mønster på.

Mvh
Thomas

Fra : sidse

Dato : 01-02-09 18:44

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> har aldrig brugt reservehjulet så jeg ved ikke hvad det har været udsat
> for før jeg fik bilen, men der er nok mønster på.

Det kunne også godt være fælgen der er rusten i kanten, så dækket ikke
slutter tæt til, det er meget almindeligt.
Er det på en Fiat er det helt sikkert der problemet ligger.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 01-02-09 18:52

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> har aldrig brugt reservehjulet så jeg ved ikke hvad det har været udsat
> for før jeg fik bilen, men der er nok mønster på.

Har du et badekar eller en stor balje, så fyld op med vand og dyp hjulet
derned i. Så kan du sikkert se hvorfra det bobler.
Selvfølgelig efter du har fyldt luft på hjulet.
Hilsen Matthias

Fra : oz3bto

Dato : 02-02-09 03:16

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har aldrig brugt reservehjulet så jeg ved ikke hvad det har været udsat
> for før jeg fik bilen, men der er nok mønster på.

Såfremt det er en aml. fælg i samme str. som du har på nu så ville jeg ved
næste dækskifte få dækmanden til at smide det bedste dæk på reserve fælgen

Rusten reservefælg undgåes ved at gøre sådan hver gang der skiftes dæk på
bilen og cirgulere fælgene så de på skift er reservefælgen

Så slipper man for sådanne overaskelser

Fra : TDN

Dato : 03-02-09 19:17

> [...]
> har aldrig brugt reservehjulet så jeg ved ikke hvad det har været udsat
> for før jeg fik bilen, men der er nok mønster på.

Tog hjulet med til Euromaster i Århus N, og de kunne ikke finde et hul så
jeg fik ventilen skiftet på mistanken.
Forøvrigt fin service og de tog ikke en krone for det, så det er ikke sidste
gang jeg bruger dem.

Mvh
Thomas