Så er det godt nok glat.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 16:23

Som før nævnt, har jeg været oppe og hærge hos finnerne i den
forgangne uge.

Men man skal jo derop, før man kan begynde at hærge.

I land i Göteborg, og ud og finde Riksväg 40. Op ad Kallebäcksbacken,
og afsted det går.

Hvad må mit øje skue? 2 kolleger fra det danske postvæsen lidt længere
fremme på motorstien.

Det var s'gu da underligt at de ikke er nået længere? De holdt jo helt
fremme på færgen?

I det samme slår min CC fra!! Nåeh ja, og antispinlampen lyser som var
den betalt for det.

Et kig ud i spejlene forsikrer om, at der kommer vandtåger fra
hjulene.

Et let tråd på speederen får trækhjulene til at spinne i 16. gear, så
glat er der s'gu.

Fandenskabet er kommet snigende nedefra, er det!

Godt man fandt ud af det, før det begyndte at gå ned ad bakke.

Lidt senere har effekten fra de udkommanderede saltbiler fået has på
det, og transporten antager igen normale tider. Det kostede dog 15
minutter.

I Finland havde det sneet let, så der var lige 450 km. mere med glat
vej, men det var da til at se at det var glat, så det var OK.

Og ugens største overraskelse var, at finnerne nu har åbnet de sidste
60 km. motorvej, således at der nu er motorvej hele vejen ind til
Helsinki.

En besparelse på 20 minutter, hver vej.

I næste uge er det jyskernes tur til at blive hærget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-09 17:00

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>I næste uge er det jyskernes tur til at blive hærget.

De stakler ;)
--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 17:19

On Sat, 31 Jan 2009 17:00:21 +0100, jan_stevns wrote:

>De stakler ;)

>--

Ja, men nu har jeg jo udsendt en advarsel, således at man kan få
rettet ind til højre, så de vigtige transporter ikke bliver
forsinkede.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-01-09 19:56

Folmer Rasmussen skrev:
> Ja, men nu har jeg jo udsendt en advarsel, således at man kan få
> rettet ind til højre, så de vigtige transporter ikke bliver
> forsinkede.

Ja, som det ser ud skulle jeg ikke komme i farezonen.

Medmindre altså din navi leder dig på de helt vilde afveje.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 20:30

On Sat, 31 Jan 2009 19:55:45 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Ja, som det ser ud skulle jeg ikke komme i farezonen.
>
>Medmindre altså din navi leder dig på de helt vilde afveje.

>--

Hvis du har taget ophold i hjemmet, travlt beskæftiget med at trille
tommelfingre, skulle du ikke være udsat. Jeg kører helst ikke gennem
bebyggede områder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-01-09 20:37

Folmer Rasmussen skrev:
> Hvis du har taget ophold i hjemmet, travlt beskæftiget med at trille
> tommelfingre, skulle du ikke være udsat. Jeg kører helst ikke gennem
> bebyggede områder.

Jamen så vil jeg føle mig relativ rolig.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-01-09 20:53

On Sat, 31 Jan 2009 20:37:27 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jamen så vil jeg føle mig relativ rolig.

Det indtil Folmers navi med mest økonomiske rute pløjer din have ))

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 20:54

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 21:08

On Sat, 31 Jan 2009 20:52:40 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Det indtil Folmers navi med mest økonomiske rute pløjer din have ))

>--

Du har det med at grine på de forkerte steder, når du ellers kan få
vejret. .o)))

På mit første besøg i Budapest, ledte det lede apparat mig gennem en
bebyggelse med boligblokke, hvor jeg kunne se på ungernes strittende
fingre, og øjenæblernes placering temmeligt langt ude af ansigtet, at
dette ikke var den normale rute for lastbiler.

En enkelt kone skulle også bjerge vasketøjet, som hang tværs over
gaden, men hun kunne bare have respekteret de 4 meters frihøjde de
internationale konventioner kræver.

Det er vel unødvendigt at tilføje, at den shanghajede taxi fandt ikke
mindre en 2 broer med for lav frihøjde, på vej til lufthavnen.

Navi'en blev fyret, og taxichaufføren underholder stadig sine måbende
kolleger med den sindsyge dansker der ikke ville betale den aftalte
pris for dårligt udført arbejde.

Det var således det gik til, at de ungarske taxichauffører fandt ud
af, at den internationale solidaritet mellem arbejderne ikke længere
fungerede.

--
Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-01-09 22:08

Ivan Madsen skrev:
> Det indtil Folmers navi med mest økonomiske rute pløjer din have ))

Jeg kunne da godt tænke mig at vide det hvis der er noget i min have der
har økonomisk værdi.

(Noget andet er at det at få den pløjet - gratis - måske kunne være
meget godt.)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 22:16

On Sat, 31 Jan 2009 22:08:08 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
> har økonomisk værdi.
>
>(Noget andet er at det at få den pløjet - gratis - måske kunne være

Det tror jeg godt jeg kan fixe for dig. )

En enkelt opringning til sheriffen om, at jeg har set en mistænkelig
mand gå og grave plasticposer med mistænkeligt indhold ned i din have,
skulle nok få den have gravet.

Så får vi også lidt for skattekronerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-01-09 22:22

On Sat, 31 Jan 2009 22:15:57 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det tror jeg godt jeg kan fixe for dig. )
>
>En enkelt opringning til sheriffen om, at jeg har set en mistænkelig
>mand gå og grave plasticposer med mistænkeligt indhold ned i din have,
>skulle nok få den have gravet.

især hvis man giver indtryk af, at i hvert fald den ene var en anelse
over middel størrelse iført briller og pistol........)......hold
kæft hvor kan man køre en griner langt ud....undskyld Finn )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-02-09 08:31

Ivan Madsen skrev:
> især hvis man giver indtryk af, at i hvert fald den ene var en anelse
> over middel størrelse iført briller og pistol........)......hold
> kæft hvor kan man køre en griner langt ud....undskyld Finn )

Hvis det er mig du tænker på som våbenbærende skyder du forbi.

Alt kan jo sådan set bruges som våben, men skydevåben har jeg ikke haft
i hænderne siden jeg blev færdig med Cirkus Milli tilbage i '77.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-02-09 08:29

Folmer Rasmussen skrev:
> Det tror jeg godt jeg kan fixe for dig. )
> En enkelt opringning til sheriffen om, at jeg har set en mistænkelig
> mand gå og grave plasticposer med mistænkeligt indhold ned i din have,
> skulle nok få den have gravet.

Det var måske en løsning. Jeg tror også præsten vil være glad for den,
for hendes have vil være i farezonen hvis du skal have et 40 tons
vogntog ind i min have. (Den er, tildeles, afpasset efter mine
interesser udi havearbejde.)

> Så får vi også lidt for skattekronerne.

Jeg tror de beslutter at der ikke er skjult noget, når de ser haven.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-02-09 18:07

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> for hendes have vil være i farezonen hvis du skal have et 40 tons
> vogntog ind i min have. (Den er, tildeles, afpasset efter mine

Interesse eller mangel på samme

> Jeg tror de beslutter at der ikke er skjult noget, når de ser haven.

Eller netop at den have kan skjule ALT

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-02-09 19:57

Uffe Bærentsen skrev:
> Interesse eller mangel på samme

Det sidste.

> Eller netop at den have kan skjule ALT

Jeg er ikke sikker på der kan graves ret meget uden at det kan ses.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-02-09 20:09

Finn Guldmann wrote:

> Det sidste.

> Jeg er ikke sikker på der kan graves ret meget uden at det kan ses.

Hvem har snakket om at grave?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-09 03:03

Uffe Bærentsen skrev:

> Hvem har snakket om at grave?

Dem der snakkede om at forsøge at få "offentlig hjælp" til projektet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-02-09 18:50

Finn Guldmann wrote:

> Dem der snakkede om at forsøge at få "offentlig hjælp" til projektet.

Jeg har da kun nævnt at der kunne forsvinde noget i haven.
Om der skulle graves eller det ikke var nødvendigt,
det er en helt anden snak.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 31-01-09 17:05

> [...]
> den betalt for det.
> Et let tråd på speederen får trækhjulene til at spinne i 16. gear, så

Jeg kørte E6 på samme tidspunkt Malmö - Herestad. Jeg hamrede lige igennem
uden problemer eller antispin-lamper, der lyste op. Gosh

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 17:17

On Sat, 31 Jan 2009 16:05:13 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Jeg kørte E6 på samme tidspunkt Malmö - Herestad. Jeg hamrede lige igennem
>uden problemer eller antispin-lamper, der lyste op. Gosh

>--

Nu er jeg igen blevet bragt i tvivl om, hvad dit "gosh" skal betyde?

Jeg er ligeledes i tvivl om, om du skulle være ude at køre på samme
tidspunkt som jeg, al den stund at jeg ikke har nævnt noget om på
hvilket tidspunkt jeg kørte, endsige dagen jeg kørte på.

Er det nu du skal til DMI og løbe med en halv vind?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-01-09 17:29

> Nu er jeg igen blevet bragt i tvivl om, hvad dit "gosh" skal betyde?

Herregud da - det er ellers almindelig kendt. Gosh
(klapper sig på panden - opgivende)

> [...]
> hvilket tidspunkt jeg kørte, endsige dagen jeg kørte på.
> Er det nu du skal til DMI og løbe med en halv vind?

På min PC's NG stod ellers forleden, hvad du skulle gøre i ugen. Men det
stemmer måske heller ikke. Gosh

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 17:39

On Sat, 31 Jan 2009 16:29:29 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Herregud da - det er ellers almindelig kendt. Gosh
>(klapper sig på panden - opgivende)

>--

Jow da, jeg er bekendt med denne gestus. Det er et af de sikreste tegn
på, at man står overfor en besserwisser, når man ser disse
karakteristiske firskårne ansigtstræk, som disse mange slag har
affødt.

Mine tvivl gik mere på, hvorfor du i dette tilfælde begyndte at slå
dig selv. Er det mig du mener har gjort noget forkert?

>--

>På min PC's NG stod ellers forleden, hvad du skulle gøre i ugen. Men det
>stemmer måske heller ikke. Gosh

>--

Ikke med klokkeslet, og jeg kan ikke forestille mig, at du har været
ude at køre ved midnatstide nogen af nætterne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-01-09 17:41

> [...]
> Mine tvivl gik mere på, hvorfor du i dette tilfælde begyndte at slå
> dig selv. Er det mig du mener har gjort noget forkert?

Rolig nu

> Ikke med klokkeslet, og jeg kan ikke forestille mig, at du har været
> ude at køre ved midnatstide nogen af nætterne.

Jow da - jeg arbejder også om aftenen / natten, Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 17:45

On Sat, 31 Jan 2009 16:41:14 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Rolig nu

>Jow da - jeg arbejder også om aftenen / natten, Folmer

>--

Groft uforsvarligt, må jeg sige! )

Da min kørsel fandt sted natten mellem tirsdag og onsdag, må jeg
konkludere, at du har kørt 550 km. mellem 2 arbejdsdage!

Jeg behøver vel ikke at komme ind på, hvad man havde gjort med en
lastbilchauffør, herinde, hvis han havde gjort det samme.

Gosh! )))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-01-09 17:49

> Groft uforsvarligt, må jeg sige! )

Sikkert

> Da min kørsel fandt sted natten mellem tirsdag og onsdag, må jeg
> konkludere, at du har kørt 550 km. mellem 2 arbejdsdage!

Det kan SLET IKKE gøre det !

> Jeg behøver vel ikke at komme ind på, hvad man havde gjort med en
> lastbilchauffør, herinde, hvis han havde gjort det samme.

Det er noget andet

> Gosh! )))

Du er ved at lære det