Rust i 1½ år gammel bil
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 31-01-09 11:15

Hejsa

jeg har fundet adskillige rustpletter på min Opel Antara som er 1½-2 år
gammel

hvordan er garantien med hensyn til sådan noget ??

Thomas

____________________________

Fra : Mathias

Dato : 31-01-09 11:21

> Hejsa
>
> jeg har fundet adskillige rustpletter på min Opel Antara som er 1½-2 år
> gammel
>
> hvordan er garantien med hensyn til sådan noget ??

Jeg ved ikke hvilke rustgarantier opel kører med, men typisk er der 6-10 år
mod indefrakommende rust.
Hvordan er ser dine rustpletter ud? Hvis det er stenslag i lakken som har
fået lov til at "gro" tror jeg ikke du får dækket noget.

Mvh Mathias

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 31-01-09 11:45

hejsa

det er bobler indefra, ikke udefra kommende og det er alle der hvor en
pynteliste er sat på.

thomas

Fra : Brian H

Dato : 31-01-09 12:00

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i meddelelsen
> hejsa
>
> det er bobler indefra, ikke udefra kommende og det er alle der hvor en
> pynteliste er sat på.

Det er en kendt fejl på nogle Opel vogne. Kontakt forhandler ASAP!

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 31-01-09 12:14

Jeg har bestilt 2 års service til på Tirsdag hvor de har fået besked om at
gå den igennem for at tjekke for alle fejl som kan udbedres inden garantien
udløber.

Nu har de så fået en ting mere de skal kigge efter

var bare ikke klar over om rust skulle være gennemtæring inden den var
dækket af garantien.

Thomas

Fra : Armand

Dato : 31-01-09 20:08

Thomas Duus Jürgensen skrev:
> hejsa
>
> det er bobler indefra, ikke udefra kommende og det er alle der hvor en
> pynteliste er sat på.

Skynd dig at reklamere mens der stadig findes en Opel-fabrik hhv. import!

--
Armand.

Fra : Mathias

Dato : 31-01-09 22:02

> det er bobler indefra, ikke udefra kommende og det er alle der hvor en
> pynteliste er sat på.

Jeg vil helt sikkert mene det skal dækkes af garanti/kulance.

Mvh Mathias

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 31-01-09 20:45

jeg har nu været resten af bilen igennem og det er kun bagsmækken som har
problemet.

mærkeligt..

thomas

Fra : PMH

Dato : 01-02-09 09:03

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har nu været resten af bilen igennem og det er kun bagsmækken som har
> problemet.
>
> mærkeligt..
>
> thomas

Jeg har en bekendt som havde samme problem.
Hans Opel rustede også på bagklappen, så han gik
selvfølgelig til forhandleren, da bilen kun var godt et
år gammel.

Det blev et værre tovtrækkeri, der nær endte i retten.
Forhandler mente at rustpletterne, som også var bobler
under lakken, var stenslag og derfor ikke dækket under
garantien.
Enhver kan se forskel på en boble under lakken, og på
et stenslag med begyndende rustdannelse..
Og stenslag på bagklappen er vel heller ikke så udbredt endda.

Men forhandleren nægtede at udbedre skaden på garantien, og
først da der blev gået til FDM, som truede med bål og brand, da
røg bilen til maler, og forhandleren fik regningen..

Personlig vil jeg sige, at en bil der begynder at ruste i den alder, sådan
en bil ville ikke få lov at stå i min garage..
Jeg havde afhændet skidtet hurtigst muligt, og købt et mærke der
ikke var kendt for disse rustproblemer..

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-09 12:04

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde afhændet skidtet hurtigst muligt, og købt et mærke der
> ikke var kendt for disse rustproblemer..

Hvordan hænger det sammen med, at FDM skriver
Opels rustproblemer er overstået ??

Fra : TDN

Dato : 01-02-09 12:20

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen

> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan hænger det sammen med, at FDM skriver
> Opels rustproblemer er overstået ??

Antara er ikke en Opel men en GM/Daewoo fra Korea med Opel log på, og hedder
Chevrolet Captiva når det ikke er Opel der sælger dem.

Opel er helt sikkert bedre rustbeskyttet end tidligere, men det er vel kun
tiden der kan vise om det er godt nok.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-02-09 13:47

TDN skriver:

> Opel er helt sikkert bedre rustbeskyttet end tidligere, men det er vel kun
> tiden der kan vise om det er godt nok.

Som med Ford, hvor FDM også mener at rustproblemerne er ovre...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 01-02-09 14:25

PMH skrev:

> [...]
> Jeg havde afhændet skidtet hurtigst muligt, og købt et mærke der
> ikke var kendt for disse rustproblemer..

Og Opel undrer sig over at de står med 40% overproduktion i 2008 :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-02-09 20:51

Første møde med forhandleren idag var ikke umiddelbart positivt, jeg mente
jo at med en bil til 320.000 + moms så var det et problem som man bare
løste.

men nej, den problematik skal åbenbart ned og vende i tyskland på fabrikken,
men jeg vil få besked.

Umiddelbart er min holdning at der er kun et problem, enten laver de det
bare eller også ryger den igennem advokaten og/eller FDM og så bliver de
alligevell tvunget til at lave den, så vidt jeg kan se på tidligere FDM
afgørelser..

thomas